دلایل و راههای درمان ورم زانو یا آب آوردن آن

0 3,910

در ادامه این مقاله به بررسی روش درمان ورم زانو به صورت دقیق تر می پردازیم. اگر تورم زانو خفیف باشد، غالبا مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کند؛ اما در صورتی که شدید …

آب آوردن زانو یکی از بیماری هایی است که علت ایجاد آن، متفاوت است. آب آوردن زانو بسیار راحت اتفاق می افتد و در صورت توجه نداشتن به سلامتی بدن، می تواند به یک بیماری دردآور تبدیل شود.

زمانی که مایع اضافی در اطراف مفصل زانو ایجاد شود، زانو ورم کرده و به اصطلاح آب می آورد. آب آوردن زانو علت های مختلفی دارد و به همین دلیل درمان های متفاوتی برای ورم زانو تجویز می شود. از جمله دلایل شایع ورم زانو، بیماری آرتریت ، صدمه به رباط و جمع شدن مایع اطراف مفصل است.

علل آب آوردن زانو

آب آوردن زانو

در حالت طبیعی مقدار کمی آب در اطراف مفاصل زانو وجود دارد ولی زمانی که زانو متورم می شود، مقدار آب بیشتری در اطراف مفاصل جمع می شود.
همچنین در ورزش های مانند فوتبال که پرش و جهش در آن ها زیاد اتفاق می افتد، احتمال تجمع آب بیشتر در بین مفاصل وجود دارد.

گاهی مواقع تصادفات و ضربه های وارده بر زانو، ممکن است باعث آب آوردن زانو شود.

اضافه وزن و چاقی یکی دیگر از فشارهایی است که بعد از گذشت زمانی، به زانو فشار آورده و بعد از مدتی ورم زانو را ایجاد می کند.
خونریزی در زانو یکی دیگر از دلایل تورم زانو است. همچنین آسیب دیدگی های خفیف نیز می توانند باعث تورم زانو شوند که در این موارد حتی ممکن است خونریزی نیز وجود نداشته باشد.

علائم آب آوردن زانـو

یکی از علامت های بارز آب آوردن زانو ، متورم شدن پوست اطراف زانو می باشد.

در افرادی که آرتروز زانو دارند، یکی از نشانه های آن درد زانو است که زمانی اتفاق می افتد که زانو وزن بدن را تحمل می کند.

پف کردگی در اطراف قطعات استخوانی زانو نیز باعث می شود تا زانوی آن پا بزرگتر از دیگری به نظر برسد.

همچنین زمانی که آب بیشتری در اطراف مفاصل زانو جمع شود، ممکن است زمانی که زانو خم شود یا از حالتی به حالت دیگر تغییر کند، فرد احساس درد کند.

درمان ورم زانو

درمان ورم زانو در اغلب موارد به سادگی انجام می شود. با این حال راه های تشخیص متفاوتی وجود دارد. از جمله راه های تشخیص قطعی می توان به تست عکس برداری اشعه ایکس، و تست ام آر آی و آزمایش خون و آرتروسنتز اشاره کرد.

درمان هایی که برای بیماری آب آوردن زانو صورت می گیرد به شیوه های مختلفی است که از جمله آن می توان به تزریق در مفصل زانو به منظور کاهش درد و التهاب و نرم شدن و لغزنده شدن مفصل زانو اشاره کرد.

زانو درد

به علاوه استفاده از کمپرس، داروها و آسپیرین با توجه به نوع بیماری ورم زانو توسط متخصص تجویز می شود.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود