معرفی انواع قرص ضد ریزش مو و مزایا و معایب هر کدام

0 4,709

این قرص با عنوان قرص های ویتامین (قرص هیر اکتیواتور، قرص پرفکتیل، قرص پلاتینوم و…) موجود میباشند و هرکدام از آن ها به نوعی در جلوگیری از ریزش مؤثر هستند، هم چنین این قرص ها، به صورت قرص هورمونی برای ریزش مو نیز تولید میشوند.

افراد معمولاً برای جلوگیری از ریزش مو به روش های طبیعی و شیمیایی روی می آورند. یکی از روش های عالی که به طور طبیعی توسط متخصصان مو ارائه می شود، استفاده از قرص ضد ریزش مو است. این قرص ها با نقش تقویت کنندگی وارد چرخه بدن شده و تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری می کنند.

مسلماً علل ریزش مو را باید بیش از هر چیز دیگری در کبمود ویتامین و مکمل ها دانست. متاسفانه افراد به دلیل نداشتن آگاهی و یا عادت های بد غذایی و همچنین نبود برنامه دقیق برای دریافت ویتامین، خود را از بسیاری از ویتامین های مفید بی بهره می سازند. به همین خاطر متخصصان مو در اولین مراجعه لیست مکملی از قرص ضد ریزش مو با نقش تقویتی ارائه می کنند. درمان گیاهی ریزش مو بنا به دلیل ریزش می تواند موثر واقع شود. به عنوان مثال ویتامین موجود در آب برنج ریشه های مو را تقویت می کند و این مسئله به اثبات رسیده است.

ریزش مو

قرص ضد ریزش مو را بهتر بشناسید

قرص Viviscal

استفاده از مکمل Viviscal به عنوان قرص ضد ریزش مو, یک درمان سنتی برای ریزش مو است. با مصرف این قرص ضد ریزش مو، شاهد تاثیر به سزایی در زمان کوتاه خواهیم بود. این مکمل از موادی چون نیاسین، گیاه دم اسبی، روی و ویتامین C تشکیل شده است. این قرص برای درمان کسانی که در قسمتی از سر دچار کمبود مو هستند، پرکاربرد است.

بیوتین

قرص Hairfinity

این نوع قرص ضد ریزش مو, برای درمان ریزش مو در مردان و زنان کاربرد دارد. در این قرص مجموعه ای از ویتامین های A، C و D می باشد. همچنین ترکیبات متفاوتی از اسید آمینه ها، کلاژن و بیوتین را دارا می باشد. با یک ماه استفاده از این قرص، ریزش مو متوقف خواهد شد و این مسئله به جنس موهای شما مربوط نمی شود.

 فیناستراید خوراکی

 این دارو به صورت خوراکی مورد مصرف قرار می گیرد و تاثیر زیادی در کاهش سرعت ریزش مو دارد. بعضی از هورمون با ترشخ خود، فولیکول های مو را نابود می سازند. تجویز این دارو از تولید این هورمون در بدن جلوگیری می کند. قرص فیناستراید باید در روز یک بار خورده شود و این مصرف در ساعت خاصی انجام گیرد. آثار این دارو بعد از گذشت ۴ ماه آشکار می شود و همچنین افزایش رشد مو را می توانید بعد از یک سال رویت کنید. از عوارض این دارو می توان به اختلال نعوظ و افسردگی اشاره کرد. البته این موارد در شرایط بسیار نادری اتفاق می افتند.

قرص ضد ریزش مو

قرص Natrol Biotin 10000 Mcg

این دارو نیز برای درمان ریزش مو بسیار کاربرد دارد. این قرص علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، منجر به تقویت ناخن می گردد. این قرص منجر به بالا رفتن قدرت بدنی می شود. ضمن اینکه دارای ویتامین B کمپلکس محلول در آب و بیوتین است.

درمان ریزش مو

 آنتی آندروژن

این دارو نیز از فعالیت های هورمون آندروژن جلوگیری می کند. این هورمون ها از نوع جنسی اند و معمولاً با تخریب فولیکول های مو اتفاق خواهند افتاد. این هورمون با نوع آلوپسی آندروژنتیک در خانم ها دیده می شود و منجر به ریزش مو می گردد. داروهای تشکیل دهنده قرص آنتی آندروژن شامل قرص ضدبارداری یا کنتراسپتیوها و اسپیرونولاکتون می گردد. قرض ضدبارداری حاوی استروژن می باشد. این قرص در بازه زمانی ۴ ماه اثر خواهد کرد. این داروها باید به شکل طولانی مورد استفاده قرار گیرند تا اثر بخش باشند. از عارضه های جانبی آن می توان به خواب آلودگی و به هم ریختن سیکل قاعدگی اشاره کرد.

امیدواریم در مطلب ارائه شده انواع قرص ضد ریزش مو را به همراه سایر ویتامین های ضروری برای رشد مو به خوبی به شما معرفی کرده باشیم و خواندن این توضیحات مفید و میسر واقع شده باشد.   منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود