“سینوزیت” خود را در سه روز درمان کنید!

0 3,768

کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه گفت: با استفاده از یک روش ساده می‌توان بدون مصرف دارو «سینوزیت» را طی مدت سه روز درمان کرد.

ایسنا: کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه گفت: با استفاده از یک روش ساده می‌توان بدون مصرف دارو «سینوزیت» را طی مدت سه روز درمان کرد.

شهریار نوری الاصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه انجام این کار در سه مرحله امکان پذیر است گفت: در مرحله اول باید یک قاشق چایخوری جوش شیرین در یک لیوان آب جوش حل کرده و کنار بگذاریم تا ولرم شود.

وی افزود: در مرحله دوم نیز یک عدد تخم مرغ را باید به مدت 10 دقیقه در آب جوش جوشانده و پس از پخته شدن، پوست کنده و در حد تحمل گرمای آن، تخم مرغ را روی پیشانی و گونه‌های چپ و راست به صورت دورانی قرار داد.

نوری الاصل تصریح کرد: تخم مرغ باید ابتدا روی پیشانی، سپس گونه راست و سپس گونه چپ به ترتیب چرخانده شود تا زمانی که حرارت آن از بین برود.

وی افزود: در مرحله سوم نیز باید محتوای محلول جوش شیرین لیوان را از طریق بینی آرام استنشاق کرد، به طوریکه محلول از داخل بینی به سمت حلق و سینوس‌ها هدایت شده و از دهان خارج شود.

به گفته این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه انجام این کار موجب شستشوی کامل و ضد عفونی کردن سینوس‌ها می شود.

وی افزود: چنانچه این عمل طی مدت سه روز صبح و شب تکرار شود می‌توان نتیجه عالی آن را در زمینه درمان سینوزیت مشاهده کرد.

نوری الاصل همچنین به منظور پیشگیری از ابتلا به سینوزیت در هوای سرد پاییز و زمستان توصیه کرد افراد از پماد چرب کننده (ویتامین AD) استفاده کرده و قسمت پیشانی و گونه‌ها را با آن چرب کنند.

وی افزود: انجام این کار موجب می‌شود که در هوای سرد محل سینوس‌ها گرم مانده و مانع از ایجاد سینوزیت می‌شود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود