آشنایی با موارد مصرف قطره سینالون

0 4,567

اشک مصنوعی سینالون سینا دارو نرم کننده و جایگزین اشک چشم است که چشم را مرطوب نموده و باعث تسهیل پلک زدن در موارد کمبود ترشح اشک می شود.

قطره سینالون در طبقه بندی دارویی از جمله قوام دهنده ها و سوسپانسیون کننده های دارویی می باشد. محلول استریل یک بار مصرف سینالون در داخل ویال های پلاستیکی ۰.۵ml می باشند و هر جعبه حاوی بروشور و ۵۰ عدد ویال است.

محلول استریل چشمی سینالون فاقد هرگونه ماده نگهدارنده می باشد و هر ۱۰۰ML از این محلول حاوی ۰/۳g هیدروکسی پروپیل متیل سلولز است.

موارد مصرف سینالون:

استفاده از این قطره چشمی در موارد کاهش(کمبود) ترشح اشک و برای برطرف کردن خشکی چشم و همچنین به منظور تحریک چشم برای افرادی که دچار التهاب خشک قرینه و ملتحمه می باشند، توسط چشم پزشک تجویز می گردد. این محلول استریل جایگزینی برای اشک می باشد، که به عنوان نرم کننده، چشم را مرطوب می کند و در موارد کاهش ترشح اشک موجب تسهیل در پلک زدن می گردد.

موارد مصرف سینالون

مکانیسم اثر قطره اشک مصنوعی

هنگامی که ترشح اشک و رطوبت سطح چشم کاهش پیدا می کند، ثبات لایه اشک ممکن است از بین برود و موجب شکسته شدن سریع این لایه و ایجاد نقاط خشکی در سطح قرنیه شود. در نتیجه باعث تحریک قرنیه و کاهش بینایی می گردد. از علائم خشکی چشم سوزش، خارش، احساس گزش، ترشح چسبناک در داخل چشم و اطراف آن، احساس وجود جسم خارجی در چشم، خستگی چشم بعد از کمی مطالعه، عدم تحمل به استفاده از لنزهای تماسی و تحریک چشم در اثر باد، دود و کشیدن سیگار می باشد. که استفاده از اشک مصنوعی سبب مرطوب شدن و نرمی سطح چشم می شود، همچنین ضخامت لایه اشک و ثبات آن افزایش پیدا می کند.

میزان مصرف این دارو:

استفاده از قطره سینالون برای بزرگسالان و کودکان برای رفع کمبود ترشح اشک، روزانه هر ۶ ساعت و یا هر ۸ ساعت می باشد، که در هر نوبت باید یک قطره در چشم چکانده شود.

برای افراد بزرگسال مبتلا به التهاب قرینه و ملتحمه سیکا در طی روز یک مرتبه می باشد و به میزان یک قطره در کیسه ملتحمه تحتانی چشم چکانده شود. البته برای برخی از بیماران ممکن است ۲ مرتبه مورد استفاده قرار گیرد.مکانیسم اثر سینالون

توصیه های مهم در رابطه با مصرف قطره سینالون:

  1. پیش از هر بار استفاده از محلول استریل چشمی سینالون، دست های خود را با آب و صابون بشویید.
  2. در هر نوبت مصرف قطره سینالون تنها یک قطره از آن را در داخل چشم بچکانید.
  3. بعد از چکاندن قطره، به مدت چند ثانیه چشم های خود را بسته نگه دارید.
  4. از تماس سر ظرف حاوی محلول استریل به مژده ها و دست خودداری کنید.
  5. از این قطره حداکثر می توانید، به مدت ۳۰ روز استفاده نماید.
  6. در صورت عدم بهبودی بعد از ۷۲ ساعت و یا بروز علائمی همچون تغییر در بینایی، قرمزی و تحریک مداوم چشم و چشم درد مصرف دارو را قطع کنید.

منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود