چند روش مطمئن برای درمان مسمومیت در خانه

0 3,782

مسمومیت غذایی یک بیماری ناشی از مواد غذایی می باشد. این عارضه یک اختلال گوارشی است که امکان دارد گاهی اوقات زندگی یک فرد را به خطر بیندازد. شایع ترین دلیل مسمومیت غذایی باکتری های مضر شامل ویروسها، انگلها، آلاینده ها و سموم می باشد. برای درمان خانگی مسمومیت غذایی می توان از روش های ذکر شده در این مطلب استفاده کرد و نتیجه گرفت.

از نشانه ها و علایم مسمومیت غذایی می توان به درد معده، اسهال، خشکی دهان، عرق کردن، اشک چشم، استفراغ، سرگیجه، گرفتگی شکمی، ایجاد مشکل در خوردن غذا، فلج عضلانی، تب، بزاق بیش از حد، از دست دادن بخشی از بینایی و سردرگمی ذهنی اشاره کرد. ما در ادامه از راه های درمان خانگی مسمومیت غذایی نوشته ایم، همراهمان باشید.

روش های درمان خانگی مسمومیت غذایی:

اگر به علت بد غذایی و یا هر دلیل دیگری دچار مسمومیت غذایی شدید روش های درج شده در ذیل را برای بهبود و درمان به کار بگیرید:

  • استفاده از نعناع: چند عدد برگ نعناع را درون یک استکان آب جوش بیندازید و درپوش آن را بگذارید و اجازه دهید که چند دقیقه بماند و سپس آن را بنوشید. از این دمنوش سه بار در روز استفاده کنید. مصرف آبنبات و آدامس و نوشیدنی های نعنایی نیز در این باره تاثیر گذار است.
  • استفاده از زنجبیل: مصرف زنجبیل خام و دمنوش زنجبیل نیز در درمان مسمومیت غذایی بسیار تاثیر گذار می باشد. برای تهیه دم کرده زنجبیل، در یک استکان آب یک قاشق زنجبیل رنده شده بریزید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید تا چند دقیقه بماند و سپس آن را با کمی عسل شیرین نمایید و میل کنید.
  • استفاده از ماست و دانه شنبلیله: درون یک کاسه ماست یک قاشق تخم شنبلیله بریزید و آن را بخورید. فقط توجه داشته باشید که دانه ها را نجوید و درسته قورت دهید.

روش های موثر درمان مسمومیت غذایی در منزل

  • استفاده از چای گیاهی: برای شستشوی معده خود می توانید از انواع چای و دمنوش های گیاهی همچون دم کرده ریحان، بابونه، شیرین بیان و چای سبز استفاده کنید.
  • استفاده از لیمو: در مقدار کمی آبلیمو اندکی شکر بریزید و یا درون یک استکان آب گرم آب یک لیموی تازه را بچکانید و چند بار در روز از آن بخورید.
  • استفاده از موز: برای درمان شدید مسمومیت غذایی می توانید از یک موز رسیده استفاده کنید.

درمان های خانگی مسمومیت غذایی

  • استفاده از عسل: عسل یک راه حل مناسب و موثر در درمان خانگی مسمومیت غذایی به علت دارا بودن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی به شمار می آید. هرگاه دچار مسمومیت شدید سه بار در روز یک قاشق عسل بخورید.
  • استفاده از گشنیز: گشنیز مسمومیت غذایی را برطرف و معده را آرام می کند. برای استفاده از گشنیز از آن در سوپ و دیگر غذاهای خود استفاده کنید. روغن گشنیز نیز در مبارزه با عوامل مسمومیت زا بسیار مناسب می باشد.
  • استفاده از نشاسته ذرت: در یک لیوان آب پرتقال و یا آب سیب طبیعی دو قاشق مرباخوری شربت نشاسته ذرت بریزید و میل کنید.

راه و روش درمان خانگی مسمومیت غذایی

  • استفاده از سرکه سیب: یا دو تا سه قاشق سوپ خوری سرکه سیب را به طور خالص بخورید و یا درون یک استکان آب ولرم بریزید و قبل از وعده غذای اصلی آن را بنوشید تا از خواص سرکه سیب بهره مند شوید.
  • استفاده از ریحان: برای درمان خانگی مسمومیت غذایی می توانید به همراه غذا چند عدد برگ ریحان میل کنید و یا پودر ریحان خشک شده را درون یک فنجان آب ولرم بریزید و اجازه دهید کمی بماند و سپس بنوشید.
  • استفاده از زیره: یک قاشق سوپ خوری دانه زیره را درون یک لیوان آب بریزید و بجوشانید و کمی عصاره گشنیز و نمک نیز به آن بیفزایید و دو بار در روز تا چند روز از آن استفاده نمایید.

راه های درمکان خانگی مسمومیت غذایی

  • استفاده از آب فراوان: برای اینکه سموم و باکتری ها از بدن شسته شده و به سرعت رفع شوند لازم است به مقدار زیاد آب بنوشید.
  • استفاده از شیر سرد: برای رفع مسمومیت غذایی دو بار در روز شیر سرد بنوشید. شیر سرد در تسکین عضلات گوارشی تاثیر به سزایی دارد. در ضمن هر چاشنی ای که دوست داشته باشید می توانید به شیر خود بیفزایید.
  • استفاده از سیر: سیر یک درمان مناسب برای مسمومیت غذایی می باشد. هرگاه به عارضه مسمومیت غذایی دچار گشتید، یک حبه سیر را له کنید و بخورید و از خواص سیر در این مورد استفاده نمایید.علایم مسمومیت غذایی

از این درمان های خانگی برای درمان مسمومیت غذایی خود و بهبود وضعیت گوارشتان بهره بگیرید و اگر بعد از طی شدن دوره های درمانی ذکر شده در متن نتیجه نگرفتید و یا اوضاع شما رو به وخامت رفت، حتما نزد پزشک بروید و تحت درمان قرار بگیرید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود