درمان گوش درد با داروهای گیاهی در منزل

0 3,930

گوش درد می تواند خیلی ناراحت کننده باشد. اکثر گوش دردها به دلیل عفونت گوش و تجمع مایعات در گوش میانی است. دیگر دلایل گوش درد شامل سرماخوردگی های معمولی، آشغال ها در گوش، انسداد دستگاه تنفسی، آسیب فیزیکی به داخل گوش و غیره می باشند. گوش درد اغلب بین کودکان نسبت به افراد بالغ رایج تر است. درمان گوش درد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
آب و هوای زمستان همراه با سرفه و عطسه می تواند اغلب باعث گوش درد و عفونت گوش شود. خوشبختانه، اکثر عفونت های گوش بدون استفاده از دارو و بودن نیاز به آنتی بیوتیک ها بهبود می یابند. در حقیقت، مطالعات پزشکی بیان می کنند که اکثر آنتی بیوتیک ها، آموکسی سیلین ها به اندازه داروهای خانگی در درمان گوش درد موثر نیستند! گفته می شود گوش درد می تواند کاملا ناراحت کننده باشد.
درمان خانگی گوش درد

داروهای خانگی عالی برای درمان گوش درد

هرگز از قطره یا روغن درون گوش کودک برای درمان گوش درد او استفاده نکنید. اگر گوش درد شدید است یا برای مدت زمان زیاد ادامه دارد بهتر است به پزشک مراجعه کنید. و قبل از مصرف هر گونه داروی خانکی برای درمان گوش درد حتما با پزشک مشورت کنید.

درمان گوش درد با روغن زیتون

روغن زیتون می تواند به سرعت باعث تسکین گوش درد شود. این روغن به عنوان چرب کننده عمل کرده و باعث درمان عفونت گوش می شود. روغن زیتون همچنین می تواند در توقف احساس وزوز گوش فوق العاده موثر باشد. همچنین می توانید از روغن خردل استفاده کنید.

  • ۳ تا ۴ قطره روغن زیتون ولرم را به عنوان قطره گوش درون کانال گوش بچکانید.
  • همچنین می توانید مقداری پنبه را درون روغن فرو برده و سپس آن را محکم روی گوش خود قرار دهید.

درمان گوش درد

درمان درد گوش با سیر

خواص ضد درد و آنتی بیوتیک سیر می توانند به کاهش درد ایجاد شده توسط عفونت گوش کمک کنند.

  • یک قاشق چایخوری سیر ریز شده را در دو قاشق روغن کنجد گرم کنید. روغن را خنک کرده و سپس آن را صاف کنید. ۲ تا ۳ قطره از این روغن سیر را در محل گوش درد بریزید.
  • روش دیگر گرفتن آب چند حپه سیر و قرار دادن آن روی گوش آسیب دیده می باشد

درمان گوش درد با سیر

پیاز داروی عالی درد گوش

پیاز یکی دیگر از در دسترس ترین روش های خانگی درمان گوش درد می باشد. ویژگی های ضد عفونی کننده و ضد باکتری در پیاز به خوبی به درمان درد گوش ها کمک می کند.

  • یک قاشق چایخوری از آب پیاز را از پیاز رنده شده بگیرید و آن را روی حرارت کم گرم کنید. سپس ۲ تا ۳ قطره آب پیاز را در گوش مورد نظر برای ۲ تا ۳ مرتبه در روز بریزید.
  • یک پیاز تازه را له کنید و آن را بطور محکم در یک تکه پارچه تمیز بپیچید. برای ۵ تا ۱۰ دقیقه پارچه را روی گوش مورد نظر قرار دهید. این عمل را چند بار در روز انجام دهید.

درمان سنتی گوش درد

رفع عفوت و درد گوش با زنجبیل

زنجبیل دارای ویژگی های ضد تورم قوی می باشد که می تواند در درمان عفونت گوش موثر باشد. این ماده یک مسکن طبیعی عالی می باشد.

  • آب یک زنجبیل تازه را بگیرید و آن را بطور مستقیم در گوش خود بریزید تا درد شما تسکین پیدا کند و تورم کاهش پیدا کند.
  • می توانید یک قاشق چایخوری آب ریشه زنجبیل رنده شده را با دو قاشق روغن زیتون ترکیب کنید. آن را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه نگاه دارید تا در یکدگیر جذب شوند سپس چند قطره از این روغن را درون گوش دردناک قرار دهید.

درمان موثر گوش درد

نعناع موثر در کاهش گوش درد

هر دو برگ های نعناع و روغن نعناع می توانند برای تسکین گوش درد مورد استفاده قرار بگیرند.

  • آب برگ های نعناع تازه را در یک قطره چکان بریزید و سپس چند قطره از آن را درون گوش درناک بریزید.
  • از یک پارچه تمیز استفاده کنید چند قطره روغن نعناع را روی آن بریزید. مواظب باشید این روغن داخل گوش شما فرو نرود. همچنین می توانید روغن نعناع را با استفاده از روغن زیتون رقیق کرده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید.

درمان قطعی گوش درد

با استفاده از روش های ذکر شده در این مطلب می توانید به راحتی گوش درد را درمان کنید اما به این نکته همواره توجه کنید که بدون مشورت با پزشک به درمان هیچ گونه بیماری بطور سر خود نباید پرداخت زیرا ممکن است باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری شویم. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان بیماری های مختلف با استفاده از روش های خانگی می توانید به بخش درمان خانگی و طب سنتی رجوع کنید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود