آشنایی با پماد آلفا

0 4,775

این پماد کاربردهای مختلفی نظیر درمان سوختگی، ترمیم کننده پوست ،درمان التهاب و .. دارد. برای درمان سوختگی از پماد زینک اکساید ، برای ترمیم کنندگی از پماد رژودرم به صورت جایگزین میتوان استفاده کرد.

یکی از داروهای ترمیم کننده زخم پماد آلفا می باشد که به کاهش درد کمک می کند و زخم را بهبود می دهد، اگر این پماد به نحو صحیح استفاده شود عارضه جانبی خاصی ندارد.

زخم های پوستی مانند بریدگی، خراش و ساییدگی شایع ترین زخم هایی می باشند که با توجه به عمق آسیب می توانید آن را ترمیم کنید، پماد آلفا به عنوان یک پماد ترمیم کننده قوی محسوب می شود که به دلیل داشتن اثرات ضد التهابی زخم را بهبود می دهد در ادامه مطلب شما را با این پماد ترمیم کننده بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پماد گیاهی آلفا

اطلاعات دارویی پماد آلفا

 آلفا به منظور درمان زخم ها و همچنین مشکلات پوستی کاربرد فراوانی دارد و تمامی مشکلات پوستی را درمان و التهاب ناشی از آن را نیز از بین می برد بنابراین با استفاده از آلفا می توانید پوست خود را بازسازی کنید فقط به خاطر داشته باشید که به غیر از حجامت در موارد دیگر باید همزمان با پانسمان به یک مرکز درمانی مراجعه کنید تا اگر نیاز به تزریق واکسن کزاز بود این اقدام را انجام دهند.

بهبود مشکلات پوستی ناشی از سوختگی

روش پانسمان با آلفا

زمانی که زخم عمیق نباشد موضع را بشویید و خشک کنید سپس با آلفا چند بار در روز چرب کنید اما اگر زخم عمیق باشد در این موارد پس از توقف خونریزی از آلفا استفاده کنید که در ابتدا زخم را با سرم شستشو و یا آب جوشیده ولرم با دقت و آرامی بشویید سپس با استفاده از تنظیف نخی بدون کرک یا گاز استریل موضع را خشک کنید تنظیف را به گونه ای روی سطح زخم قرار دهید که رطوبت را جذب کند و اجازه دهید زخم به مدت ده دقیقه در معرض هوا باشد تا تقریبا خشک شود سپس با استفاده از دستکش یکبار مصرف یک لایه از پماد را بر روی زخم پخش کنید، یک قطعه گاز وازلینه بر روی آن قرار داده و در آخر باند پیچی کنید اگر پماد با خون آغشته شد مشکلی ندارد.

در مورد زخم های سطحی و حجامت موضع را چند بار در روز با آلفا چرب کنید ( پانسمان باز) که در واقع برای تجدید پانسمان نیازی به شست و شو نمی باشد و حمام گرفتن در پایان روز کافی است، اگر بعد از ۲۴ ساعت از بستن زخم آن را باز کرده اید با آب جوشیده ولرم یا سرم شست و شو بشویید که داشتن ترشحاتی بر روی زخم امری طبیعی است و در روز های بعد کمتر خواهد شد فقط دقت داشته باشید که در زمان شستن موضع را دستکاری نکنید و حالا ناحیه آسیب دیده را خشک و مجددا با آلفا پانسمان کنید.

استفاده از آلفا

نکته: برای شست و شوی موضع از بتادین و یا سایر ضد عفونی های دیگر استفاده نکنید زیرا باعث کند شدن سرعت ترمیم و دو رنگ شدن پوست می شود.

مزایای پماد ترمیم کننده آلفا

پماد آلفا برای مشکلات پوستی یک نوع ترمیم کننده قوی و عالی به شمار می آید و دارای مزایای فوق العاده ای می باشد که در ادامه با این مزایا آشنا می شوید.

استفاده از پماد ترمیم کننده آلفا

آرام کننده سریع التهاب پوستی

از ویژگی پماد آلفا آرام شدن درد در کمترین زمان می باشد که این امر نقش مهمی در انجام فعالیت های روزمره بیمار مانند کار کردن و تحرک و… دارد.

افزایش رطوبت به اندازه مورد نیاز طبیعی

پماد آلفا به دلیل رطوبت کافی بافت های مرده روی زخم را به راحتی جدا می کند همچنین باعث می شود در زمان شست و شو آلودگی های سطحی به راحتی از زخم جدا شوند و در نتیجه باعث از بین رفتن میکروب ها در محل زمان می شود، همچنین با استفاده از آلفا نیازی به برداشتن بافت های مرده با تراشیدن نمی باشد.

کاستن طول مدت درمان زخم

از دیگر ویژگی پماد آلفا می توان به بهبود سریع زخم ها اشاره کرد زیرا تحقیقات ثابت کرده است که پماد آلفا به دلیل داشتن عصاره گیاه لاوسونیا اینرمیس یا Lawsonia inermis به بهبود کیفیت ترمیم زخم ها و سرعت افزایش بهبود آن کمک می کند.

۶۰ تا ۹۰ درصد کاهنده هزینه های بسیار درمان

استفاده از آلفا به دارویی برای کنترل التهاب و درد آن و همچنین به تجویزهای پیشگیرانه ای آنتی بیوتیک پروفیلاکتیک نیازی ندارد در نتیجه باعث کم شدن قابل توجه هزینه های درمانی می شود.

کنترل بدون بازگشت درد بیمار

گیاه لاوسونیا اینرمیس موجود در آلفا برای کاهش درد فرد بسیار موثر است همچنین نیازی به برداشتن بافت مرده نمی باشد در نتیجه به کاهش درد ثانویه فرد کمک می کند.

پماد آلفا

ترکیبات پماد گیاهی آلفا

عصاره ای از برگ گیاه حنا (۱۰g)، عصاره ریزوم گیاه زردچوبه (۰.۵ g)، تربانتین ( ۲۰ g) .
مواد موثر:مشتقات نفتالن (۱ و ۴ – نفتاکینون ها) بویژه لاوسون، تانن، روغن های فرار(نظیر آلفا وبتا تومرون)، کورکومینوئیدها (نظیر کورکومین و زینجیبرون)

نکات قابل توصیه ترمیم کننده آلفا

۱. اگر برای درمان سوختگی از پماد آلفا استفاده می کنید از استفاده داروهای سوختگی دیگر به طور همزمان با این پماد خودداری کنید.

۲. برای داشتن نتیجه بهتر در صورت استفاده از پماد آلفا، باید صبر داشته باشید.

۳. از تماس لباس های غیر نخی با موضع جلوگیری کنید.

۴. حداقل به مدت دو ماه از موضع در برابر آفتاب محافظت نمایید.

۵. پماد آلفا به کم شدن اسکار کمک می کند اما اگر مجددا اسکار در حال رشد کردن بود از کرم اسکار رژودرم استفاده نمایید.

۶. در صورتی که به منظور درمان سوختگی صورت تان، پماد وارد چشم تان شد، چشم را با آب ولرم بشویید.

۷. اگر سوختگی عمیق و زیاد باشد بدون نظر پزشک از هیچ پمادی استفاده نکنید.

پماد ترمیم کننده آلفا

مقدار مصرف پماد سوختگی آلفا

۱. مقدار معمول برای ادرار سوختگی نوزادان و عرق سوز شدن : روزی سه بار از پماد آلفا استفاده کنید و اگر بعد از چهل و هشت ساعت این مشکل بهتر نشد باید به پزشک مراجعه کنید.

۲. مقدار معمول برای التهاب ناشی از لیزر :روزی دو بار تا زمانی که التهاب به طور کامل درمان شود.

۳. مقدار معمول برای حساسیت های پوستی ، اگزما و پسوریازیس: زمانی که پانسمان بسته می باشد دو بار در روز و زمانی که پانسمان باز است پنج بار در روز

۴. مقدار معمول برای حجامت، بریدگی، خراش و ساییدگی : زمانی که پانسمان باز است سه تا چهار بار در روز، وقتی ترمیم کامل شد استفاده از پماد را قطع کنید.

۵. مقدار معمول برای جلوگیری از آثار بخیه – اثر ضد اسکار : از پماد آلفا به مدت یک ماه استفاده کنید، زمانی که پانسمان باز است سه بار در روز، وقتی پانسمان بسته است یک بار در روز

منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود