با روش های مطمئن پا درد را در منزل درمان کنید

0 3,904

درد پا یک بیماری رایج است که سن و سال نمی شناسد و هر قسمتی از پا را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. نشریه اینترنتی نصرینو از درمان خانگی پا درد با راهکارهعای ساده اما موثر می گوید. برای از بین بردن درد پاهای خود با ادامه این مقاله همراهی کنید.

درمان خانگی پا درد با روش های موثر و مطمئن:

  • از سرکه استفاده کنید:

استفاده از خواص سرکه یکی از موثرترین راه های درمان خانگی پا درد می باشد, یک تشت را از آب جوش پر کنید و دو قاشق غذاخوری سرکه را به همراه نمک طعام و یا نمک دریایی به آن بیفزایید و پاهای خود را به مدت بیست دقیقه در آن بگذارید. در دو ظرف هم اندازه دو قاشق غذا خوری سرکه بریزید و در یک ظرف آب سرد و در ظرف دیگربه همان اندازه آب گرم بریزید و یک حوله یا دستمال را در ظرف آب گرم قرار دهید و به تایم پنج دقیقه دور پای خود بپیچید و این عمل را با آب سرد حاوی سرکه نیز انجام دهید. تکرار این عمل با حوله حاوی آب سرد و گرم سرکه دار به مدت سه تا چهار بار در روز به درمان پا درد شما کمک می کند.

کمپرس سرد و گرم برای درمان درد پادرد پا

  • استفاده از آب سرد و گرم:

روی یک صندلی راحت بنشینید و در دو ظرف جدا گانه آب سرد و یخ و در دیگری آب جوش قابل تحمل بریزید. پای خود را درون ظرف آب جوش به مدت سه دقیقه بگذارید و بعد همان پا در به مدت یک دقیقه در آب سرد قرار دهید. این عمل را سه بار برای هر پا تکرار کنید و بعد در حمام پاهای خود را با آب سرد بشویید.

  • استفاده از سولفات منیزیم:

در یک وان آب داغ مقداری نمک طعام یا نمک فرنگی اصل بریزید و پاهای خود را به مدت زمان ده تا پانزده دقیقه درون آن بگذارید و بعد پاهای خود را آبکشی کنید و با کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست پا, چرب کنید.

خواص گیاه مریم کلی و سرکه سیب در درمان خانگی درد پا

  • استفاده از یخ:

برای درمان خانگی پا درد می توان از تکه های یخ استفاده کرد, تکه های یخ را برای کاهش درد و تورم در یک نایلون پلاستیکی بریزید و در نقاطی که درد دارید به شکل حرکت دایره ای شروع به ماساژ کنید. به یاد داشته باشید بیشتر از ده دقیقه از کمپرس یخ استفاده نکنید زیرا به اعصاب پا آسیب می رساند.

استفاده از سرکه یک درمانگر موثر در کاهش و تسکین درد پا

  • استفاده از روغن میخک:

در هر کجا از پا که احساس درد دارید می توانید از روغن میخک به عنوان یک درمان خانگی پا درد در خانه استفاده کنید. به این منظور همان نقطه را با روغن میخک ماساژ دهید و اگر پوستتان حساس است بهتر است روغن میخک را با روغن نارگیل و زیتون و یرجین, رقیق کنید و سپس از آن استفاده بفرمایید.

روغن های موثر در درمان خانگی درد پا

  • استفاده از فلفل قرمز:

از دیگر راه های درمان خانگی درد پا استفاده از ادویه فلفل قرمز می باشد, برای این منظور در جوراب خود کمی فلفل قرمز بریزید و بعد آن را بپوشید تا پای شما گرم بماند یا اینکه در یک ظرف حاوی آب جوش مقداری فلفل قرمز بریزید و پاهای خود را به مدت ده تا پانزده دقیقه در آن بخوابانید و بعد بشویید.

راه های درمان خانگی پا درد

  • استفاده از روغن های تسکین دهنده درد پا:

در درمان خانگی درد پا از روغن اکالیپتوس, رزماری و نعناع می توان بهره برد. برای این مورد, در یک تشت حاوی آب داغ از هر یک از قطره های نام برده شده به مقدار چهار قطره بریزید و پاهای خود را برای تسکین پیدا کردن درد, به مدت ده دقیقه در آن بگذارید.

روش های موثر درمان خانگی پا درد

  • استفاده از گیاه مریم گلی:

برگ های گیاه مریم گلی را به همراه نصف استکان سرکه سیب بجوشانید و با یک پنبه به نقاط آسیب دیده پا که رگ به رگ شده یا درد می کند, بمالید. تکرار این حرکت به مدت چندین بار به تسکین پیدا کردن درد شما کمک می کند.

  • استفاده از دانه خردل:

یک مشت دانه خردل را بکوبید و با نصف تشت آب داغ مخلوط کنید و پاهای خود را به مدت ده تا پانزده دقیقه درون آن قرار دهید.

  • استفاده از گیاه مارچوبه:

وقتی که درد پای شما ناشی از التهاب باشد می توانید مقداری مارچوبه را بخار کنید و میل بفرمایید, این گیاه ادرار آور است و با دفع مایعات اضافی از بدن به کاهش درد های ناشی از التهاب کمک می کند.

بخار گیاه مارچوبه برطرف کننده دردهای ناشی از التهابات

روش های موثر گفته شده در درمان خانگی پا درد را امتحان کنید اما اگر درد پای شما شدید و نفسگیر است حتما به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود