ریه های را با طب سنتی در منزل تقویت کنید

0 3,765

یکی از مهم ترین عضو تنفسی ما ریه هایمان هستند که اصلی ترین وظیفه آنها ورود اکسیژن و خروج دی اکسید کربن است و همچنین تصفیه هوای آلوده است، زمانی که ریه ها دچار مشکل می شوند می توانند مشکلات تنفسی زیادی را برای ما به وجود آورد از این رو بهتر است قبل از گرفتار شدن به چنین بیماری هایی با روش های پاکسازی و تقویت ریه آشنا باشید.

یکی از اصلی ترین عواملی که عملکرد ریه ها را مختل می کند ورود هوای ناسالم به درون ریه ها است که باعث تحریک آنها می شود، این عوامل می تواند ناشی از هوای ناسالم، کشیدن سیگار و قلیان، قرار گرفتن در معرض دود و … باشد به همین دلیل ما در ادامه مطلب شما را با روش های خانگی تقویت ریه آشنا می کنیم.
 پاکسازی ریه ها با روش های طبیعی

روش های خانگی تقویت ریه

از آنجایی که ریه ها عضوی بسیار حساس و حیاتی هستند باید با روش های سم زدایی که باعث تقویت ریه می شود آشنا باشید، از این رو زمانی که شما شروع به پاکسازی ریه ها می کنید اینکار باعث می شود تا پوششی که توسط عوامل خارجی تحریک کننده بر روی بافت ریه ایجاد شده از بین برود و از این سموم زدوده شود، زمانی که شما به صورت مداوم از روش های خانگی که در اختیارتان قرار می دهیم استفاده کنید ریه ها به مرور عملکرد بهتری خواهند داشت و همچنین گردش خون در ریه ها به بهترین نحوه صورت بگیرد.

نعناع

نعناع یکی از بهترین گیاهانی است که به پاکسازی و تقویت ریه کمک می کند، این گیاه به دلیل دارا بودن ماده ای به نام منتول قابلیت آن را دارد که تا سموم ریه ها را دفع کند، برای بهره بردن از خواص این گیاه می توانید آن را به روش های مختلفی استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از برگ های آن دمنوش تهیه کنید و روزانه ۲ فنجان میل کنید و یا اینکه می توانید هر روز به اندازه ۴ تا ۵ عدد برگ نعنا را بجوید، روش دیگر هم استفاده از روغن نعناع است کافیست چند قطره از این روغن را در آب جوش بچکانید و به بخور آن بپردازید. توجه داشته باشید افرادی که دچار سنگ صفرا هستند از نعناع استفاده نکنند.

روش های طبیعی و خانگی تقویت ریه

شیرین بیان

از دیگر مواد موثر جهت تقویت ریه استفاده از گیاه شیرین بیان است، این گیاه خواص شگفت انگیزی را در خود جای داده است که با دارا بودن ویژگی ضد التهابی، سرشار بودن از آنتی اکسیدان، خاصیت آنتی باکتریال، ضد ویروس بودن کمک بسیار زیادی به عملکرد بهتر ریه می کند و از بروز هر گونه مشکل و بیماری که مربوط به ریه ها و دستگاه تنفسی جلوگیری می کند.

برای استفاده از این گیاه کافیست روزانه به مصرف ۲ فنجان از دمنوش ریشه شیرین بیان میل کنید، برای تهیه دمنوش شیرین بیان باید ۱ قاشق از پودر آن را در ۱ لیوان آب جوش بریزید و بگذارید تا به دل خود دم بکشد، راه دیگر استفاده از شیرین بیان مخلوط کردن ۱ قاشق چای خوری پودر شیرین بیان به همراه مقداری عسل و مصرف آن ۲ بار در روز است.
مواد غذایی مفید برای تقویت ریه

پونه گوهی (مرزنجوش)

از دیگر روش های خانگی تقویت ریه استفاده از گیاه پونه کوهی است، پونه کوهی دارای ترکیبات مفیدی است که به پاکسازی ریه ها کمک می کند و ریه ها را از هر گونه التهاب و سموم به دور نگه می دارد که در نهایت سلامت دستگاه تنفسی شما را تضمین می کند، از این رو شما برای استفاده از این گیاه می توانید از دمنوش پونه گوهی استفاده کنید که باید به صورت روزانه مصرف شود، جهت پاکسازی بهتر ریه ها می توانید چند قطره روغن پونه کوهی در یک لیوان شیر ولرم بریزید و نوش جان کنید، از خشک شده گیاه پونه کوهی هم می توانید به عنوان چاشنی استفاده کنید.

پاکسازی جهت تقویت ریه ها

زنجبیل

زنجبیل در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد که تماما به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص و شیمیایی است، زنجبیل می تواند بهترین راه حل برای تقویت ریه و زدودن هر گونه آلودگی باشد، تاثیرات زنجبیل بر روی ریه ها به گونه ای است که در بیماری سرطان ریه هم می تواند تاثیرات مفیدی را بر جای بگذارد.

برای استفاده از زنجبیل این گیاه دارویی و مفید باید آن را به تکه های کوچکی تقسیم کنید سپس بر روی آن ۱ لیوان آب بریزید و بگذارید تا ۵ دقیقه بجوشد، جهت طعم بهتر این دمنوش می توانید به آن کمی عسل و آب لیمو اضافه کنید و ۲ مرتبه در روز آن را بنوشید. افرادی که دچار بیماری های قلبی و فشار خون بالا هستند نباید از این روش استفاده کنند.

تقویت ریه با دمنوش زنجبیل

سیر

سیر به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد می تواند جهت تقویت ریه به صورت موثر عمل کند و ریه ها را در مقابل هر گونه بیماری تنفسی و همچنین آلودگی های محیطی در امان نگه دارد، سیر می تواند به افرادی که سیگاری هستند کمک زیادی بکند چرا که این ماده شگفت انگیز تمام سعی خود را می کند تا ریه در را مقابل اثرات ناشی از دود سیگار حفظ کند.

شما می توانید با جای دادن سیر به برنامه غذایی روزانه خود آن را به صورت خام در کنار غذا های خود استفاده کنید.

روش های پاکسازی ریه

چای سبز

استفاده روزانه از چای سبز قطعا کمک زیادی به تقویت و حفظ سلامت ریه ها می کند، چای سبز هم مانند سیر از ریه ها در مقابل هر گونه عوامل خارجی و مضر در امان نگه می دارد که به صورت که مهار کننده عمل می کند، شما با مصرف روزانه چای سبز می توانید ریه های خود را در مقابل هر گونه مشکلی تقویت نمایید.

پاکسازی ریه از مواد شیمیایی

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس برای ریه ها به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند، این روغن خاصیت آن را دارد که تحریکاتی که باعث ایجاد سرفه می شود را از بین ببرد و مجاری تنفسی و ریه را صاف کند، برای استفاده از این گیاه باید ۵ قطره از روغن اکالیپتوس را در یک ظرف آب جوش بریزید و آن را بخور دهید، سعی کنید به مدت ۱۰ دقیقه به استنشاق آن بپردازید، برای نتیجه بهتر روزانه ۲ بار از این روش استفاده کنید.

تقویت ریه با روش های خانگی

نکاتی مهم در جهت داشتن ریه هایی سالم

برای تقویت ریه های خود بیشتر از غذاهایی استفاده کنید که بتوانند بر روی ریه هایتان تاثیر بگذارند و بر روی عملکرد بهتر آن ها تاثیر بگذارد.

  • صبح ها زمانی که از خواب بلند می شوید ۱ لیوان آب ولرم همراه با مقداری آبلیمو میل کنید، این کار به پاکسازی بدن از سموم کمک فراوانی می کند، سعی کنید بیشتر از موادی خوراکی که حاوی ویتامین C هستند بیشتر استفاده کنید.
  • موادی که حاوی ویتامین c بالایی هستند شامل: آناناس، توت فرنگی، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، فلفل، پرتقال، گریپ فروت، کیوی.
  • حمام بخار آب داغ و کشیدن نفس های عمیق به تقویت ریه ها کمک فراوانی می کند.

تقویت ریه در طب سنتی

  • سعی کنید تا جای ممکن در معرض هوای آلوده قرار نگیرید.
  • برای اینکه ریه های شما تقویت شود بهتر است تا ظرفیت آن را با ورزش کردن بیشتر کنید.
  • به هیچ عنوان در منزلتان شومینه روشن نکنید زیرا می تواند ذرات سمی را در هوا منتشر سازد.
  • بهتر است در منزلتان از فیلتر های هوا استفاده کنید تا مواد حساسیت زا را جذب کند.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود