درمان عفونت گلو را با این روش ها انجام دهید

0 328

با سرد شدن هوا بیماری هایی مانند سرما خوردگی و عفونت گلو شیوع می یابند. با بروز این علائم تب نیز ایجاد می شود. برای از بین بردن این راحتی و درمان عفونت گلو باید داروها و یا مواد طبیعی دارویی را در منزل را تهیه و مصرف کنید. اگر سرما خورده اید و دچار عفونت و درد گلو شده اید می توانید از مواد طبیعی و روش های خانگی برای درمان بیماری خود استفاده نمایید.

مهمترین دلیل ایجاد عفونت گلو بیماری سرما خوردگی است که می توان با روش های طبیعی در منزل این بیماری را بهبود بخشید. عفونت گلو امکان دارد با خلط نیز همراه باشد و موجب ایجاد سرفه و ناراحتی در فرد بیمار می شود. از این رو درمان خلط گلو و عفونت ها ناشی از آن اهمیت فوق العاده یی برخوردار است که در این مطبی به ارائه روش های مفید برای درمان عفونت گلو می پردازیم.

عفونت گلو

درمان عفونت گلو با روش های طبیعی در منزل

هنگام بروز گلو درد ممکن است افراد در نوشیدن مایعات و بلعیدن غذا دچار مشکل شوند. درد در قسمت گلو اولین نشانه التهاب و عفونت گلو می باشد. معمول ترین علل گلو درد عفونت ویروسی از قبیل آنفلوآنزا و سرما خوردگی می باشد. گلو درد ناشی از ویروس را می توان در منزل با مراقبت ها و درمان های خانگی بر طرف نمود. اما گلو درد چرکی نوع کم شیوع گلو درد بوده و به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می شود و برای پیشگیری و درمان آن نیاز به دارو های آنتی بیوتیک می باشد.

عفونت گلو

بهبود عفونت گلو با لیمو ترش

یکی از روش های طبیعی و موثر برای درمان گلو درد و عفونت گلو استفاده از لیمو ترش است. لیمو ترش خاصیت های فوق العاده ای دارد که درمان عفونت گلو یکی از آن ها است. این میوه ترش به دلیل سرشار بودن از خاصیت ضد عفونی کنندگی، تولید گلبول های سفید را فعال می کند و از این رو قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد. برای استفاده از این درمان طبیعی، لیمو ترش را با آب گرم مخلوط نمایید و محلول به دست آمده را در دهان قرقره نمایید. برای دریافت نتایج مطلوب تر این کار را چندین بار در روز انجام دهید.

درمان عفونت گلو با عسل

هنگامی که دچار التهاب و عفونت گلو می شوید به سرعت به سراغ عسل بروید. عسل خواص اعجاب انگیزی برای دردمان عفونت گلو دارد. علاوه بر این عیل یک نوع تقویت کننده طبیعی محسوب می شود و برای تقویت بدن ایده آل است. از این رو با تقویت بدن، بیماری ها زودتر بهبود می یابند. برای استفاده از این درمان طبیعی، لیمو ترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل را اضافه نمایید، خوب هم بزنید و سپس میل کنید تا عفونت گلوی شما به طور کامل بهبود یابد.

بهبود عفونت گلو

خواص سرکه سیب برای عفونت گلو

سرکه سیب سرشار از ویتامین، خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. سرکه سیب یکی از روش های موثر و مفید برای درمان عفونت گلو می باشد. برای استفاده از سرکه سیب برای درمان عفونت گلو، یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم مخلوط نمایید و چند بار در روز قر قره نمایید. اگر عفونت گلوی شدید دارید هر ساعت یکی بار این قر قره کردن را انجام دهید.

اسطوخودوس برای درمان عفونت گلو

اسطوخودوس ضد التهاب و ضد درد است و برای درد و عفونت گلو بسیار موثر است. علاوه بر این اسطوخودوس می تواند بیماری های تنفسی مثل رینیت، برونشیت و بسیاری از بیماری های دیگر را درمان کند. برای این کار ۲۰ گرم اسطوخودوس را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد. این محلول را از صافی رد کنید و روزانه ۳ فنجان از آن را بنوشید. این عمل را حداقل ۵ تا ۷ بار در روز تکرار نمایید.

درمان عفونت گلو

توصیه های مهم

  • اگر تا دو روز درد و عفونت گلو بهبود نیافت و یا اگر تب نیز با آن همراه بود به پزشک مراجعه نمایید.
  • هر روز دو تا سه حبه سیر تازه را خوب له کنید و چند قطره عرق کاسنی را با آن مخلوط نمایید و صبح ها میل نمایید تا عفونت گلوی شما بهبود یابد.
  • یک قاشق چی خوری دانه به را در یک لیوان آّ جوش بریزید و روی لیوان را بپوشانید، سپس صبر کنید تا چند دقیقه در همان حالت بماند تا حرارت داخل لیوان لعاب به دانه را به وجود آورد. بعد از گذشت چند دقیقه این مایع را میل نمایید. همچنین می توانید مفداری عسل و آبلیمو را نیز به آن اضافه کنید.

سیر برای عفونت گلو

درد یا عفونت گلو یکی از بیماری های شایع در فصل زمستان است که می توانید با مواد طبیعی این بیماری را بهبود و درمان کنید. امیدواریم مطالب ارائه شده در زمینه درمان عفونت گلو برای شما دوستان مفید بوده باشد، همچنین می توانید با کلیک بر روی درمان بیماری از دیگر مطالب مفید و ارزشمند دیدن فرمایید.

منبع : نصرینو

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود