احتمال تامین واکسن کرونا در ایران تا دو ماه آینده

0 3,984

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد تدابیر وزارت بهداشت به منظور تامین واکسن کرونا توضیح داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد تدابیر وزارت بهداشت به منظور تامین واکسن کرونا توضیح داد.

دکتر سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به منظور تامین واکسن مورد نیاز مردم کشور، اظهار کرد: ۶ شرکت داخلی در حال انجام مطالعات بر روی تولید واکسن کرونا هستند که مطالعات آزمایشگاهی آن ها به پایان رسیده است و برخی از آن ها در فاز مطالعات حیوانی هستند و برخی درخواست مجوز ورود به فاز مطالعات انسانی را به سازمان غذا و دارو ارائه داده اند.

وی افزود: مطالعات دو شرکت داخلی ظرف هفته آینده وارد فاز انسانی می شوند و امیدواریم در ماه های ابتدایی سال ۱۴۰۰ بتوانند این واکسن را تولید کنند.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه به منظور تامین هرچه سریع تر واکسن کرونا، همزمان با ادامه تولید داخل، مذاکرات با شرکت‌های خارجی تولیدکننده انجام شده است، اظهار کرد: پیش بینی می کنیم در صورت تائید واکسن ها و تامین ارز مورد نیاز، ظرف ۲ ماه آینده بتوانیم یک محموله را وارد کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی توضیح داد: میزان تامین واکسن، به میزان تولید شرکت ها بستگی دارد، از طرفی اولویت این شرکت ها کشور خودشان و در درجه بعدی کواکس است؛ کواکس نیز متعهد شده که واکسن را به کشورهای عضو خود ارائه کند که البته ما نیز عضو کواکس هستیم و از آن طریق هم واکسن تهیه خواهیم کرد، مرحله سوم تامین واکسن نیز قرارداد تجاری است که ما با کشورهای چین، هند و چند کشور اروپایی در حال رایزنی باشیم.

*** قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود