معجون های خانگی که باعث تقویت تارهای صوتی می شوند

0 4,448

ممکن است تارهای صوتی افراد با وجود برخی از بیماری ها دچار گرفتگی شود و می توان با استفاده از یک تغذیه و برنامه مناسب به تقویت تارهای صوتی کمک کرد. این راهکارها هم جنبه پیشگیری و هم درمانی دارند.

برخی از افراد دوست دارند تا صدای خوبی داشته باشند و این برای بسیاری از افراد همچون خواننده ها بسیار دارای اهمیت است اما به طور کلی در برخی از موارد راه های تقویت تارهای صوتی موجب سلامت فرد نیز می شود. این راهکارها شامل مصرف مواد غذایی و معجون های خانگی هستند که به تقویت صداها کمک می کنند.

  حفظ طراوت صدا با معجون

راهکار های معجزه گر برای تقویت تارهای صوتی

بیشتر افراد دوست دارند تا برای تقویت صدای خود از راه های طبیعی و بدون دردسر استفاده کنند که عوارض کمتری نیز برای آنان داشته باشد. یکی از معجون های فوق العاده با تاثیر درمانی بسیار بالا برای تقویت صدا معجون شیر انجیر است که تاثیر آن بسیار بالا است.

برای تهیه معجون شیر انجیر باید مقداری انجیرهای خشک شده را با مقداری شیر جوشیده مخلوط کنید و مقداری آرد و دارچین نیز به این مخلوط اضافه کنید و نوش جان کنید. در ادامه معجون های خانگی مناسبی را برای این کار به شما معرفی خواهیم کرد.

پیاز تنوری شده:

یک معجون معجزه آسا برای تقویت تارهای صوتی معجون پیاز تنوری است درست کردن این معجون آسان است و فقط کافی یک پیاز را به شکل تنوری بپزید. بعد از شستن پیاز آن را درون فویلی بپیچید و بر روی ذغال قرار دهید و بعد از پخت آن را مصرف کنید.

تقویت کردن تارهای صوتی

شربت عسل:

این شربت نیز به سادگی تهیه می شود و کافی مقداری عسل را با آبی نیمه ولرم مخلوط کنید و آن را هر روز در برنامه خود قرار دهید. استفاده از این معجون خانگی موجب می شود تا صدایی رسا و گیرا داشته باشید.

مصرف سوپ:

یکی از مواد غذایی و شادی معجون های موثری که برای تقویت صدا مناسب استفاده از سوپ استاین ماده غذایی موجب می شود تا التهابات تارهای صوتی درمان و از بروز این التهابات پیشگیری شود. سعی کنید سوپ را زمانی که گرم است مصرف کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

راه های تقویت تارهای صوتی

مصرف ویتامین ها:

ویتامین ها نقش پر رنگی در سلامت انسان دارند و همواره سعی می شود تا آن را در برنامه غذایی افراد قرار دهند. برای تقویت صدا نیز می توان به تاثیر این ویتامین ها پی برد. در برنامه غذایی خود ویتامین هایی همچون ویتامین c را قرار دهید.

شما برای داشتن تارهای صوتی قوی باید روزانه مقداری ویتامین c دریافت کنید که بالاترین تاثیر آن در حفاظت از سلول های قسمت های مختلف بدن و نگه داشتن شادابی و طراوت صدای شما است. برای این منظور می توانید از پرتقال، سیب زمینی، کیوی، سیب و لیمو ترش استفاده نمایید.

محافظت از کیفیت صدا

در کنار داشتن برنامه غذایی برای تقویت تارهای صوتی رعایت برخی از نکات ضروری است که به داشتن صدایی بهتر و قوی کمک خواهد کرد. در زیر با برخی از توصیه ها آشنا خواهید شد:

  • شما به عنوان یک خواننده یا فردی که قصد دارد صدای خود را تقویت کند نباید از کافئین ها مصرف کنید. مصرف مواد کافئین دار نظیر: کاکائو، قهوه، شکلات و دیگر مواد کافئینی موجب می شود تا تارهای صوتی شما خشک شوند و با از بین رفتن طراوت آن دچار اختلالات خواهید شد.
  • مصرف دهان شویه استاندارد نیز از دیگر توصیه ها و نکات ضروری است زیرا استفاده از دهان شویه غیر استاندارد موجب خشک شدن گلو می شود.
  • خوراکی هایی که نسبت به آن ها حساسیت دارید باید شناسایی و برای تقویت تارهای صوتی نباید از آن ها استفاده شود.
  • اگر در محیط های شیمیایی قرار دارید باید خود را از این مناطق دور نگه دارید زیرا ممکن است به حنجره شما آسیب وارد کنند.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود