آشنایی با موارد مصرف کرم کلاسنت

0 8,290

کرم سوختگی کلاسنت برای درمان سوختگی و درمان جای زخم و از بین بردن گوشت اضافه و همچنین درمان آفتاب سوختگی استفاده می‌شود.

یکی از موثر ترین ماده هایی که در کرم کلاسنت وجود دارد ۱ درصد از عصاره سنتلا آسیاتیکا که معادل با ۴/۰ درصد از آساتیکوزید است که در نهایت منجر به ترمیم بافت آسیب دیده در اثر سوختگی می شود. در ادامه با کاربردها و ویژگی های این کرم بیشتر آشنا خواهید شد.

کابرد های کرم کلاسنت

سوختگی یکی از درد ناک ترین درد های فیزیکی است که بزرگترین علت آن تماس سطح پوست با یک سطح داغ و یا آتش است، سوختگی ها از نظر شدت با یکدیگر متفاوت هستند که با توجه به شدت آن درجه بندی می شود.

  • می تواند این سوختگی در لایه ای که روی سطح پوست است اتفاق بیافتد که به آن سوختگی سطحی درجه ۱ می گویند.
  • می تواند علاوه بر سوختن لایه سطحی لایه زیرین آن هم صدمه ببیند که به آن سوختگی درجه ۲ می گویند که می تواند بر روی پوست تاول ایجاد کند.
  • نوع درجه ۳ سوختگی هم می تواند تمام لایه های پوست را تخریب کند.
  • و در آخر که یکی از وحشتناک ترین سوختگی ها در دنیا محسوب می شود سوختگی درجه ۴ است که علاوه بر تخریب لایه های پوستی به گوشت و استخوان هم می رسد.

 ویژگی های کرم کلاسنت

برای استفاده از کرم کلاسنت در ابتدا باید نوع درجه سوختگی شما توسط پزشک مشخص شود و سپس به استفاده از این پماد و یا دیگر پماد های سوختگی همچون پماد آلفا بپردازید. توجه داشته باشید که اگر سوختگی به موقع درمان نشود می تواند لکه های ناخوشایندی را از خود بر جای بگذارند.

آشنایی با کرم کلاسنت

همانطور که می دانید جای سوختگی یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی می باشد که می تواند برای فرد زجر آور باشد، و از آنجایی که خود درمانی محل سوختگی یکی از رایج ترین راه های درمان در کشور ما محسوب می شود ممکن است تاثیر عکس داشته باشد و باعث شود جای آن برای همیشه بر روی پوستتان باقی بماند. همانطور که می دانید راه های زیادی و پر هزینه ای برای درمان جای سوختگی و زخم ها وجود دارد مانند لیزر و .. که در کنار پر هزینه بودن آن می تواند عوارض دیگری را با خود به همراه داشته باشد، در این زمان است یک کرم خوب می تواند برای شما بهترین راه حل درمان باشد. کرم کلاسنت یکی از اولین محصولات حاوی سنتلا آسیاتیکا در ایران می باشد که در جهت درمان سریع سوختگی و جای زخم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان از آن به عنوان یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش های درمان سوختگی از آن استفاده کرد.

یکی از ویژگی هایی که کرم کلاسنت دارد این است که خاصیت ضد باکتریایی دارد و قادر است محل سوختگی را از هر گونه میکروب و باکتری عاری کند و دیگر این که از خاصیت کلاژن سازی بالایی برخوردار است که نمی گذارد جای زخم و سوختگی بر روی پوست شما باقی بماند.

آشنایی با کرم کلاسنت

تاثیرات عنصر سنتلا آسیاتیکا در درمان سوختگی

سنتلا آسیاتیکا در واقع اسانس که گیاه دارویی می باشد که در مناطق غرب یکی از کهن ترین ماده موثر در جهت درمان مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و … مورد استفاده قرار می گرفت، سپس بعد از آن با تحقیقات بی شماری که بر روی این گیاه انجام شد نشان داد که این گیاه تاثیرات فوق العاده ای را در جهت درمان سوختگی، جای سوختگی، آفتاب سوختگی و حتی از بین بردن گوشت اضافه پوست دارد. این گیاه با داشتن ساپونین ها و همچنین ترینوئید ها موجب می شود تا پوست مقاومت کششی بیشتری پیدا کند و همچنین سبب زمان بهبود سوختگی می شود و می تواند از التهابات زخم هم تا حد چشمگیری کم کند.

محوه مصرف کرم کلاس نت

موارد و نحوه مصرف کلاسنت

استفاده از کرم کلاسنت به شکل موضعی در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • درمان سوختگی های متوسط و خفیف
  • درمان مشکلات هایپروتروفیک
  • درمان گوشت اضافه
  • آفتاب سوختگی
  • استفاده بعد از لیزر درمانی و لایه برداری پوست

جذب این کرم بسیار سریع اتفاق می افتند به همین دلیل استفاده از این کرم باید روزانه ۴ مرتبه به صورت موضعی روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید محل مورد نظر انجام شود.

توجه داشته باشید هنگام استفاده از کرم کلاسنت بر روی صورت از مالیدن آن بر اطراف چشم خودداری کنید، اگر به صورت اتفاقی با چشمتان برخورد کرد فورا چشم هایتان را با آب بشویید زیرا ممکن است در برخی مواقع منجر به ایجاد حساسیت در فرد شود.

درمان جای زخم و سوختگی با کرم کلاسنت

مزایای استفاده از کلاسنت برای سوختگی

افزایش بهبود ترمیم زخم

به دلیل نیاز نبودن به آنتی بیوتیک هایی که به صورت موضعی استفاده می شوند که خود باعث تاخیر در بهبود زخم می شود، استفاده از این کرم به تنهایی منجر به بهبود کیفیت زخم می شود.

کم شدن مدت درمان

یکی از دلایلی که به استفاده از کرم کلاسنت روی می آورند طی کردن روند سریع درمان است بالا بودن سرعت ترمیم زخم ها و سوختگی ها است.

کم شدن هزینه های درمان

در زمان استفاده از این پماد سوختگی با توجه به نیاز نبودن به خرید آنتی بیوتیک ها و همچنین انواع قرص و دارو برای تسکین درد می تواند تا حد زیادی هزینه های شما را کاهش دهد.

بهبود سریع التهابات

یکی از مهم ترین و بی نظیر ترین ویژگی های کرم کلاسنت بهبود سریع التهاب زخم است که این کاهش التهاب به معنای کاهش درد هم می باشد که برای فرد آرامش را به دنبال دارد.

بالارفتن رطوبت پوست

رمانی که رطوبت به لایه های آسیب دیده پوست برسد باعث می شود تا به مرور سلول های مرده و آسیب دیده از پوست جدا شود و همچنین زمانی که پوست به حد کافی از رطوبت برخوردار باشد هنگام شستشو آلودگی های سطحی به راحتی از بین می روند، در واقع این روش باعث می شود تا شما دیگر برای برداشتن لایه های مرده سطح پوست مجبور به تراشیدن سطح پوست نباشید.

فواید کرم کلاسنت

در آخر باید به این نکته توجه کنید که برای اینکه نتایج بی نظیر این کرم را بر روی پوست خود ببینید باید به صورت مستمر آن استفاده کنید به نوعی برای تاثیر گذاری کامل این کرم باید به مدت ۶ ماه به صورت مداوم از آن استفاده کنید.

منبع: آرگــامــگ

 

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود