با این ۹ روش گرفتگی گردن را در منزل درمان کنید

0 3,830

بهترین روش برای رهایی از گرفتکی گردن استفاده از داروهای خانگی می باشد که در درمان بسیار موثر هستند. روش های ساده ایی نظیر ماساژ, دوش آب گرم و خیلی موارد دیگر موجب تسکین درد گرفتگی گردن می شوند.

برای برخی افراد گاهی پیش آمده است که در زمان بیدار شدن از خواب، احساس درد شدید در ناحیه گردن می کنند و گردن ان ها به اصطلاح گرفته است و به سختی می توانند سر خود را به اطراف حرکت دهند. گرفتگی کردن توسط درد گردن همراه با یک مشکل در حرکت گردن توصیف می شود.

۹ روش موثر درمان خانگی گرفتگی گردن

بیماری های عضلات گردن

در این مطلب برخی درمان های خانگی که می توانند در درمان گرفتگی گردن بسیار موثر باشند, بیان می شود. ۹ روش موثر و فوق العاده در درمان گرفتگی گردن عبارت اند از:

  • ماساژ : یکی از درمان های مفید گرفتگی گردن, ماساژ دادن آرام گردن است. برای ماساژ دادن می توان از روغن های نظیر روغن رزماری, اسطوخودوس و … استفاده کرد که این روغن ها گردش خون را افزایش داده و موجب تسکین درد ناشی از گرفتگی گردن می شود و عضلات گردن را شل می کند.

گرفتگی گردن

  • حوله گرم : برای کاهش درد ناشی از گرفتگی گردن و سفتی آن می توان حوله ایی را گرم کرد و در کل ناحیه گردن قرار داد. این کار را می توان چند بار تکرار کرد تا گردش خون افزایش یافته و عضلات گردن شل شوند.
  • کیسه یخ : از کیسه های حاوی یخ می توان جهت کاهش التهابات ناشی از درد گردن استفاده کرد. یخ یکی از بهترین تسکین دهنده ها برای درد ناشی از گرفتگی گردن می باشد.
  • دوش آب داغ: توصیه می شود افراد مبتلا به گرفتگی گردن, گردن خود را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه زیر دوش آب گرم نگه دارند, در حالی که گردن را نباید حرکت دهند. این روش یکی از بهترین درمان ها برای رفع گرفتگی گردن است.
  • سرکه سیب : توصیه می شود دستمال کاغذی در مقداری سرکه سیب خیس کنید و آن را بر روی گردن قرار دهید. سرکه سیب یکی از درمان های بسیار موثر برای عضلات گردن است و دردهای شدید را تسکین می دهد.
  • ورزش : ورزش کمک زیادی در رفع گرفتگی گردن می کند. توصیه می شود گردن را به آرامی به صورت دایره ایی حرکت دهید. همچنین می توانید گردن را به آرامی به سمت جلو و عقب حرکت دهید. در صورتی که انجام ورزش درد را تشدید نمی کند, حرکات را ادامه دهید.

گرفتگی گردن

  • طب سوزنی : انجام برخی از ورزش های طب سوزنی می تواند درد ناشی از گرفتگی گردن را تسکین دهد.
  • مصرف منیزیم : به منظور تقویت سیستم ایمنی توصیه می شود روزانه از مواد غذایی غنی از منیزیم استفاده کنید. چرا که منیزیم گرفتگی گردن را کاهش می دهد.
  • برگ کرفس : مخلوط برگ کرفس و عصاره آن باعث رهایی از درد ناشی از گرفتگی گردن می شود.

روش های بیان شده می توانند علاوه بر درمان گرفتگی گردن, دردهای ناشی از آن را نیز رفع کنند. این روش ها هیچ عوارض جانبی برای بدن ندارند و جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی می باشند.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود