برای درمان زخم دهان چه روش هایی بهترین تاثیر را دارند؟

0 253

مصرف قرص B کمپلس می تواند یک راه درمانی خوب برای درمان زخم دهان به شمار بیاید، درحالی که راه و روش های درمان خانگی فراوانی نیز برای این عارضه مطرح می باشد که می توان از آنها بهره مند شد و این مشکل را برطرف نمود. ما در ادامه از همین درمان ها گفته ایم. همراهمان باشید.

درمان زخم دهان را به این شیوه ها تجربه کنید:

دهانتان را با آب نمک بعد از هر وعده غذایی غرغره کنید. به این منظور مقداری نمک را درون یک لیوان آب حل کنید و با خاصیت ضدعفونی کنندگی نمک، دهان خود را شستشو دهید. هرچند این کار کمی آزار دهنده می باشد اما تاثیر خوبی در از بین بردن زخم های دهانی دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگاه آب نمک درون دهانتان را قرورت ندهید و بعد از غرغره کردن کامل آب نمک داخل دهان خود را تخلیه نمایید.

راه دیگر درمان زخم دهان این می باشد که به طور مرتب روی زخم ها را عسل بگذارید و اجازه دهید کمی بماند و بعد آن را بیرون بیریزید تا با استفاده از خواص عسل زخم دهانی را از بین ببرید.

راه های درمان زخم دهان

برگ های ریحان نیز یک درمانگر طبیعی و خوب در این رابطه به حساب می آید. به این منظور چند عدد برگ ریحان را با آب گرم بجوید تا زخم های دهانتان به سرعت برطرف شوند. انجام این عمل سه بار در روز توصیه شده است.

از روغن گرچک به عنوان کاهنده حرارت بدن یاد کرده اند. شما می توانید از این روغن کمی روی زخم های خود بگذارید و علاوه بر درمان زخم های دهانتان، حرارت بدنتان رانیز کاهش دهید.

در مواقعی که دهنتان زخم است به طور مداوم از نوشیدنی های طبیعی، دوغ و آب نارگیل بنوشید تا بدن خنک شود زیرا کاهش حرارت بدن به بهبود سریع زخم ها کمک می کند.

راه و روش های خانگی درمان زخم دهان

نصف قاشق مرباخوری پودر هل را با نصف قاشق مرباخوری پودر زاج بو داده ترکیب کنید و به مدت یک دقیقه بر روی زخم های دهانتان بگذارید و بعد از این مدت دهان خود را با آب گرم غرغره کنید و بشویید. از این روش درمانی سه بار در روز استفاده نمایید.

برای بهبود زخم دهان با چند عدد برگ حنا چای گیاهی دم کنید و بدین وسیله دهان خود را شستشو دهید.

در یک لیوان دوغ، یک دوم قاشق مرباخوری پودر زردچوبه و یک چهارم قاشق مرباخوری سنگ نمک بریزید و تا زمانی که این محلول در دهان شما ولرم شود با آن دهانتان را غرغره کنید.

به یک قاشق سوپ خوری گلیسیرین کمی پودر زردچوبه بیفزایید و این خمیر دارویی را بر روی زخم های دهان خود قرار دهید تا در درمان زخم دهان به شما کمک کند.
هر آنچه لازم است از راه های درمان قطعی زخم دهان بدانید

به یاد اشته باشید در زمانی که دهانتان زخم است از مصرف مواد غذایی پر ادویه، نوشیدنی گازدار، چای و قهوه حد الامکان پرهیز کنید.

منبع : نصرینو

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود