چگونه می توان رشد ناقص آلت تناسلی را قبل از بلوغ تشخیص داد؟

0 3,919

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

اندازه آلت تناسلی نرمال 

میانگین اندازه آلت در حالت نعوظ  اغلب بیش از ۱۳-۱۵ سانتی متر می باشد. زمانی از نظر علمی گفته می شود که آلت تناسلی کوچک است که در حالت نعوظ اندازه آن کمتر از ۷ سانتی متر باشد. که فقط ۶ مورد در هزار مرد دیده می شود.

آیا راهی برای بزرگی آلت تناسلی آقایان وجود دارد؟

اگر این مورد در دوران بچه گی تشخیص داده شود با داروها قابل درمان هستند ولی بعد از بلوغ هنوز در دنیا علیرغم تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی دروغ و غلط هیچ روش جراحی و یا داروئی برای بزرگ کردن آلت تناسلی کشف نشده است.

تشخیص کوچک بودن آلت تناسلی 

اگر کوچک بودن اندازۀ آلت تناسلی قبل از کامل شدن سن بلوغ تشخیص داده شود، کمک زیادی می توان به بیمار کرد. این را همین جا متذکر شوم که اکثر پسربچه هائی که دارای آلت تناسلی رشد نکرده هستند در آینده از نظر باروری یا همان بچه دار شدن نیز ممکن است مشکل پیدا بکنند. بنابراین تشخیص به موقع و زودرس خیلی کمک کننده خواهد بود.

جهت راهنمائی والدین عزیز، هر پسر بچۀ بالای یک سال که طول دستگاه تناسلی وی در حالت کشیده کمتر از ۱/۹ سانتی متر می باشد، باید مورد بررسی قرار گیرد. علاوه از آن با استفاده از داده های زیر می توان بطور واقعی در مورد اندازۀ آلت تناسلی قضاوت کرد که در آن طول متوسط طبیعی آلت تناسلی کشیده شده با دست بر حسب سانتیمتر در سنین مختلف نشان داده می شود.

نوزاد ۳۰ هفته : ۱٫۵ سانتی متر***** کودک ۲ ساله : ۲٫۶ ***** کودک ۷ ساله : ۳٫۹

نوزاد ۳۴ هفته : ۲٫۵ سانتی متر***** کودک ۳ ساله : ۲٫۹ ***** کودک ۸ ساله : ۳٫۷

نوزاد ۳۴ هفته  : ۲٫۵ سانتی متر***** کودک ۴ ساله : ۳٫۳ ***** کودک ۹ ساله : ۳٫۸

کودک ۶ ماهه : ۱٫۹ سانتی متر***** کودک ۵ ساله : ۳٫۵ ***** کودک ۱۰ساله : ۳٫۸

کودک ۱ ساله : ۲٫۳ سانتی متر***** کودک ۶ ساله : ۳٫۸ ***** بالغین ………. : ۹٫۳

آلت تناسلی دفن شده یا مخفی شده

آیا می دانید، آلت تناسلی دفن شده یا مخفی شده چیست؟ با وجود این عارضه چه مشکلاتی فرد مبتلا را تهدید می کند؟ گاهی مشکلی که در آلت تناسلی افراد چاق و بویژه کودکان، دیده می شود، به این خاطر است که آلت تناسلی در زیر چربی ناحیۀ عانه مخفی می شود، که اصطلاحاً به آن “آلت تناسلی دفن شده یا مخفی شده” می گویند، باید بدانید که این مسئله با ک.چک بودن آلت تناسلی خیلی فرق دارد.  در بسیاری از موارد با بزرگ شدن کودک و کاهش وزن وی، این مشکل برطرف می شود، ولی گاهاً خود فرد چاق نیست ولی بعلت حجم زیاد چربی ناحیۀ عانه ۳-۲ سانتیمتر از آلت تناسلی در چربی فوق مدفون می شود. اگر این عارضه توسط والدین به موقع تشخیص داده شود، با یک جراحی خیلی ساده می توان آن را برطرف و درمان کرد.

علائم آلت تناسلی دفن شده در کودکان بزرگتر عبارتند از:

• درد در هنگام ادرار کردن
• التهاب شدید ناحیه ختنه گاه
• کودک نمی تواند مسیر ادرار کردن مستقیم داشته باشد
• مشکل در رعایت بهداشت دستگاه تناسلی
• مشکلات روحی و روانی

درمان آلت تناسلی دفن شده

بسیاری از موارد آلت تناسلی دفن شده نیازی به درمان ندارند. آن معمولا با گذشت زمان برطرف می شود. در موارد زیر نیاز به اصلاح آلت تناسلی دفن شده توسط جراحی است:
• با بزرگ شدن کودک مشکل برطرف نشود
• سبب ایجاد مشکل در بهداشت ناحیه دستگاه تناسلی شود
• سبب عفونت و التهاب مکرر آلت تناسلی گردد
• همراه با کوچکی آلت تناسلی باشد.
• یک پرده ما بین آلت تناسلی و کیسه بیضه وجود داشته باشد.

دیدید که اگر کمی حواستان به سلامتی آلت تناسلی فرزندتان باشد و در صورت داشتن شکی در مورد کوچک بودن آلت تناسلیش و یا هر مشکل دیگری که شما را نگران می کند، با پزشک متخصص مشورت کنید، براحتی میتوانید از نگرانی ها و عوارض جراحی و مشکلات روانی که می تواند در آینده برایش بوجود آید، پیشگیری کنید.

منبع: دکتـــرســــلام

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود