قلیان را با راهکاری ساده در منزل ترک کنید

0 9,784

ترک قلیان و همچنین ترک سیگار برای افرادی که به صورت مدام از آن استفاده می کنند نیاز و مستلزم یک تحول روانی و روحی است که می توانید به سادگی با استفاده از راه کار های علمی به ترک آن بپردازید.

ترک قلیان در خانه

متاسفانه امروزه کشیدن قلیان به خصوص با طعم های میوه ای بیشترین جای خود را در میان جوانان باز کرده است، و بیشتر جوانان معتقدند قلیان هیچگونه وابستگی در آنها ایجاد نمی کند اما باید دانست که قلیان علاوه بر پیامد های جبران ناپذیری که برای فرد به وجود می آورد وابستگی روحی و روانی برای وی ایجاد می کند.

تنباکوهای میوه ای که امروزه برای کشیدن قلیان استفاده می کنند از بی کیفیت ترین نوع توتون ساخته شده است که در آن هزاران ماده سمی وجود دارد و که فرد را دچار ابتلا به امراض مختلف مانند آسم و بیماری های قلبی می کند.

چگونه قلیان کشیدن را ترک کنیم

مصرف قلیان برای فردی هیچ چیزی جز پوستی پیرو چروکیده، دهانی بد بود، تنگی نفس، سرفه های پی در پی و دندان هایی ناسالم و ابتلا به بیماری های تنفسی و قلبی چیزی را بر جای نمی گذارد به همین ترک قلیان می تواند بهترین راه چاره برای رهایی از این مشکلات است.

در مطالب قبل شما را با رفتار صحیح با همسر سیگاری آشنا کردیم حال امروز قصد داریم تا شما را با روش های علمی  ترک قلیان آشنا کنیم.

ترک قلیان با روش های علمی در خانه

شما می توانید با ترک قلیان زندگی را لذت بخش تر از آنچه که هست حس کنید، در واقع شما با ترک قلیان می توانید تضمینی برای قلیانی نشدن فرزندان خود شوید، می توانید از هزینه های که صرف آن می شود به نحو بهتری استفاده کنید و دیگر اینکه شما تبدیل به فردی با عزت نفس بالا و پشتوانه ای محکم برای عزیزان خود می شوید، که کشیدن  آن باعث می شود شما تمام این ها را از دست بدهید.

روش های علمی ترک قلیان

کار های قبل ار کنار گذاشتن قلیان

اولین نکته که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که با خودتان گمان نکنید کنار گذاشتن قلیان کار ساده ای است.

اولین گام برای کنار گذاشتن قلیان این است که مکان هایی را برای خود مشخص کنید که نباید در آنجا قلیان بکشید که ابتدا این کار را باید از خانه خود شروع کنید و سپس در محیط های بیرون گسترشش دهید. (مانند مکان های عمومی) در این موضوع همسر و فرزندان بهترین مشوق و همراه کننده هستند.

زمانی که یک فرد برای ترک قلیان اقدام می کند معمولا اولین سوالی که به ذهنش می آید این است که چرا باید آن را ترک کند که این دلایل مهم ترین بخش برای فرد می باشد تا آن را از انجام این کار باز دارد. مهم تاثیری که ترک قلیان می تواند برای فرد به وجود آورد کاهش خطرات آن و همچنین بدست آورند شخصیت محبوب در بین خانواده می باشد.
دومین گام برای کنار گذاشتن به وجود آوردن یک انگیزی قوی برای خود، منظور از به وجود آوردن انگیزه این است که خود فرد بتواند برای آن تلاش کند و بتواند خود به وجود آورنده این انگیزه باشد.

سومین گام تهیه یک لیست از مضرات و خاصیت های قلیان برای خود تهیه کنید. سپس با عقل خود بسنجید که کشیدن آن چه چیز هایی را به دست می آورید و چه چیز هایی را از دست می دهید.

قلیان را با روش های ساده ترک کنید

گام بعدی این است که زمان هایی که بیشترین میل به مصرف قلیان را دارید مشخص کنید و همچنین دلایلی که به کشیدن آن هم روی می آورید در ذهنتان مرور کنید. خواهید دبددکه قطعا از سر عادت و وابستگی به استفاده از آن روی می آورید.

سپس در گام آخر و اتمام روز ببینید که مهمترین دلایل شما چیست آیا به دلیل مشغله های فکری است آیا به دلیل مشکلات خانوادگی است و یا اینکه فقط در جهت تفریح  است که از آن استفاده می کنید. زمانی که ذهن شما به سراغ جستجوی این جواب ها می رود خود را در راه ترک قلیان خواهد دید.

کمک گرفتن از دوستان

در راه ترک قلیان قطعا داشتن یک دوست خوب می تواند تاثیرات مهمی را بر روی فرد ایجاد کند، اگر هم دوست شما مبتلا به چنین مشکلی است می توانید با کمک و همکاری یکدیگر در انگیزه دادن به خود لحظات سخت را در کنار یکدیگر سپری کنید و قدم ها استوار تری را بردارید.

راه های ترک قلیان

دست کم نگرفتن ترک قلیان

 همانطور که در ابتدا گفتیم نباید ترک قلیان را آسان گرفت زیرا در این صورت ترک آن ساده گرفته می شود و فرد در ابتدای راه با شکست روبه رو می شود. پس بهتر است فرد از همان ابتدا این کار را کاری بزرگ بداند تا با انگیزی قوی تری گام های خود را قدم بردارد. زمانی که شما در این راه موفق شوید قطعا از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید شد.

روشن های علمی ترک قلیان

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که هر حرکتی مثبتی که قرار است در زندگیان بزنید قطعا با سختی همراه خواهد بود، اگر می خواهد در این راه شکست نخورید باید با اراده ای قوی به سراغ ترک قلیان قدم بردارید زیرا ممکن است در این راه دچار وسوسه شوید و از مسیر اصلی خارج شوید.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود