با داروها گیاهی و طب سنتی حساسیت دندان را در منزل درمان کنید

0 5,525

حساسیت دندان و حساسیت دندان به آب سرد و حساسیت دندانی چیست و علت و درمان حساسیت دندان را در نصرینو ببینید.

همانطور که می دانید روی سطح دندان هزاران عصب انتقال دهنده وجود دارد که قادرند هر نوع واکنشی را به مرکز عصبی دندان منتقل کنند به خصوص اگر بر روی دندان گرما و سرمای شدیدی ایجاد شود به سرعت این پیام به مرکز عصبی انتقال داده می شود که تمام این انتقالات در اثر حساس بودن دندان ایجاد می شود که همیشه با درد های ناگهانی و سریع همراه است که درمان حساسیت دندان به روش طبیعی و خانگی می تواند گامی در جهت بهبود دندان باشد.

روش های خانگی درمان حساسیت دندان

حساسیت دندان بیشتر در بزرگسالان دیده می شود که تقریبا همه افراد آن را تجربه کرده اند، حساسیت دندان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله این عوامل پوسیدگی دندان/ فرسوده شدن دندان/ التهاب لثه/ فرسوده شدن مینای دندان/ شکستگی دندان/ قرار گرفتن عصب دندان در معرض مواد غذایی و .. است اما زمانی که شما به پزشک مراجعه می کنید ممکن است هیچ گونه خرابی و فرسودگی را در دهان شما مشاهده نکند و فقط نشان دهنده حساس شدن دندان هایتان باشد.

برخی از افراد با توجه به جنس دندان هایی که دارد ممکن است به دفعات زیادی دچار این مشکل شود اما باید بدانید که عواملی وجود دارد که با انجام آنها مینای دندان به مرور از بین خواهد رفت و دیگر لایه ای جهت محافظت از دندان وجود نخواهد داشت به همین دلیل است که زمانی که دندان پوشش محافظتی خود را از دست می دهد منجر به ایجاد حساسیت دندان خواهد شد.

از عواملی که باعث از بین رفتن پوشش محافظتی دندان می شود، استفاده از مسواک هایی با جنس بسیار زبر و شیوه نادرست مسواک زد و همچنین استفاده زیاد از نوشیدنی های اسیدی است، باید گفت که جای نگرانی نیست چرا که راه های مفید و خانگی زیادی جهت درمان حساسیت دندان وجود دارد که می توانید با کمک این روش ها حساسیت دندان را از بین برد.

مقابله و درمان حساسیت درمان

راه های درمان حساسیت دندان

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل کمک زیادی به سلامت دهان و دندان ها می کند از این برای درمان حساسیت دندان باید یک قاشق از روغن نارگیل که تقریبا ذوب شده است را در دهانتان بریزید و با استفاده از مسواک به خوبی آن را روی تمام دندان هایتان بمالید این کار را صبح ها به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید و سپس روغن را از دهان خود بیرون بریزید، از قورت دادن روغن نارگیل خودداری کنید، سپس به آرامی دندان هایتان را مسواک بزنید، این کار را روزی ۱ الی ۲ مرتبه انجام دهید تا تاثیر آن را بر روی دندان هایتان مشاهده کنید.

راه های اثر بخش درمان حساسیت دندان

آب نمک

یکی از بهترین راه های درمان حساسیت دندان ها، استفاده از آب نمک است که قادر است به سرعت حساسیت دندان را از بین ببرد، قرقره کردن آب نمک در دهان علاوه در کشتن باکتری های مضر دهان باعث کاهش درد های دندان می شود، برای استفاده از این روش نصف قاشق چای خوری را نمک را در یک لیوان آب گرم حل کرده سپس آن را به خوبی دهان خود بگردانید و بگذارید برای چند دقیقه در دهان شما باقی بماند و بعد از آن آب را دهان خود خارج کنید و به خوبی دندان هایتان را با آب معمولی شستشو دهید. از این روش ۲ مرتبه در روز استفاده کنید.

آشنایی باغ روش های درمان حساسیت دندان

میخک

این گیاه به دلیل داشتن خاصیت بی حس کنندگی و ضد التهابی قادر به تاثیر گذاری فراوان در جهت مشکلات دهان و دندان است و می تواند درد دندان را تا حد زیادی از بین ببرد به همین دلیل می توان از آن جهت درمان حساسیت دندان استفاده کرد. شما می توانید مقداری از گیاه میخک را به خوبی آسیاب کنید زمانی که به شکل پودر شد به اندازه ۲ قطره روغن زیتون به آن استفاده کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد سپس آن را روی دندان هایی قرار دهید که دچار حساسیت شده و بگذارید به مدت نیم ساعت روی دندانتان بماند.

روش های دیگر استفاده از میخک استفاده از روغن آن است کافیست چند قطره از این روغن را به طور مستقیم روی دندانتان بریزید.

علت و درمان حساسیت درمان

سیر

یکی از بهترین راه های درمان حساسیت دندان استفاده از سیر است که به عنوان یک بی حسی کننده قوی و ضد باکتری برای دندان استفاده می شود در کل استفاده از سیر برای هر گونه مشکلی دندانی بسیار مفید و جوابگو است. برای استفاده از سیر بعد از له کردن کمی نمک به آن اضافه کنید سپس آن را به طور مستقیم بر روی دندان هایتان قرار دهید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بر روی دندان هایتان باقی بماند. این کار را ۲ مرتبه در روز انجام دهید.

نکات مهم در درمان حساسیت

  • از خوردن غذا های اسیدی خودداری کنید مانند نوشابه های گاز دار.
  • شستن دندان ها بعد از خوردن نوشیدنی های اسیدی.
  • رعایت کردن بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی.
  • مسواک زدن به شیوه صحیح و آرام.
  • استفاده از مسواک های نرم.
  • هر ۲ ماه اقدام به تعویض مسواک خود کنید.
  • استفاده از دهان شویه های حاوی فلوراید.
  • استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت.
  • استفاده از نخ دندان بعد از هر وعده غذایی.
  • مصرف شیر و کلسیم برای مقاوم شدن دندان ها.
  • پرهیز از مصرف مشروبات و نوشیدنی های حاوی الکل.
  • خودداری از مصرف قلیان و سیگار.
  • خودداری از خوردن مواد غذایی شیرین و آبنبات ها.
  • پرهیز از دندان قروچه.

علت حساسیت دندان

با رعایت نکاتی که جهت درمان حساسیت دندان به روش های خانگی در اختیارتان قرار داده ایم می توانید در حفظ سلامت دندان های خود کوشا باشید و سلامتی را برای خود رقم بزنید.    منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود