درمان خارش نیش کک و رفع جای گزیدگی کک با روش های خانگی

30 79,583

ورم ناشی از نیش حشرات، مشکلی شایع اما در اغلب موارد بی‌خطر است. تورم و التهاب نیش حشرات معمولاً طی چند ساعت تا چند روز از بین می‌رود و جای نگرانی ندارد؛ اما گاهی اوقات می‌تواند خطرناک و جدی باشد و باعث واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) شده و یا بیماری‌های جدی مانند لایم و مالاریا را گسترش دهد.

گاهی خارش بعد از نیش حشرات به قدری غیر قابل تحمل می شود که فرد به دنبال راهی برای خلاصی از درد می باشد. در این بخش راهکار درمان خارش نیش کک را ارائه کرده ایم که می تواند تا حدودی مؤثر واقع شود.

کک ها، حشراتی کوچک، خون خوار و بدون بال هستند که حرکات جهشی دارند. آنها بیشتر غذای خود را از پستانداران و پرندگان تامین می کنند بدین صورت که خون آنها را می مکند. مهمترین گونه کک ها، کک جوندگان، کک انسان ، کک سگ و کک گربه می باشد که گزش آنها با تحریک پوست، خونریزی و ناراحتی های شدید همراه است. کک هایی که انسانها را می گزند معمولا در اکثر نقاط جهان یافت می شوند.

درمان خارش ناشی از نیش کک

درمان خارش نیش کک

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که تا کنون از نیش حشراتی مانند کک در امان مانده باشد؛ نیش حشرات به صورت برجستگی های کوچک و قرمز بر روی پوست نمایان می شود که می تواند باعث ایجاد خارش زیاد در محل گزیدگی شود. توجه داشته باشید خاراندن ناحیه گزیدگی نه تنها درد را تسکین نمی دهد بلکه گاهی احساس خارش بیشتری در فرد تصور می شود. پس بهتر است به جای خاراندن، به دنبال روش هایی برای درمان خانگی نیش حشرات باشیم.

درمان خارش نیش کک

کک ها معمولا از بدن حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و… وارد منازل می شوند و شما را نیش می زنند، بنابراین تا جایی که ممکن است از تماس مستقیم با آنها دوری کنید، گزش کک ها عمدتا در بخش های نرم بدن مانند زیر بغل، کمر، پشت، آرنج و زانو بیشتر نمایان می شود که با توجه به واکنش ایمنی بدن، تورم، قرمزی و خارش پوست ناشی از نیش حشرات در افراد مختلف متفاوت می باشد.

ارمان خانگی خارش نیش کک

داروهای زیادی وجود دارند که در درمان نیش کک می توان آنها را مورد استفاده قرار داد ولی پیشنهاد ما در این مقاله درمان خارش نیش کک با روش های خانگی می باشد که در ادامه شما را با مهمترین داروهای خانگی در این زمینه آشنا می کنیم.

سرکه سیب: اسید استیک موجود در سرکه سیب سطح PH پوست را متعادل نگه داشته و این امر موجب کاهش التهاب و خارش بدن می شود. کافی است مقداری سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کرده تا رقیق شود سپس با استفاده از یک تکه پنبه، محلول را بر روی محل گزیدگی بمالید، بعد از چند دقیقه تاثیر آن را ملاحظه خواهید کرد.

آب لیمو: آبلیمو نیز به دلیل خاصیت اسیدی آن تاثیری شبیه سرکه سیب دارد بنابراین این ماده نیز سطح PH خون را در حد نرمال نگه داشته و باعث کاهش خارش پوست در محل گزیدگی می شود. جهت استفاده از آب لیمو آن را به طور مستقیم بر روی ناحیه ای که احساس خارش می کنید بمالید.

جوش شیرین: به دلیل خاصیت ضد التهابی که در جوش شیرین وجود دارد برای درمان نیش کک بسیار مؤثر می باشد، بنابراین برای درمان قرمزی و خارش پوست از جوش شیرین می توانید استفاده کنید همچنین از خواص ضد میکروبی جوش شیرین در پیشگیری از عفونت هایی که بر اثر خراش و آسیب به پوست که در اطراف گزیدگی ایجاد می شود مفید می باشد. برای این منظور مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده تا به صورت خمیر در آید و آن را در محل مورد نظر بمالید، بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. لازم است این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که ظاهر لکه ها به طور کامل بهبود پیدا کند.

عسل: یکی از روش های دیگری که برای درمان خارش نیش کک کاربرد دارد استفاده از خواص دارویی عسل است. تاثیر شگفت انگیز عسل در کاهش خارش و کمک به ترمیم پوست آسیب دیده را نمی توان نادیده گرفت. در این مورد نیز شما می توانید عسل خام را به طور مستقیم به جای نیش بمالید. خواص ضد آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی که در عسل وجود دارد از عفونت های پوستی جلوگیری می کند.

چای کیسه ای سرد: چای حاوی تانن است که تحریک ناشی از نیش کک توسط آن تسکین می یابد. بنابراین کمپرس چای برای رفع خارش می تواند بسیار مفید باشد.

کمپرس سرد: کمپرس سرد روش ساده ای است که به عنوان درمان خارش نیش کک مورد استفاده قرار می گیرد. یخ باعث بی حس شدن عصبی می شود که به خاطر نیش کک تحریک شده است. چند قطعه یخ را درون حوله نازک بپیچید و سپس آن را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بر روی محل گزیدگی قرار دهید. این روش را چند بار در روز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

استفاده از بعضی روغن های خاص در درمان نیش کک: روغن های مفیدی مانند روغن درخت چای، روغن بابونه، روغن گل همیشه بهار و اسانس روغنی اسطوخودوس خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارند و می توانند به طور طبیعی جای نیش کک را بهتر کنند. این روغن ها به عنوان درمان گیاهی خارش پوست مورد استفاده قرار می گیرند و آن را تسکین داده و خطر آلوده شدن جای نیش را کاهش می دهد. به این نکته توجه داشته باشید که این روغن ها بسیار قوی هستند بنابراین لازم است از یک روغن حامل برای رقیق کردن آن استفاده کنید.

تسکین خارش نیش کک

با بهترین و موثرترین راهکارها برای درمان خارش نیش کک آشنا شدید، امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و برای درمان مشکلات پوستی ناشی از نیش کک از این راهکارها استفاده نمایید.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
30 نظر
  1. آیلار می‌گوید

    من خیلی دستمو نیش زدن و خیلی می خاره چه کار کنم لتفن یکی به من بگه

    1. محمد می‌گوید

      منکه پسرم رو زدن وقتی خیس میکنم دست شو میگه خوب میشه

      1. محمد می‌گوید

        آب برای شاید ۱ دقیقه خارش رو متوقف کنه ولی بعد اون بازم خارش شروع میشه

    2. ناشناس می‌گوید

      از همین روش هایی که اینجا نوشته شده استفاده کنید مؤثره من برای خواهرم انجام دادم خوب شد

    3. حسین می‌گوید

      هیچی فقط زخارونش دیگه

    4. Matin می‌گوید

      اولین کاری که می‌کنید قبل از اینکه بیشتر بشه بایر برید حمام تا از بدنتان خارج بشن و بعد از خروج آنها کل حمام رو با آب داغ داغ بشورید و یکمی مایع بریزید کف حمام و بعدش روی جای نیش لیمو یا سرکه سیب با پنبه بزنید

  2. Tooskaa می‌گوید

    برای رفع خارش خوبه ولی وقتی جاش میمونه چیکار کنیم؟مال من تا هفته ها جای نیش روی بدنم میمونه و خیلی بده😔🥺

    1. ناشناس می‌گوید

      من رو 5 ماه پیش نیش زدن هنوز تمام بدنم لک لک شده اصلا هم کمرنگ نمیشه نمیدونم چه کار کنم خیلی حیوون بدیه از بچگی همیشه عذاب کشیدم از دستش الانم نوبت بچمه 😤😤

  3. ناشناس می‌گوید

    خدا نابود کنه ادم بیشعور رو که وسط روستا دامداری میزنه و به موقع سمپاشی نمیکنه، تمام بدنم زخم شده چند ماهه کک لعنتی تموم نمیشه…

    1. شکوفه می‌گوید

      واقعا خدا لعنت کنه ما اصلا دام نداریم ولی کک تمام زندگیمونو گرفته هرچی پتوهامونو میشورم نمیرن رفتن داخل کرک پتو گلبافت تمام بدنمون زخمه

      1. ناشناس می‌گوید

        گلم ملحفه سفید دور تا دور خونه بندازید پتوهاتونو اون رو بتکونید وقتی پرید روی ملحفه دستتون با اب دهن خیس کنید بگیریدش و سریع تا نپریده تو روشویی دستشوییتون با اب بشوریدش تا بره بعدش هم ابجوش بریزید.. خودتون هم الکل یا لیف‌صابونی بزنید روی جاهایی ک زده لباساتونم پشمی نباشه بهتره چون توی نخ اینا نمیتونه زیاد بمونه.. خونه تون هم هرروز جاروبرقی بکشید بعد سر جارو رو با پلاستیک‌ببنید که در نیاد. واقعا عذاب میده من دیونه شدم ازدستش😭ببخشید سرتون درد اوردم

      2. ناشناس می‌گوید

        بهترین راه از بین بردن کک جارو برقیه

      3. ابراهیم می‌گوید

        حشره کش کامن بخر همه خونه رو بزن

      4. ماهان می‌گوید

        مادر بزرگم داخل روستا زندگی مکیکنه خودتون که می دونین تو روستا چقدر حشره و حیوونه هر موقع میرم اونجا بدنم فقط میخواره و پف میزنه یعنی تنها بدی روستامون همینه

      5. قاسم می‌گوید

        دامداری وسط خونه شما که نمیشه. جاش تو روستاست. شما بهداشت فردی رو رعایت کن مشکلی پیش نمیاد. وقتی شیر و ماست و کره و بستنی میخوری هم همینطور توهین آمیز با دامدار شریف برخورد میکنی؟ یا اصلا یاد میوفته به جونش دعا کنی و ممنون زحماتش باشی؟

    2. یاسر می‌گوید

      😡😡چرا فحش میدی

      1. اکبررررررر می‌گوید

        دوست داره

  4. ناشناس می‌گوید

    برای درمان تاول جای نیش کک
    پسرم 3سالست کل بدنش تاور زده

    1. فرشته می‌گوید

      سلام پماد کالاندولا ویا پماد کالامین د ویا محلول کالامین دی بزنید خاصیت ضد التهاب داره هر سه بسیار مفید هست

  5. حسین می‌گوید

    اههههه میخوارههههه ۲ روزه اینجوری شده هی دا ره زیاد میشه

  6. کوثر می‌گوید

    توی گنجهای معنوی دعا برای دفع کیک هست که رسول خدا به اصحابش که توی جنگها کیک نیششون میزده گفتن. مطالعه کنید

  7. Km می‌گوید

    از بین این مواردی که گفته عسل و ابلیمو رو زدم عسل زیا فایده نداره ولی ابلیمو عالیه هر وقت که دوباره خارش شروع شد ابلیمو بزنین

  8. ناشناس می‌گوید

    هیچی دیگه خدا رحم کنه تابستون شد نیش زدن کک ها هم شروع شد ای خدا از دیشب تاحالا همینجوری داره نیش میزنه همه ی روش ها هم انجام دادم نشد خواهش می کنم کمک کنین دارم دیوانه میشم!

  9. یاسر می‌گوید

    😡😡چرا فحش میدی

  10. ناشناس می‌گوید

    از کک متنفرم ازحشره که به بدنم بزنن متنفرم هر کاری میکنم هیچ خوب نمیشم

  11. ناشناس می‌گوید

    باید خونهدسمپتشی شه

  12. امیر مهدی می‌گوید

    اگر بخواهم بگم بدترین موجود روی زمین چیه.همین کک بی صاحبه.

  13. امین مهدی می‌گوید

    بهترین روش آبلیمو و الکلی رو یتیکه پنبه بزنید بمالید میسوزه ولی جواب میده

  14. علی می‌گوید

    ابلیمو خوبه دا

  15. کیان می‌گوید

    سلام
    من رفتم از عطاری روغن نعنا بگیرم بزنم بدن پسرم ک کک نیش نزنه ک گفتن نعنا گرمه بدنش قرمز میشه
    بعدش با فکر خودم با پماد کالاندولا کل بدنش رو پر کردم این پماد یکم بو داره و چرب میشه نیش نمیزنن
    فقط چون همش دست ب همه جا میزد دستش رو میشستم فقط جای انگشتاش تاول داره
    اینم نظر من

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود