برص را می توان با عسل در منزل درمان کرد

0 8,456

درمان برص با عسل شامل استفاده از مخلوط عسل طبیعی با نشاسته است که مخلوط حاصل را می توان شب ها بر مواضعی که لک و پیس در آنها مشاهده می شود مالید.

بیماری برص عارضه ای پوستی است که در آن رنگدر پوست حمله می کند. دانه های پوستی یا ملانین پوست از بین رفته و رنگ آن سفید می شود و ممکن است شخص مبتلا به دلیل ظاهری که پیدا کرده دچار ناراحتی های روحی شود. در ادامه این مطلب با روش درمان برص با عسل آشنا خواهید شد.

بیماری خود ایمنی برص یا پیسی

ابتدا به شرح بیماری پیسی و سپس به معرفی روش درمان برص با عسل می پردازیم. بیماری برص نام های دیگری مثل پیسی، لک و پیس، بهق و ویتیلگو دارد. بیماری برص یا پیسی جزء بیماری های خود ایمنی به شمار می آید اما خوشبختانه مانند سایر بیماری های خود ایمنی حیات فرد مبتلا را به خطر نمی اندازد و فقط پوست وی را درگیر می کند. در اکثر موارد این بیماری قابل درمان است و در تمام بخش های بدن (در صورت کنترل کردن این بیماری) پخش نمی شود. برخلاف باور عموم بیماری برص به مشکلات کبدی مربوط نمی شود.

روش های درمان برص با عسل

همان طور که گفتیم بیماری پیسی به سلول های رنگدانه ساز پوست حمله کرده و آن ها را از بین می برد. این بیماری معمولا در اطراف حفره های بدن مثل چشم ها، بینی، گوش ها، دهان و… همچنین بر روی برجستگی های استخوان ها مثل آرنج، زانو و… نمود پیدا می کند.

علت بروز بیماری برص و پیسی

شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است و افرادی که پوست روشنی دارند در فصول گرم بخاطر تابش آفتاب بیشتر رنگدانه پوستی از دست می دهند و اختلاف رنگ بیشتری بین پوست سالم و بیمار ایجاد می شود البته افراد با پوست تیره نیز زودتر متوجه این بیماری می شوند.

روش درمان برص در طب نوین

در طب نوین برای درمان بیماری برص سه روش وجود دارد. استفاده از این روش ها برای ۷۰ درصد بیماران جواب می دهند و بیماری را درمان می کنند.

  • مصرف داروی کورتون
  • درمان تابشی با لیزر و اشعه ماوراء بنفش (تحریک سلول های رنگدانه ساز برای مهاجرت به محل لک و پیس)
  • سلول درمانی ( سلول های سالم رنگدانه ساز پوست را به محل لک و پیس انتقال می دهند.)

روش درمان برص و بهق در طب سنتی

روش درمان برص با عسل

استفاده از عسل طبیعی به صورت موضعی بر روی محل های لک و پیس یکی از روش های درمانی در طب سنتی است. در مقالات گذشته با روش درمان لک صورت با عسل آشنا شدیم. برای درمان برص با عسل, ابتدا یک تکه پارچه پشمی را در آب بسیار داغ قرار دهید سپس محل برص را با آن ماساژ دهید. سپس مقداری عسل را با نشاسته مخلوط کنید و بعد از خشک شدن محل برص، آن را بر روی موضع بمالید. روزانه این عمل را تکرار کنید.

راه درمان خانگی برص با عسل

در طب سنتی بیماری برص یکی از بیماری های بلغم به شمار می آید و شخصی هم که گردش خون ضعیفی دارد ممکن است به این بیماری دچار شود. در این طب برای درمان بیماری پیسی علاوه بر تغییر در تغذیه، از انواع ضمادها نیز بر روی لکه های پوستی استفاده می شود. افراد مبتلا به پیسی بهتر است از مصرف غذاهای مانده و مواد غذایی با طبع سرد و تر مثل لبنیات، ماهی و… پرهیز کنند.

روش درمان برص و ویتیلگو در طب نوین

مصرف آش های آبغوره، زرشک، تمرهندی، آلو و مواد غذایی مثل آبلیموی تازه، آلو، زرشک، سماق، غازیاقی و همچنین بوییدن گل نرگس در کنترل و درمان این بیماری موثر هستند. گفتنی است که بادکش کردن ( حجامت گرم و خشک) در محل برص و پیس و همچنین اطراف آن منجر به افزایش جریان خون شده که این امر به سلول های رنگدانه ساز برای تولید رنگدانه کمک می کند.  منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود