روش های درمان برق زدگی چشم در اثر جوش کاری

0 5,124

درمان فوری برق زدگی جوشکاری، در خانه نیز ممکن است. در این نوشته با روشهای درمان سوزش چشم، برق زدگی ، آشنا می شوید. این روشها از درمان برق زدگی چشم طب سنتی ، استفاده از سیب زمینی تا گلاب متغیر هستند و همگی خانگی و برای درمان برق زدگی چشم مفید هستند.

عده ای در انجام کار جوشکاری به علت عدم استفاده از عینک مخصوص این کار دچار برق زدگی چشم می شوند که این عارضه موجب چشم درد، سردرد و حتی حالت تهوع و استفراغ نیز در این افراد می گردد. برای درمان برق زدگی چشم می توان از روش های خانگی و سنتی بهره مند گشت.

جوشکاران و اشخاصی که در جوشکاری از عینک مخصوص استفاده نمی کنند و دچار عرضه برق زدگی می گردند در درمان برق زدگی چشم می توانند از راهکار های مفید و موثر ارایه شده در ادامه این مطلب استفاده نمایند.

ما در مجله نصرینو از درمان سوزش چشم، علائم و درمان آستیگمات چشم، عمل لیزیک چشم و دیگر درمان های خانگی در موارد دیگر مطلب نوشته ایم و در این مقاله به راه های درمانی برق زدگی پرداخته ایم.

درمان برق زدگی چشم:

اگر دچار عارضه برق زدگی شدید، روش های درمانی ذیل را به کار ببندید:

هر آنچه لازم است از درمان برق زدگی چشم بدانید

  • اولین قدم در درمان برق زدگی چشم، شستشو کامل چشم ها با آب می باشد. سپس چشم هایتان را خشک کنید و با یک دستمال و یل پارچه تمیز به طور کامل ببندید.
  • به طور متوسط چشم ها باید هشت تا دوازده ساعت به طور کامل به شکلی که حتی فرد پلک هم نزد بسته باشند و تنها استراحت در یک اتاق تاریک راه حل مناسب به شمار نمی آید.

روش درمانی برق زدگی چشم

  • هر شش ساعت از یک مسکن قوی مانند قرص کدئین، قرص ایبوپروفن و یا قرص استامینوفن برای تسکین درد و به خواب رفتن استفاده نمایید.
  • هر شش یاعت باید بانداژ چشم را بردارید و ترشحات ایجاد شده را تمیز و مجددا چشم را بانداژ نمایید.

برق زدگی چشم و درمان آن

  • ذکر این نکته در این قسمت بسیار حائز اهمیت است که هیچگاه در رفع برق زدگی چشم نباید از قطره بی حس کننده تتراکایین به دلیل عوارض و خطرات بالای آن استفاده شود. حتی درخواست تجویز آن از سمت پزشک نیز پیگرد قانونی دارد. از این قطره در جراحی ها برای بی حس کردن چشم استفاده می گردد و استفاده از آن در این موارد موجب سوراخ شدن قرنیه چشم می شود.راه های درمان برق زدگی چشم
  • برای درمان برق زدگی می توانید سیب زمین خام را به شکل ورقه های نازک برش بزنید و بر روی چشم هایتان بگذارید و بعد از گرم شدن سیب زمینی ها آن ها را تعویض کنید.درمان برق زدگی چشم ها

در درمان برق زدگی شستشو و بستن چشم ها و مصرف مسکن بعد از دوازده ساعت این مشکل را برطرف می کند و به طور معمول عوارضی به جای نمی گذارد اما استفاده از قطره بی حس کننده تتراکایین آسیب های جدی بر روی چشم به جای می گذارد.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود