موارد مصرف قرص لیورگل

0 3,835

لیورگل ۱۴۰ شرکت داروسازی گل دارو، حاوی عصاره گیاه خارمریم است و در حافظت کبد, صفرا آور, هپاتیت حاد و مزمن موثر است. هر بسته شامل 30 عدد قرص است.

در این نوشتار از نصرینو، اطلاعات جامعی از قرص لیورگل را ارائه نموده ایم، لیورگل محصولی بدست آماده از میوه گیاه خار مریم می باشد و اشکال دارویی آن به صورت قرص می باشد.

قرص لیورگل از جمله گیاهان دارویی است، که دارای دوزهای ۱۴۰ میلی گرمی و ۷۰ میلی گرمی می باشد. تقریبا عوارض جانبی خاصی ندارد و طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی خون گروهی از افراد بیمار، تنها مصرف این قرص باعث ایجاد برخی اختلالات سیستم گوارشی بسیار خفیف می شود و تاثیری ملین نیز دارد.

میزان مصرف لیورگل

این قرص آنتی اکسیدانی قوی است، که از عصاره میوه گیاه خار مریم بدست می آید، این گیاه حاوی ترکیباتی همچون سیلی بین، مشتقات ۲و ۳ دهیدرو سیلی بین، سیلی دیانین و سیلی کریستین است، که به طور کلی از انواع فلاونولیگان ها محسوب می گردند و به آن ها سیلی مارین می گویند، که پراکسیداسیون چربی ها را مهار می کنند، میزان سوپراکسیددیسموتاز را افزایش می دهد و ذخایر گلوتاتیون درون سلولی را بازسازی می نماید. در موارد بسیار حاد برای درمان ضایعات سلول های کبد برای مدت ۳ الی ۹ ماه مصرف ۴۲۰ میلی گرم سیلی مارین تجویز می گردد.

علاوه بر این موارد، سیلی بین با افزایش فعالیت پلی مراز(RNA) و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی سبب حفاظت از سلول های کبدی و نوسازی آن ها می گردد و در نهایت عملکرد رادیکال های آزاد سمی را مهار کرده و آن ها را از بین می برد و به همین دلیل باعث پیشگیری از فرآیندهای التهابی کبد می شود. همچنین از کبد را در برابر استرس های اکسیداتیو حفاظت می کند.

قرص لیورگل

موارد مصرف قرص لیورگل:

قرص لیورگل به دلیل داشتن سیلی مارین برای بیماران مبتلا به هپاتیت های مزمن و حاد نوع B و C، سیروز کبدی، کبد چرب و مسمومیت های کبدی تجویز می شود.

میزان مصرف این دارو:

مقدار مصرف این قرص روکش دار در طول روز ۳ مرتبه و هر ۸ ساعت به همراه آب می باشد و دوز آن در هر مرتبه ۱ قرص ۱۴۰ میلی گرمی و یا ۲ قرص ۷۰ میلی گرمی می باشد. طول درمان با این دارو به ویژه برای بیماران مبتلا به کبد چرب ۳ ماه می باشد.

عوارض جانبی لیورگل:

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، قرص لیورگل عوارض جانبی خاصی ندارد و این قرص گیاهی ممکن است، باعث بروز مشکلات بسیار خفیف گوارشی شود و همچنین اثری ملین داشته باشد.

منبع: آرگــامــگ

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود