سرماخوردگی را با این ۵ روش در منزل درمان کنید

0 3,864

در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین شیوه های درمان خانگی سرما خوردگی و آنفولانزا که برگرفته از تجربیات طب سنتی و نیز پژوهش های علمی نوین است، آشنا کنیم.

درمان خانگی سرماخوردگی شامل روش های طبیعی مانند استفاده از عسل ، میوه ها و سبزیجات تازه ، بخور کردن با اسطوخودوس و اکالیپتوس، غرغره کردن با آب نمک،استفاده ازدمنوش های گیاهی و رعایت بهداشت فردی می باشد.

سرماخوردگی بیماری ویروسی است که به راحتی قابل پخش و تکثیر است . اگر بدن ضعیف باشد شخص مکرر دچار سرماخوردگی می شود و برای مدتی روال زندگی عادی اش مختل می شود. درمان خانگی سرماخوردگی سریع ترین و موثرترین روش است که می توان از شدت آن جلوگیری کرد.

پنج درمان خانگی سرماخوردگی شفابخش

درمان خانگی سرماخوردگی علایم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه ، سردرد ، کوفتگی عضلات، بی حوصلگی، تب ،گلودرد را به طور معجزه آسا بهبود می بخشد.

درمان خانگی سرماخوردگی

با این پنج روش درمان خانگی سرماخوردگی آشنا شوید:

 غرغره کردن محلول آب نمک:

غرغره کردن مداوم محلول آب و نمک درد گلو و التهاب و عفونت گلو را از بین می برد. نمک محلول نباید زیاد و آب شور باشد و بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

مصرف سیر:

سیر از خاصیت ضدعفونی و باکتریایی و تقویت سیستم ایمنی بدن برخوردار است که این بخاطر وجود آلیسین در آن است . سیر درمان سرماخوردگی را تسریع می کند. می توان سیر را له کرد و همراه آب گوشت ولرم مصرف کرد.

استفاده از عسل:

عسل را دریابید. اگر هر روز صبحانه عسل میل کنید دیگر مبتلا به سرماخوردگی نخواهید شد. و نیز عسل در درمان سرماخوردگی نیز بسیار موثر و شفابخش عمل می کند. می توان از مخلوط عسل با آب لیموترش و آب ولرم برای درمان بیماری استفاده کرد که باعث تسکین التهاب سینه و گلو می گردد و نیز خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی را داراست.

دمنوش آویشن:

دمنوش آویشن در درمان سرفه های مزمن بسیار موثر عمل می کند. همچنین خاصیت ضدعفونی کننده اش باعث درمان التهابات مجاری تنفسی می شود.

بخور دادن:

بخور با برگهای اکالیپتوس و اسطوخودوس سبب خارج شدن بیماری از بدن می شود. سموم بدن دفع می شود و سلول های ایمنی بدن خود را بازسازی می کنند. اکالیپتوس خلط آور و روان کننده ترشحات ریوی است.

روش های درمان خانگی سرماخوردگی بسیار می باشند که استفاده از میوه هایی مانند سیب و موز و لیمو و … و به طور کلی ویتامین C و سبزیجات تازه مانند پیاز، شلغم ، فلفل قرمز ، هویج ،در درمان سرماخوردگی کمک کننده هستند. استفاده از نوشیدنی های گرم و سوپ ها بخصوص سوپ مرغ نیز در این دوران برای بهبودی سرماخوردگی توصیه می شود.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود