غلظت خون بالا با روش های طب سنتی و طبیعی کاهش دهید

0 4,060

 

درمان گیاهی غلظت خون بسیار بیشتر از درمان های شیمیایی نتیجه بخش است. یکی از درمان های فوق العاده برای کاهش غلظت خون استفاده از گیاهان دارویی است. می توان در کنار این داروهای گیاهی از سایر مواد خوراکی رقیق کننده نیز استفاده کرد.

رقیق کننده های خون در کاهش غلظت خون بسیار کاربرد دارند. حجامت نیز یکی از راه های کاهش غلظت خون است. این روش نسبت به اهدای خون در بعد ضعیفی عملکرد دارد. چون میزان خون از دست رفته در حجامت بسیار کم است.

دمنوش گیاهی فوق العاده برای درمان غلظت خون

درمان گیاهی غلظت خون به روش طب سنتی

گیاه آقطی

این گیاه یک ملین و ضدعفونی کننده عالی برای بدن محسوب می شود. این گیاه التهاب و نفخ بدن را کاهش می دهد.  آقطی جزء تصفیه کننده های خون به حساب می آید. برای پاکسازی و تصفیه کبد و کلیه گزینه مناسبی است. دمنوش آن را بهتر است بعد از سرو غذا میل کنید. در حال حاضر کپسول های آقطی نیز در عطاری ها وجود دارند.

گیاه آقطی

قاصدک

گیاه قاصدک درمان خانگی غلظت خون است. شما می توانید یک فنجان دمنوش قاصدک را در روزهای سرد زمستان میل کنید. این دمنوش باعث دفع توکسین های بدن شده و جریان خون را بهتر می سازد.

آلوئه ورا

درمان گیاهی غلظت خون با آلوئه ورا نیز بسیار نتیجه بخش است. آلوئه ورا علاوه بر خواص فوق العاده برای لطافت و نرمی پوست، بدن را از توکسین ها پاکسازی می کند. این داروی فوق العاده منجر به تصفیه کبد و کلیه می گردد. شما می توانید یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا را در یک فنجان آب جوش دم کنید. بعد از صاف کردن آن را نوش جان کنید. برای طعم بهتر این نوشیدنی می توانید از چند قطره لیمو در آن استفاده کنید.

کاهش غلظت خون با آلوئه ورا

گیاه باباآدم

این گیاه برای تصفیه سیستم لنفاتیک و خون بسیار عالی عمل می کند. گیاه باباآدم کبد و کلیه را تصفیه و جریان خون را بهبود می بخشد. باباآدم برای پیشگیری از بیماری های صفراوی و کبدی، رفع سنگ صفرا و سنگ کلیه، درمان نقرس، سیاتیک، آرتریت، آکنه، کاهش اسیدیته، درمان تب، هریس، عفونت ادرار و دیابت به کار می رود. برای درمان گیاهی غلظت خون با گیاه باباآدم باید روزی ۲ فنجان از این دمنوش میل کنید.

درمان گیاهی غلظت خون

گزنه

گزینه گیاهی ممتاز در درمان دیابت و کمبود آهن است. البته خواص گزنه به همین دو مورد محدود نمی شود. برای درمان گیاهی غلظت خون دم کرده گزنه بنوشید تا نتیجه درمان را سریع ببینید. این گیاه ادرار آور بوده و در تصفیه کبد و کلیه نقش مهمی ایفا می کند.

ویتامین E

رقیق کننده خون است. این ویتامین را می توان در انواع آجیل مانند گردو، بادام، بادام زمینی، پسته و همچنین در روغن ذرت، روغن نخل، روغن کنجد، روغن زیتون، روغن بادام زمینی و آفتاب گردان و در حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس و غلاتی مانند گندم، جو و برنج یافت.

روغن زیتون

علائم غلظت خون بالا

  • غلظت خون بالا موجب کندی جریان خون در رگ و قلب شده و سبب گرفتگی اندامی نظیر دست و پا، همچنین سکته مغزی یا قلبی می گردد.
  • غلظت خون در افرادی با بیماری ریوی موجب آمبولی ریه (انسداد جریان خون) می گردد.
  • دردهای استخوانی، زخم معده، نقرس و سنگ کلیوی
  • بزرگی طحال و کبد
  • خونریزی بینی
  • افزایش فشار خون

پرهیز از خوردن نمک

توصیه های لازم برای کاهش غلظت خون

  • از مصرف زیاد نمک و تنقلات چرب و شور بپرهیزید.
  • نوشیدن آب غلظت خون را در حد نرمال نگه می دارد و از بروز لخته خون جلوگیری می کند. زیرا کم آبی جریان خون را با مشکل مواجه می سازد.
  • مصرف لیمو ترش و آلبالو برای تصفیه خون بسیار کاربردی است. موز نیز از میوه های مفید برای تصفیه خون می باشد. درمان غلظت خون با میوه ها و سبزی ها را روش های بسیار موثر می باشد. ویتامین C و فیبرهای محلول و نامحلول موجب کاهش غلظت خون می شود.
  • برای درمان غلظت خون باید از روغن جامد، چربی های حیوانی، دل، قلوه، پیه گاو و گوسفند، گوشت قرمز و … به میزان کم مصرف کنید. از لبنیات کم چرب، سبزی، میوه فراوان و ماهی استفاده کنید.

در این مطلب با روش های درمان گیاهی غلظت خون با طب سنتی آشنا شدید. امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با مطالعه ان به بهترین شکل به درمان غلظت خون بپردازید.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود