کاهش ۷۰ درصدی عفونت کرونا با این دارو

0 3,778

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شفاآنلاین:این دارو توسط بسیاری از کشورها از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده و به صورت خوراکی، برای کاهش چربی خون تجویز می‌شود. محققان این طرح خواستار شروع آزمایش بالینی این دارو روی بیماران مبتلا به کرونا هستند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد یک داروی خوراکی کاهش کلسترول خون در کاهش شدت عفونت کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن تا ۷۰ درصد موثر است.

این دارو با عنوان فنوفیبرات (fenofibrate) و نام تجاری تریکور از رده فیبرات‌ها است و بیشتر برای کاهش سطح کلسترول در مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود.
مطالعات جدید محققان دانشگاه برمینگام در انگلیس نشان می‌دهد فنوفیبرات و شکل فعال آن (فنوفیبریک اسید) عفونت ناشی از SARS-COV-۲ (عامل کووید-۱۹) را به میزان ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

این دارو توسط بسیاری از کشورها از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده و به صورت خوراکی، برای کاهش چربی خون تجویز می‌شود. محققان این طرح خواستار شروع آزمایش بالینی این دارو روی بیماران مبتلا به کرونا هستند.
گرچه واکسیناسیون در سایر نقاط جهان با سرعت کم ‌و بیش در حال انجام است، محققان احتمال می‌دهند واکسیناسیون جهانی تا اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی به طول انجامد، از این جهت رویکردهای درمانی متفاوت برای کاهش شدت و مرگ و میر ناشی از کرونا مورد توجه گروه‌های تحقیقاتی است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران درگیر ‌پاندمی ویروس کووید ۱۹ هستند.

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود