آشنایی بیشتر با دلایل معده درد عصبی

0 3,764

 این جمله معروف همه ما که بسیار در دوران بچه گی استفاده می کردیم به شکل “مامان دلم درد می کنه” که واقعا دل درد نبوده و معده درد عصبی بوده و دلایل مختلفی هم داشته است را این بار در این مقاله با عنوان درمان معده درد عصبی بررسی می کنیم.

علائم معده درد های عصبی:

دردهایی که در ناحیه معده و خود معده احساس می شود، حالت تهوع، سرگیجه و تعریق بیش از اندازه از نشانه ها و علائم معده دردهای عصبی است.

هر آنچه باید از علائم تا درمان معده درد عصبی بدانید

علت های درد معده های عصبی:

گاهی اوقات اضطراب های اجتماعی مانند مواقعی که در یک مهمانی حضور پیدا می کنیم که کسی را نمی شناسیم و یا روز اول مدرسه و موقغیت کاری هم می توانند از دلایل درد معده های عصبی بشوند.

اضطراب های عملکردی که در مواقع سخنرانی در یک جلسه و یا حضور در یک مسابقه مهم ایجاد می شود. به علاوه استرس و ترس نیز در این اسپاسم عصبی بسیار تاثیرگذار هستند. داشتن هیجان های بیش از اندازه نیز از علل معده درد عصبی است.

راه های درمان معده درد عصبی

راه های درمان معده درد عصبی:

درمان قطعی برای این مشکل وجود ندارد و حتی گاهی این بیماری ژنتیکی نیز می باشد اما شما برای درمان مقطعی این معضل می توانید از خوردن غذاهای پر ادویه و کافئین دار خودداری کنید. ورزش های آرامبخش را در برنامه خود بگنجانید و از موقعیت های استرس زا که حال شما را منقلب می کند، دوری بفرمایید و سعی کنید با تقویت روحیه خود از این مشکل رهایی یابید. تا می توانید آب بنوشید. در بعضی موارد خوردن داروهای ضد اسیدی نیز در درمان معده درد عصبی موثر واقع می گردد. آگاه باشید که اگر درد معده عصبی شما یک حمله باشد باید دوره و علائم خود را بگذراند.

علت درد معده های عصبی چیست؟

بهترین روش درمان درد معده برطرف و دوری کردن عوامل استرس زا و عصبی ای است که موجب ناراحتی شما می شود و این درد ها را ممکن می گردد. اما قبل از شروع به درمان نزد پزشک بروید تا مطمئن شوید که معده درد شما علتش ویروس و میکروب و بسیاری از عوامل دیگر نیستند.

علائم معده درد عصبی را بشناسید

تشخیص این درد با سایر درد معده ها امکان پذیر نیست و شما برای اطلاع از سلامت معده خود می توانید یک آزمایش انجام دهید و سونوگرافی شوید.برای درمان معده درد در بارداری، درمان معده درد با عسل و دیگر مقاله های سلامت به این بخش از مجله نصرینو سر بزنید.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود