آنچه باید درباره مصرف قرص مولتی ویتامین بدانید

0 3,902

قرص مولتی ویتامین برای تامین ویتامین و مواد معدنی بدن به کار می رود. ویتامین از دو کلمه ویتا و آمین تشکیل و ویتا به معنی زندگی است. افراد زیادی به تاثیر فوق العاده ویتامین برای درمان یا کاهش بیماری معتقد هستند.

تعریف قرص مولتی ویتامین

مولتی ویتامین مقادیر زیادی از مواد معدنی و ویتامین ها را دارا می باشد. این قرص را با نام های دیگری چون مولتیس، مولتی مینرال، مولتیپلس ها یا ویتامین های ساده می شناسند. ضمن اینکه به شکل های مختلفی مانند پودر، قرص، کپسول، مایعات و قرص های جویدنی وجود دارد. مولتی ویتامین باید زیر نظر پزشک مصرف گردد.

انواع مولتی ویتامین

قرص مولتی ویتامین از چه موادی تشکیل شده است؟

قرص مولتی ویتامین مجموعه ای از ۱۶ ماده معدنی و ۱۳ ویتامین را دارا می باشد. این ویتامین ها برای بدن انسان بسیار کاربردی و ضروری است. ضمن اینکه برای رشد، تولید مثل، تنظیم فعالیت های بدن و … اهمیت زیادی دارد. بیشتر این قرص ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها هستند. ضمن اینکه بعضی از آن ها علاوه بر دارا بودن این مواد، دارای گیاهان، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه می باشند. برای تهیه این قرص ها، حتماً از یک برند معروف استفاده کنید.

مولتی ویتامین

 آشنایی با مزیت مولتی ویتامین

سلامت چشم و عملکرد مغز با این ویتامین ها بهبود می یابد. به گونه ای که تحقیقات نشان داده که مصرف این قرص ها در افراد سالمند نیز باعث افزایش حافظه خواهد شد. ضمن اینکه خلق و خوی را نیز تغییر و بهتر می سازد. زیرا کمبود مواد مغذی در بدن با خلق و خوی افراد ارتباط دارد و افسردگی را کاهش خواهد داد.

انواع قرص مولتی ویتامین

 مولتی ویتامین فارماتون(ژرباتریک فارماتون)

قرص فارماتون دارای ترکیبات خاصی است و دارای ویتامین C، ویتامین E، آهن، فسفر، منگنز، پتاسیم، منیزیم، زینک، روی، کلسیم، مس، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین های B، عصاره ریشه جینسنگ، اینوزیتول، کولین، لینولئیک و اسید لینولنیک می باشد. این قرص برای افرادی که بعد از عمل جراحی دچار فقر آهن شده اند و خانم هایی با قاعدگی طولانی و همچنین کلیه کسانی که پزشک تشخیص دریافت آهن داده است، مناسب و کاربردی می باشد.

مولتی ویتامین

مولتی ویتامین سنتری

این قرص مولتی ویتامین بیش از ۳۰ نوع ویتامین و مواد معدنی را دارا می باشد. ضمن اینکه این ویتامین ها و مواد معدنی، از بدن در مقابل آسیب سلولی نشأت گرفته از رادیکال های آزاد مراقبت می کند و مانع از پوکی استخوان و سبب ترمیم بافت عضلانی می شود. علاوه بر این موارد می توان به انبساط عضلانی، افزایش قدرت تمرکز و عملکرد بهتر مغز، سلامت چشم و اعصاب بینایی به دلیل دارا بودن ویتامین A و لوتئین، کاهش احتمال سکته و سلامت قلب و عروق اشاره کرد. این مولتی ویتامین دارای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین k، ویتامین E، ویتامین D، کلسیم، مس، منگنز، لوتئین، روی، فولیک اسید و لیکوپن می باشد. وجود همزمان ویتامین D و کلسیم با هم، سبب جذب ویتامین کلسیم و عملکرد بهتر استخوان می شود. لوتئین و لیکوپن از آنتی اکسیدان های قوی هستند که لیکوپن ضد سرطان بوده و در پیشگیری از سرطان بسیار میسر است. لوتئین نیز در سلامت چشم نقش مهمی ایفا می کند. ۲۹ درصد ویتامین A موجود در آن به شکل بتاکاروتن است که در قیاس با سایر انواع ویتامین A از توانایی مسمومیت زایی کمی برخوردار بوده و برای بهبود سیستم ایمنی مفید است.

ویتامین

 مولتی ویتامین ویتافیت

این قرص نیز مجموعه تقریباً کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی کمیاب مورد نیاز بدن مانند کلسیم، آهن، کروم، مس، منگنز، ید و… را دارا می باشد. تاثیر این ویتامین برای حفظ سلامت پوست، مو، ناخن، سلامت عمومی بدن و تقویت ایمنی بدن است.

قرص مولتی ویتامین

 امگا ۳، ۶ و ۹

امگا ۳ در ساختمان برخی از چربی ها موجود است و از اسیدهای چرب ضروری بدن به حساب می آید. این اسیدها برای بدن انسان مهم هستند. به دلیل اینکه برای حیات بدن لازم و توسط بدن نیز قابل تولید نمی باشند. این ویتامین با مکمل ها دریافت می شود. بدن برای تامین کردن نیازهای خود به مواد مغذی مانند پروتئین و اسیدهای چرب نیاز دارد. 

قرص مولتی ویتامین

 مولتی ویتانمین ب کمپلکس

حاوی ویتامین های B و فولیک اسید می باشد. بهترین مولتی ویتامین برای جبران ویتامین های B است. این ویتامین ها به دلیل جذب ناقص آن ها از دستگاه گوارش، به سرعت تخلیه می شوند. ویتامین های B دسته مهمی از ویتامین های محلول در آب می باشند که نقش های مهمی در بدن ایفا می کنند. یکی از مهم ترین وظایف آن ها، تامین انرژی بدن است. این مسئله باعث افزایش توان بدنی و شادابی می گردد.

مولتی ویتامین تراپوتیک

این نوع ویتامین در زمان بیماری و مواردی مانند پر کاری تیروئید، بیماری یا آسیب شدید، مصرف، دفع و جذب ویتامین های غیر طبیعی و اعتیاد به الکل ضروری و لازم است. این نوع قرص مولتی ویتامین دارای ویتامین B، نیکوتینامید، ویتامین D، فولیک اسید و ویتامین E می باشد.

در این مطلب، انواع قرص مولتی ویتامین و فواید هر یک از آن ها به شما معرفی شد. امیدواریم توضیحات ارائه شده مورد پسند شما واقع شده باشد و استفاده لازم را برده باشید.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود