نکاتی مهم برای درمان کمردرد در منزل

0 3,781

کمر درد یکی از مشکلات شایع می باشد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود، برخی از کمر درد های خفیف به دارو یا عمل جراحی نیازی ندارند و می توانید با روش های خانگی آن را درمان کنید، در ادامه مطلب شما را با روش های خانگی به منظور درمان کمر درد آشنا خواهیم کرد.

روش های رفع کمر درد

درمان کمر درد با روش های خانگی

به منظور بر طرف شدن کمر درد می توانید از روش های خانگی طبیعی استفاده کنید که در ادامه با این روش ها آشنا می شوید:

 برگ های ریحان

برگ های ریحان به دلیل داشتن خواص ضد التهابی به درد های بالا و پایین کمر کمک می کند بنابراین ده عدد برگ ریحان را به یک فنجان آب اضافه کنید، اجازه دهید به مدت چند دقیقه بجوشد و بگذارید هم دمای اتاق شود و کمی نمک به آن اضافه کنید، سپس یک بار در روز این محلول را بنوشید.

درمان کمر درد با روش های خانگی

روغن گیاهی

ماساژ دادن با روغن های گیاهی مانند روغن بادام، روغن اکالیپتوس، روغن نارگیل و روغن زیتون می تواند به درمان کمر درد کمک زیادی کند، بنابراین روغن را به مدت چند دقیقه بر روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود سپس کمر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماساژ دهید به منظور داشتن نتیجه مطلوب روزی سه بار از این روش استفاده کنید.

سیر

از دیگر روش های کاهش درد کمر استفاده از سیر می باشد بنابراین دو تا سه عدد سیر خرد شده را ناشتا میل کنید، همچنین می توانید از روغن سیر برای ماساژ کمر استفاده کنید این روغن در بازار موجود می باشد.

استفاده از سیر به منظور رفع کمردرد

 عسل

یکی دیگر از روش های درمان کمر درد استفاده از عسل می باشد بنابراین یک قاشق غذا خوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و آن در صبح با معده خالی مصرف کنید به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه این روش را هر روز انجام دهید.

استفاده از عسل

 حمام داغ

به منظور درمان کمر درد فقط کافی است به مدت نیم ساعت در وان حمام بمانید به دلیل اینکه گرما می تواند الاستیسیته را افزایش دهد و ناراحتی را کم کند.

آب بنوشید

مصرف آب برای سلامت کل بدن مفید است زیرا بدن در زمان ورزش در حال تعریق است و از دست دادن آب بدن باعث انقباض عضلانی و تنش می شود، در نتیجه خطر درد کمر را افزایش می دهد بنابراین قبل و بعد از ورزش باید به حد کافی آب بنوشید و قبل از دویدن باید یک فنجان آب بنوشید تا از گرفتگی کمر جلوگیری کند البته به خاطر داشته باشید نوشیدن بیش از اندازه آب سبب عدم تعادل معدنی در بدن می شود بنابراین هر روز هشت لیوان آب توصیه می شود.

درمان کمر درد با شنا کردن

از دیگر روش های که به بهبود کمر درد کمک می کند شنا کردن می باشد زیرا شنا باعث آرام شدن ستون فقرات، پاها، کمر، ماهیچه های مرکزی و بازو ها می شود.

استفاده از یخ

تکه های یخ را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و داخل حوله بپوشانید و به مدت بیست دقیقه روی ناحیه دردناک قراردهید سپس به مدت سی دقیقه بر دارید برای اینکه به نتیجه دلخواه برسید این روش را چند بار در روز انجام دهید.

 چای بابونه

استفاده از چای بابونه یکی دیگر از روش های رفع کمر درد می باشد یک قاشق سوپ خوری گل های بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه نمایید سپس اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد مصرف سه فنجان چای بابونه می تواند گزینه بسیار موثری باشد.

استفاده از چای بابونه

 فلفل داغ 

از دیگر روش های بهبود کمر درد این است که یک دوم فلفل قرمز را با یک فنجان روغن زیتون ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید سپس بعد از زمان سی دقیقه با آب ولرم بشویید.

نوشیدن زردچوبه و شیر

یک قاشق چای خوری زرد چوبه را به یک فنجان شیر گرم اضافه کنید همچنین به منظور طعم بهتر آن می توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید این نوشیدنی سرشار از مواد مغذی می باشد.

چای زنجبیل

از دیگر روش های که به درد ناشی از کمر درد کمک می کند استفغاده از چای زنجبیل می باشد بنابراین یک فنجان آب را با قطعات زنجبیل تازه بجوشانید و به منظور داشتن طعم بهتر می توانید عسل نیز به آن اضافه کنید سپس بسته به شدت درد می توانید دو بار در روز از این چای استفاده کنید.

درمان کمر درد با روش های خانگی

روغن نعناع

پنج تا شش قطره روغن نعناع را با یک قاشق غذا خوری روغن حامل( نارگیل نارگیل یا بادام ) ترکیب کنید سپس مخلوط حاصل را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید این روغن به دلیل اینکه دارای خواص ضد اسپاسم به کاهش اسپاسم عضلانی کمک می کند.

بهبود کمر درد

روغن کرچک

روغن کرچک به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد درد به عنوان روش موثری در کمر درد محسوب می شود بنابراین ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک را گرم کنید سپس روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بماند.

استفاده از روش های خانگی به منظور درمان کمر درد

اسطوخودوس

از دیگر روش های درمان کمر درد استفاده از روغن اسطوخودوس می باشد زیرا دارای خواص ضد اسپاسم و ضد درد است بنابراین سه تا چهار قطره روغن اسطوخودوس بر روی ناحیه آسیب دیده کمر ماساژ دهید به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب روزی دو بار از این روش استفاده کنید.

استفاده از روغن اسطو خودوس به منظور رفع کمر درد

درمان کمر درد با ورزش

از دیگر روش ها به منظور رفع کمر درد ورزش می باشد فعالیت های آرام مانند پیاده روی، دوچرخه سواری گزینه مناسبی هستند ،بنابراین یک ورزش آرام را برای سه بار در هفته به مدت سی دقیقه انجام دهید.

 رزماری

استفاده از روزماری به منظور درمان ناشی از کمر درد گزینه مناسبی می باشد بنابراین یک اونس از برگ های رزماری را داخل آب جوش بریزید سپس در لیوان را بپوشانید و بعد از سی دقیقه سه بار در روزخودتان را با این محلول بشویید.

تسکین درد کمر با روش های خانگی

در این مقاله قصد داشتیم شما عزیزان را با روش های رفع کمر درد آشنا کنیم تا با استفاده از روش های خانگی گفته شده این مشکل را بر طرف کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود