آشنایی با اطلاعات دارویی پماد بنزوئیل پروکساید

0 4,224

بنزوئیل پروکساید به عنوان یک درمان موثر در درمان آکنه شناخته شده است این ماده موثر تا 50 درصد می تواند ضایعات آکنه متوسط تا شدید را در طی سه ماه کاهش بدهد.

پماد بنزوئیل پروکساید برای درمان جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. مکانیسم اثر، میزان و طریقه مصرف، و عوراض جانبی این پماد را در این نوشتار ارائه می نماییم.

پماد بنزوئیل پروکساید با دو غلظت ۵۰ میلی گرمی و ۱۰۰ میلی گرمی در بازار عرضه می گردد، این پماد(ژل موضعی) بی رنگ است و نام تجاری آن «pangel» می باشد. همچنین دارای جرم مولی ۲۴۲.۲۳ g/mol است.

پماد ضد آکنه بنزوئیل پروکساید

پماد بنزوئیل پروکساید

مهار و حذف باکتری های سطح پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست از کارکردهای اصلی پماد بنزوئیل پروکساید می باشد، که باعث لایه برداری سطحی و درمان آکنه و یا جوش می شود. استفاده سالیسیلیک اسید در کنار این پماد، سبب باز شدن بیشتر منافذ، در نتیجه سبب تاثیر بیشتر این پماد در درمان آکنه و مقابله با باکتری ها می گردد. این دارو باید با تجویز پزشک، مورد استفاده قرار گیرد.

میزان و طریقه مصرف

حداقل زمان لازم برای درمان آکنه با پماد بنزوئیل پروکساید ۳ هفته می باشد و حداکثر زمان مصرف این پماد ۸ الی ۱۲ هفته است، که بسته به نظر پزشک مصرف این پماد در طول شبانه روز ۱ الی ۲ مرتبه می باشد.

عوارض جانبی

ایجادخارش، تورم و سوزش در پوست از عوارض جانبی مصرف بنزوئیل پروکساید می باشد، که در صورت تداوم هرگونه از این عوارض، بهتر است مصرف پماد را قطع نمایید و آن را به اطلاع پزشک برسانید.

 پماد بنزوئیل پروکساید

توصیه های پزشکی

۱. در صورت عدم بهبودی و یا بیشتر شدن آکنه ها، در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

۲. برای پیشگیری از تداخل دارویی، درصورتی که از کرم، پماد و یا ژل موضعی دیگری استفاده می کنید، آن را به اطلاع پزشک برسانید.

۳. افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند، با تجویز پزشک از این دارو استفاده نمایند.

۴. از مصرف خودسرانه بنزوئیل پروکساید و توصیه آن به دیگران خوداری گردد.

۵. بنزوئیل پروکساید در دمای اتاق و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری گردد.

۶. از مصرف دارو در نواحی تحریک شده پوست و محل زخم ها خوداری گردد.

۷. زنان در طول بارداری با احتیاط و با تجویز پزشک از بنزوئیل پروکساید استفاده نمایند.

منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود