حافظه و هوش خود را با کندر تقویت کنید

0 3,794

کندر سفید بهترین نوع برای مصرف است کندر به درمان بیماری ها کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود همچنین مصرف روغن کندر برای پوست و مو بسیار مفید است.

 خبرگزاری صدا و سیما: گیاهان دارویی از هزاران سال قبل برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شد، امروزه نیز در بین مردم طرفداران زیادی دارد. برخی از گیاهان دارویی از دیگر گیاهان شناخته‌تر هستند که هم به صورت تازه و هم خشک شده در دسترس مردم قرار دارند.
کندر ماده خوراکی است که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید است. کندر در حقیقت صمغ درختی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت کندر خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.
در طب سنتی و اسلامی، کندر در تقویت حافظه و هوش، رفع فراموشی و ضعف حافظه بسیار موثر است؛ و خوردن این صمغ در کودکی می‌تواند کمک زیادی به تقویت میزان هوش و حافظه کند؛ و همچنین خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه کرده‌اند.
استفاده از کندر در زمان بارداری موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک می‌شود. اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش فعالی کودک خواهد شد، بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.
کندر علاوه تقویت حافظه و هوش، خواص درمانی زیادی دارد که تسکین درد‌های مفصلی، درمان بوی بد دهان از آن جمله است.
روش های مصرف کندر
حافظه و هوش خود را تقویت کنیدکندر را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید.
همچنین می توانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، اما کمی تلخ است.
کندر با عسل خورده شود تا فراموشی را درمان کند.
اگر تا چند روز هر روز ۳ گرم آن را در آب بخیسانید و ناشتا بخورید برای رفع فراموشی و زیادی بلغم مفید است.
استفاده از کندر تا دو هفته مفید است و استفاده طولانی مدت و بی رویه آن عوارض دارد.
صبحانه مهمترین وعده غذایی انسان در طول روز است. میزان انرژی و کارآمدی انسان در ابتدا و طول روز بستگی به صرف صبحانه دارد.
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود