نوشیدنی قوی کننده قلب

0 3,812

مدرس سبک زندگی گفت: افراد می‌توانند از زعفران، گل ‌گاوزبان و دم‌نوش سیب استفاده کنند‌؛چراکه این موارد در عین حال که به انسان آرامش می‌دهند، قلب را قوی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: حسن اکبری، مدرس سبک زندگی در شبکه جام جم به اهمیت ترک عادت‌های اشتباه و نحوه صحیح ترک آنها پرداخت.

وی به برخی از عادت‌های اشتباه اشاره کرد و جایگزین‌های مناسب برای آنها را به مخاطبان معرفی کرد.

مدرس سبک زندگی گفت: تمام انبیا همواره تلاش داشتند عادت‌های اشتباه انسان‌ها را برطرف کنند؛ این عادت‌ها افراد را مانند یک پیله فرا گرفته و آنها نمی‌توانند از پیله‌های شکل گرفته خارج شوند.

وی ابراز کرد:‌برای مثال افرادی به اشتباه عادت کرده‌اند که تا دیر وقت بیدار باشند و دیر به خواب بروند. همه افراد عادت‌های اشتباه دارند و تمامی ما باید عادت‌های خود را بشناسیم و موارد غلط را تغییر دهیم.

اکبری ادامه داد: برای تغییر عادت‌ها باید به صورت آرام و پیوسته پیش رفت و نیازی به اقدامات بزرگ وجود ندارد. برای مثال فردی که سیگار می‌کشد اگر ناگهان سیگار را کنار بگذارد می‌تواند آسیب ببیند. سلول‌های بدن ما مانند اتومبیل‌های هستند که با بنزین کار می‌کنند ما باید بتوانیم انرژی را به صورت درست به این سلول‌ها برسانیم تا اعضای بدن ما بتواند به خوبی عمل کنند.

وی افزود: بنزین سلول‌های ما شامل موارد مختلفی می‌شود که یکی از آنها غذا است. اگر فردی به خوردن فست‌ فودها عادت کرده و غذاهای سالم‌تر را کنار گذاشته نیاز دارد به صورت آهسته عادت خود را تغییر دهد و تعداد وعده‌های غذاهای سالم خود را بالا ببرد. با این کار پس از مدتی عادت آن شخص تغییر می‌کند و به حالت صحیح در می‌آید.

اکبری گفت: تغییرات با دوام به صورت تدریجی شکل می‌گیرند و افراد باید با صبر و حوصله عادات خود را تغییر دهند. هیچ عادتی به صورت ناگهانی امکان حذف شدن ندارد و افراد نباید چنین تصوری داشته باشند. ما پس از آن که به صورت تدریجی عادت خود را کاهش دادیم باید جایگزین درستی برای آن پیدا کنیم تا بتوانیم از بازگشت به عادت قبلی جلوگیری کنیم.

مدرس سبک زندگی اظهار داشت: قلب انسان در زندگی طبیعی روزانه صد هزار بار می‌‌تپد و لحظه‌ای استراحت ندارد؛ در نتیجه این قلب نیاز به انرژی کافی دارد. به دنبال این مسئله افراد باید دقت بسیاری در عادات تغذیه خود داشته باشند.

وی یادآور شد: برای مثال با وجود آنکه چای می‌تواند آرامش بخش باشد اما در عین حال این نوشیدنی انرژی انسان را تضعیف می‌کند و در طولانی مدت برای قلب مفید نیست. افرادی که بیماری قلبی و فشار خون دارند باید از خوردن چای خودداری کنند؛چرا که عادت به آن می‌تواند فعالیت قلب را خدشه‌دار کند و بدن انسان را در معرض بیماری‌های مختلف قرار دهد.

اکبری متذکر شد:در مقابل افراد می‌توانند از زعفران، گل ‌گاوزبان و دم‌نوش سیب استفاده کنند؛چراکه این موارد در عین حال که به انسان آرامش می‌دهند، قلب را قوی می‌کنند.

وی افزود: از دیگر تضعیف کننده‌های بدن می‌توان به روغن‌های صنعتی اشاره کرد؛ اما از طرفی دیگر افراد می‌توانند از روغن زیتون و روغن ارده کنجد استفاده کنند. روغن ارده کنجد به دلیل حرارتی که دیده‌ است انرژی بیشتری به قلب می‌دهد.

این مدرس سبک زندگی ابراز کرد: در ادامه روغن‌های حیوانی حتی از روغن ارده کنجد نیز بهتر هستند؛چراکه تغذیه قلب انسان‌ها روغن حیوانی است. با این وجود افراد بالای ۵۰ سال نباید در وعده شام از روغن حیوانی استفاده کنند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود