داروی جدید مقابله با کرونا کشف شد

0 4,106

نتایج بررسی‌های انجام شده روی همسترها نشان می‌دهد که داروی “کلوفازیمین” می‌تواند با بیماری کووید-۱۹ مقابله کند.

ایمنا: “کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲” که عامل اصلی ابتلا به بیماری کرونا است، پیش از دو بیماری سارس و مرس (به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲) شیوع پیدا کرد. پژوهشگران از آن زمان تا کنون به دنبال کشف داروهایی برای مقابله با این بیماری‌ها هستند. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که دارویی به نام “کلوفازیمین” قادر است با بیماری‌های سارس و مرس مقابله کند. این دارو معمولاً برای درمان بیماری جذام تجویز می‌شود و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید شده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروی کلوفازیمین بر بیماری کووید -۱۹، آزمایش جدیدی روی همسترها انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، به گروهی از همسترهای مبتلا به بیماری کووید -۱۹ و همسترهای سالم، داروی کلوفازیمین دادند. محققان با انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند میزان ویروس کرونا در ریه همسترهای مبتلا به بیماری کرونا، پس از دریافت داروی ذکر شده کاهش پیدا کرد. یافته‌های جدید نشان داد ریه حیواناتی که داروی کلوفازیمین دریافت کرده بودند، آسیب چندانی ندیده و بار ویروسی کمتری در ریه آن‌ها مشاهده شد.

به گفته پژوهشگران، داروی کلوفازیمین، مانع ورود ویروس کرونا به سلول‌های بدن می‌شود و تکثیر RNA ویروس را مختل می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که این دارو به طور مؤثری با بیماری کووید -۱۹ مقابله می‌کند. از آنجایی که کلوفازیمین برای درمان بیماری‌های سارس و مرس نیز به کار رفته است، داروی مهمی برای مقابله با همه گیری‌ها در آینده در نظر گرفته شده است.

نتایج این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود