افزایش قد با طب سنتی

0 4,857

برای “افزایش قد” در سنین رشد می‌توانید از یک ترکیب گیاهی ساده استفاده کنید. به‌عنوان مثال برگ گیاه مریم‌گلی‌ در ترکیب با گیاهانی از جمله نعناع، فلفل و زعفران، ترکیبی لاغر‌کننده است

یکی از دغدغه های بسیار مهم برای اغلب افراد افزایش قد می باشد و به دنبال راه هایی برای افزایش میزان قد خود می باشند، یکی از این راه ها، افزایش قد با طب سنتی می باشد که در این نوشتار به این مطلب خواهیم پرداخت.

هر چند مناسب ترین راه برای امکان افزایش قد مراجعه به متخصصان مربوطه(ارتوپدی، غدد درون ریز) می باشد اما افزایش قد با طب سنتی نیز امکان پذیر می باشد، چرا که روش های نظیر طب سوزنی، حجامت و مصرف برخی دارو های گیاهی، سبزیجات و میوه ها می توانند باعث تحریک هرمون رشد شوند که در ادامه این بخش با این روش ها آشنا خواهید شد.

افزایش قد کودکان با طب سنتی

افزایش قد با طب سنتی

به طور کلی افزایش قد به عوامل مختلفی همچون عوامل ژنتیکی، محیطی، بیماری، آب و هوا، نژادها و غیره بستگی دارد. اما رشد طبیعی قد در انسان این چنین است که در ۲ سال ابتدای زندگی تقریبا به میزان  ۲۵ سانتی متر رشد قد دارد و پس از آن افزایش قد هر سال حدودا ۶ سانتی متر می باشد و معمولا با نزدیک شدن به سن بلوغ میزان رشد قد کمتر می شود، ولی با شروع سن بلوغ به طور متوسط افزایش قد در پسرها رشد قد به میزان ۲۵ الی ۳۰ سانتی متر و دخترها حدودا ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر می باشد، البته این افزایش قد در دوره بلوغ، برای دختران در ابتدای دوره و در پسران در انتهای دروه اتفاق می افتد. معمولا پس از این دوره که اصطلاحا به آن بسته شدن صفحه رشد یا صفحه غضروفی استخوان می گویند، رشد قد اتفاق نمی افتد و تنها با مراجعه به پزشک و راهکارهای پزشکی می توان با کشش عضلات ستون فقرات در حدود ۳ تا ۶ سانتی متر افزایش قد داشت. بسته شدن صفحه رشد در دختران در سنین ۱۵ تا ۱۷ سالگی و در پسران در سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی می باشد، البته این زمان با توجه به سن رسیدن به بلوغ متغیر می باشد. همچنین با استفاده از روش های طب سنتی در سنین رشد می توان میزان رشر قد را افزایش داد. که روش های طب سنتی شامل موارد زیر می باشد:

حجامت کردن

یکی از روش های افزایش قد با طب سنتی حجامت کردن می باشد. که باید زیر نظر متخصصان طب سنتی صورت گیرد و از سن ۲ سالگی به بعد کودک می توان با استفاده از حجامت، میزان رشد قد او را افزایش داد. علاوه بر آنبا این روش می توان بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها بیمه کرد.

افزایش قد با طب سنتی

طب سوزنی

مهمترین عامل برای رشد قد، هورمون رشد می باشد که این هورمون توسط غده هیپوفیز ترشح می شود و سبب افزایش طول و عرض استخوان ها می گردد. ترشح این هورمون دوره ایی می باشد و تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل ورزش کردن، خوردن غذاهای پروتئینی، خواب عمیق و کافی و … میزان ترشح هورمون رشد افزایش می یابد. یکی از عوامل دیگری که باعث افزایش ترشح هورمون رشد و همچنین افزایش سوخت و ساز، افزایش انرژی بدن و در نتیجه تسریع افزایش رشد قد می شود طب سوزنی است. که برای اثر بخشی این روش بر افزایش میزان قد بهتر است در سنین خیلی پایین تر از طب سوزنی استفاده شود. شانس افزایش قد در این روش برای افراد زیر سن بلوغ به میزان ۱۰۰% می باشد و در دختران زیر ۱۸ و پسران زیر ۲۰ سال ۵۰% است و شانس افزایش قد برای پسران با سنین ۲۰ الی ۲۳ سال و دختران با سن ۱۸ الی ۲۰ سال  با روش طب سوزنی کم می باشد. که این افزایش قد برای افراد کمتر از سن بلوغ به میزان تقریبا ده سانتی متر و در ابتدای دوره بلوغ پنج سانتی متر و همچنین در اواخر دوره بلوغ ۳ سانتی متر است. تعداد جلسات درمانی برای افزایش قد با طب سنتی (سوزنی) سی جلسه می باشد که باید توسط متخصص طب سوزنی هر روز یا یک روز درمیان و یا اینکه در هفته دو مرتبه انجام گیرد.

افزایش قد با طب سوزنی

همچنین توجه به عوامل ژنتیکی و طبع افراد از عوامل مهم افزایش قد با طب سنتی محسوب می شود به این دلیل که افزایش قد در افراد سرد مزاج بیشتر از افراد گرم مزاج است.

بادکش و ماساژ به کودک با روغن های گیاهی

یکی دیگر از روش های افزایش قد با طب سنتی گذاشتن بادکش و همچنین انجام ماساژ در ناحیه های رشد قدی کودک(از نوک انگشتان پا و دست به سمت قلب) با روغن های زنجبیل و زیتون در میزان رشد قد کودکان تاثیر گذار می باشد.

افزایش قد با بادکش

مصرف میوه ها و سبزیجات تحریک کننده هورمون رشد

کلم بروکسل، نخود فرنگی، ریواس، بوک چوی، کلم بروکلی، کولارد سبز، اسفناج، شلغم، لوبیا و بامیه از جمله سبزیجات و میوه هایی هستند که سرشار از انواع ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و پروتئین می باشند و مصرف آن ها باعث ترشح منظم هورمون رشد می شود، در نتیجه افزایش میزان رشد قد را به همراه دارد.

افزایش قد با روش های طب سنتی

همانطور که در بالا راه حل های افزایش قد با طب سنتی را مطالعه نمودید، برای مطالعه سایر راهکار های افزایش قد با ورزش و افزایش قد کودکان کلیک کنید کنید.   منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود