قرص نئوتادین 5 میلی گرم

0 10,371

این دارو از نسل جدید آنتی هیستامین هاست که در درمان انواع آلرژی مانند رینیت آلرژیک و کهیر مزمن ایدیوپاتیک موثر است. قرص نئوتادین برای بزرگسالان و شربت نئوتادین برای مصرف کودکان است.

نام دارو: قرص نئوتادین ®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ:دس لوراتادین

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ:آنتی هیستامین

ﺷﮑﻞ دارو:قرص ۵ میلی‌گرم برای بزرگسالان و شربت ۲.۵ میلی‌گرم در ۵ سی‌سی برای کودکان

ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت دارو:دس لوراتادین

مکانیسم عمل:آنتاگونیزاسیون رسپتور H1

موارد مصرف:این دارو از نسل جدید آنتی هیستامین هاست که در درمان انواع آلرژی مانند رینیت آلرژیک و کهیر مزمن ایدیوپاتیک موثر است.
قرص نئوتادین برای بزرگسالان و شربت نئوتادین برای مصرف کودکان است

درخصوص نحوه صحیح مصرف این دارو به نکات زیر توجه کنید:
درصورتی که یک نوبت از مصرف دارو را فراموش کردید، بلافاصله به‌ محض به یادآوردن آن را مصرف نمایید. ولی اگر تقریباً مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد آن نوبت را مصرف ننموده و از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری نمایید.

تداخل‌های دارویی:
قبل از مصرف این دارو، چنانچه از داروهای زیر استفاده می‌نمایید، پزشک خود را مطلع سازید:
اریترومایسین، آزیترومایسین، کتوکونازول، فلوکستین، سایمتیدین – مصرف همزمان این داروها ممکن است سطح پلاسمایی دس لوراتادین را بدون تغییر در اثرات بالینی دارو، افزایش دهد.
داروهای مهار کننده منو آمین اکسیداز (MAO) شامل ایزوکربوکسازيد، فنلزین، پروکاربازین، سلجيلين و ترانیل سیپرومین – در صورت مصرف همزمان با در طی ۲ هفته اخیر با یک داروی مهار کننده MAO، عوارض جانبی دس لوراتادین ممکن است شدت یابد. لذا از مصرف همزمان این داروها باید خودداری شود.

موارد احتیاط:
۱- این دارو ممکن است در نتایج آزمون‌های پوستی که برای تشخیص آلرژی انجام می‌گیرد، تأثیر بگذارد. بنابراین لازم است قبل از انجام هر گونه آزمون، پزشک را از مصرف این دارو مطلع نمایید.
۲- این دارو ممکن است علایم ناشیپ از مصرف مقادیر زیاد آسپیرین را مخفی نماید.
۳- این دارو به اثرات الكل، سایر داروهای تضعیف کننده سیستم اعصاب مرکزی (CNS) شامل مسکن‌ها، آرام بخش‌ها با داروهای خواب آور، داروهای ضد درد با نسخه یا مخدرها، باربیتورات‌ها، داروهای ضد تشنج، شل کننده‌های عضلانی، داروهای بیهوشی شامل بیحس کننده‌های دندان می‌افزاید. قبل از مصرف هر یک از داروهای فوق با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
۴- این دارو بندرت باعث خواب آلودگی می‌شود. لذا قبل از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارد، از واکنش خود به دارو اطمینان حاصل نمایید.
۵- این دارو کمتر باعث خشکی دهان، بینی و گلو می‌گردد. برای درمان موقت خشکی دهان می توان از آب نبات یا آدامس بدون قند، ذوب تکه های یخ در دهان و یا جانشین های براق استفاده نمود. در صورت تداوم خشکی دهان به مدت بیشتر از دو هفته، پزشک یا دندانپزشک خود را مطلع نمایید. تداوم خشکی دهان ممکن است منجر به افزایش خطر بیماری‌های دندان و لثه و عفونت‌های قارچی گردد.

موارد منع مصرف:
سابقه حساسیت به دس لوراتادین و هر یکاز اجزاء تشکیل دهنده این دارو و یا لوراتادین

منبع:abidipharma

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود