آشنایی با موارد مصرف پماد ویتامین آ د

0 7,663

پماد آ د (Vitamin A+D) حاوی ویتامین A و D است که به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه پوست های آسیب دیده را التیام می بخشد. استفاده صحیح از این محصول، عارضه جانبی خاصی ندارد.

پماد ویتامین آ د با اسامی تجاری پی.آ.د (شرکت داروسازی رها)، ویتامین آ د (بهسا)، ویتامین آ د (دارو پخش _ کارخانه)، ویتامین آ د (بهوزان)، ویتامین آ د (حنان)، ویتامین آ د (تولید دارو)، ویتامین آ د (سبحان) و ویتامین آ د (ایران ناژو) در بازار دارویی ایران عرضه می شود. که به شکل دارویی ویتامین آ د ۳۰ GOINT تولید می گردد.

عوارض جانبی ویتامین آ د

اطلاعات دارویی پماد ویتامین آ د

برای تسکین و بهبود بثورات جلدی، جوش ها و سوختگی پای نوزادان که ناشی از تماس ادرار است، این پماد مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای درمان و التیام پوست های تحریک شده، سوختی ها و خراش های خفیف پوست، التهابات پوستی ناشی از آفتاب سوختگی برای بزرگسالان تجویز می گردد. زیرا این پماد باعث حفظ رطوبت پوست و محافظت از پوست می شود و در مقایسه با برخی پمادهای موضعی دیگر، بو و ظاهر چربی ندارد و استفاده از آن باعث تیره شدن پوست نمی شود و احساس خوشایندتری روی پوست ایجاد می کند. نحوه مصرف آن نیز به این صورت است، که باید بر روی التهابات پوستی ایجاد شده، به مقدار کافی از این پماد را بمالید.

عوارض جانبی ویتامین آ د:

در رابطه با این پماد تاکنون حساسیت پوستی و یا عوارض جانبی خاصی دیده نشده است.

توصیه های پزشکی برای استفاده این پماد:

۱. در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد، پماد را نگهداری نمایید.

۲. زنان در دوران شیردهی و بارداری با تجویز پزشک این دارو را مصرف کنند.

۳. تجویز پماد ویتامین آ د تنها برای استعمال خارجی می باشد و از تماس آن با چشم ها اکیدا خودداری نمایید.

پماد ویتامین آ د

دارو های هم گروه با ویتامین آ د:

این پماد در طبقه بندی مارتیندل جزو داروهای پوستی و ضد آفتاب ها محسوب می گردد و با داروهای زیر هم گروه می باشد.

Aminolevulinic Acid/ Azelaic Acid/ Calcipotriol/ Collagenase/ Efalizumab/ Adapalene/ Diclofenac-Topical/ Imiquimod-Topical/ Eflornithine-Topical/ Isotretinoin/ Minoxidil-Topical/ Alitretinoin/ Minoxidil+Azelaic Acid+Betamethasone/ Podophyllin/ Tazarotene-Topical/ Calamine/ Pimecrolimus/  Ustekinumab/ Dexpanthenol/ Bexarotene-Topical/ Lubricating gel/ Sinecatechins-Topical/ Zinc Oxide

منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود