فواید استفاده از قرص ویتامین e

0 3,804

قرص ویتامین e از جمله ویتامین های محلول در چربی است که بدن برای عملکرد صحیح به این ویتامین احتیاج دارد، وجود به اندازه این ویتامین در بدن تاثیرات شگفت انگیزی بر روی سلامت عمومی بدن دارد. که در ادامه با این ویتامین بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویتامین e از مهمترین ویتامین های ضروری بدن است، وجود این ویتامین باعث می شود تا چربی موجود در این ویتامین به سلول ها بچسبد و از تخریب آنها جلوگیری کند، می توان این ویتامین را در اکثر مواد غذایی مانند جوانه ها، تخم مرغ، مغز ها و.. و یا به صورت مکمل، کپسول و قرص ویتامین e در دسترس است استفاده کرد.

فواید استفاده از قرص ویتامینe

همانگونه که می دانید وجود هر ویتامین در بدن نقش مهمی در سلامتی بدن دارد و کمبود ویتامین E می تواند مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورد که بهترین گزینه برای تامین نیاز های بدن و ویتامین های ضروری مصرف مواد غذایی است که دارای ارزش غذایی بالایی باشد تا بتواند ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کند در برخی مواقع ممکن است تنها مصرف غذایی کفایت ندهد و ما نیازمند مصرف مکمل هستیم.

یکی از مهم ترین ویتامین ها ویتامین e می باشد که وجود آن برای عملکرد صحیح بدن ضروری است، این ویتامین فوایدی از قبیل کنترل فشار خون، جلوگیری از انسداد رگ ها، گرگرفتگی، کنترل بیماری های قلبی و عروقی … را دارد که می توان در اکثر مواد غذایی این ویتامین را یافت.

از جمله مهم ترین منابع ویتامین e شامل: بادام، تخمه آفتاب گردان، فندق، جوانه گندم، آووکادو، انبه، گوجه فرنگی، کیوی، کلم بروکلی،کدو حلوایی، اسفناج… که شما می توانید برای افزایش دادن میزان مقدار این ویتامین در بدنتان می توانید مصرف این مواد غذایی افزایش دهید.

تنواع مواد غذایی غنی از ویتامین e

میزان مصرف قرص ویتامین e

بهتر است برای دریافت ویتامین e مورد نظر بدن هم به صورت قرص ویتامین e هم به صورت به صورت طبیعی از طریق مواد غذایی استفاده کنید.

کودکان

۱ تا ۳ سالگی ۶ میلی گرم در روز/ ۴تا ۸ سالگی ۷ میلی گرم در روز/ ۹ تا ۱۳ سالگی ۱۱ میلی گرم در روز

خانم ها

۱۴ سال به بالا: ۱۵ میلی گرم در روز/ دوران بارداری: ۱۵ میلی گرم در روز/ دوران شیردهی: ۱۹ میلی گرم در روز

مردان

۱۴ سال به بالا: ۱۵ میلی گرم در روز

خواص و فواید مصرف قرص ویتامین e

۱.متعادل کردن کلسترول

وجود ویتامین e در بدن با کلسترول های بد مبارزه کرده و آن ها را از بین می برد. سطح کلسترول در بدن باید متعادل باشد زیرا بالا رفتن کلسترول حالت اکسید به خود می گیرد که بسیار خطر ناک می شود که در اینجا ویتامین e با اکسید شدن کلسترول مقابله خواهد کرد و از بالا رفتن سطح آن جلوگیری می کند.

۲.ترمیم پوست آسیب دیده

با مصرف مکمل و قرص ویتامین e میزان مستحکم شدن مویرگ های پوستی افزایش پیدا خواهد کرد و به پوست خاصیتی ارتجاعی خواهد بخشید که این خاصیت کمک فراوانی به کند شدن روند پیری پوست می کند. فواید ویتامین ای برای پوست بسیار زیاد است که به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • سالم و جوان ماندن پوست
  • کاهش یافتن التهابات پوست و بدن
  • محافظت از پوست در مقابل آفتاب
  • کاهش یافتن آکنه و اگزما پوست
  • تسریع در بازسازی کردن سلول های
  • درمان چین و چروک پوست

همه چیز درباره قرص ویتامین e

۳.مبارزه با رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد که در بدن تشکیل می شود که این مولکول ها مدام در حال مبارزه با سلول های سالم بدن هستند اینکار باعث می شود که بدن سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، اما اگر ما با مصرف قرص ویتامین e مقدار این ویتامین را در بدنمان بالا ببریم قادر خواهد بود با رادیکال های آزاد مبارزه کند. این خاصیت از ویتامین e تا حد زیادی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و بدن را از ابتلا به بیماری ها و سرطان ها در امان نگه دارد.

۴.تقویت موها

مصرف قرص ویتامین e باعث می شود در پوست سر جریان خون به راحتی در گردش باشد به همین دلیلی کسانی که موهای ضعیفی دارند می تواند از این ویتامین استفاده کنند، این ویتامین با خاصیت آنتی اکسیدانی خود کمک زیادی به حفظ شادابی موها در مقابل عوامل بیرونی می کند، همچنین این ویتامین با حفظ کردن رطوبت در داخل ساقه های مو از خشک شدن و ریزش موها جلوگیری می کند. شما می تواند از روغن ویتامین e برای تقویت موهایتان هم استفاده کنید.

آشنایی با قرص ویتامین e

۵.متعادل کردن هورمون ها
ویتامین e نقش مهمی در برقراری تعادل در بین دستگاه غدد درون ریز دارد و باعث حفظ تعادل در بین تمام هورمون های بدن می شود، این خاصیت از قرص ویتامین e برای خانم ها بسیار مهم است زیرا نامتعادل بودن هورمون مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. پس این ویتامین با حفظ تعادل هورمون ها باعث می شود دوره های قاعدگی منظمی و بهتر و بدون دردی داشته باشید.

۶. بهبود علائم (سندرم پیش از قاعدگی)

برای بهبود علائم پیش از قاعدگی می تواند ۲ الی ۳ روز قبل از شروع قاعدگی از مکمل ها و قرص ویتامین e استفاده کنید. مصرف این ویتامین باعث می شود تا از گرفتن و انقباضات عضلانی و درد های که به وجود می آید جلوگیری کند همچنین مدت زمان درد های قاعدگی را هم کمتر می کند به همین دلیل مصرف این ویتامین برای بانوان ضروری است.

ویژگی های قرص ویتامین e

۷. قرص ویتامین E باعث تقویت تقویت بینایی می شود

استفاده از ویتامین e برای تقویت بینایی بسیار ضروری و مفید است مصرف این ویتامین همراه با ویتامین c و A در درمان بسیاری از بیماری چشمی و تقویت آنها کمک می کند و از به وجود آمدن بیماری تباهی لکه زرد که از عوامل نابینایی است جلوگیری می کند.

ویتامین e مفید جهت حفظ سلامت بدن

۸.بالا بردن قدرت عضلانی

این ویتامین قادر است میزان توانایی و قدرت عضلانی فرد را افزایش دهد و همچنین برای ورزشکاران موجب می شود که تا کمتر احساس خستگی کنند و در عوض قدرت بیشتری برای ادامه تمرین داشته باشند.

۹.کاهش علائم الزایمر

استفاده منظم از مکمل و قرص ویتامین e باعث می شود روند کاهش حافظه و ابتلا به آلزایمر در سنین بالا به کندی اتفاق بیفتد. استفاده هم زمان از این ویتامین با ویتامین c خطرات زوال عقل را از بین می رود.

خواص متعدد قرص ویتامین e

۱۰.بهبود اثرات درمانی پزشکی

از این ویتامین می توان برای کاهش انواع اثراتی که به وسیله درمان های پزشکی صورت گرفته است استفاده کرد مانند دیالیز و… همچنین درمان های که باعث ریزش مو می شوند می توان از این ویتامین بهره مند شد. دلیل این خاصیت از ویتامین e آن است که قادر است با رادیکال های آزاد مبارزه کند.

۱۱.کمک به رشد خوب جنین

 استفاده از این ویتامین در دوران بارداری ضروری است چرا که به رشد بهتر جنین کمک کرده، علاوه براین استفاده مادران باردار در ماه های اولیه بارداری در تشکیل شدن مغز و اعصاب جنین تاثیر زیادی گذاشته به همین دلیل مادران باردار باید این ویتامین را در برنامه خود با توصیه پزشک جای دهند.

منابع غنی از ویتامین e

در کنار تمام این مزایا از قرص ویتامین e استفاده بیش از اندازه هر چیزی می تواند عواقبی را به دنبال داشته باشد از جمله این عواقب:

  • افزایش ابتلا به سرطان سر، پروستات
  • وخیم شدن اختلالات خونریزی
  • نارسایی قلبی
  • اسهال
  • حالت تهوع
  • درد های شکمی
  • سردرد
  • ضعف
  • داشتن دیدی تار
  • کبودی
  •  خارش پوست

بهترین زمان استفاده از مکمل و قرص ویتامین e مصرف آن با وعده های غذایی نهار و یا شام است.

 

منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود