نشانه ها و درمان تبخال چشم

0 4,129

به طور تقریبی تمام اشخاص در دوران کودکی در معرض ابتلا به نوع اول این ویروس قرار می گیرند. عفونت اولیه ایجاد شده از ویروس تبخال خفیف بوده و سبب ایجاد گلو درد و زخم در دهان می شود که به خودی خود برطرف می گردد. ویروس تبخال به طور خفته در غده های عصبی باقی می ماند و در شرایطی همانند استرس، تب، تغییرات هورمونی، آفتاب سوختگی، ضربه، گرما و حتی در اثر مصرف برخی دارو ها هم فعال می شوند. در فعالیت مجدد این ویروس سبب ایجاد تبخال چشم می شود که به طور معمول پلک، ملتحمه و قرنیه را گرفتار می کند. التهاب قرنیه اولین علامت این بیماری می باشد و لایه های سطحی قرنیه را درگیر می کند. اگر عفونت ایجاد شده از این ویروس به لایه های عمیق تر منتقل شود احتمال ماندگاری محل زخم در قرنیه چشم افزایش می یابد. در موارد بسیار نادر این ویروس موجب تخریب وسیع شبکیه می گردد.

ما در مقالات قبلی از درمان سریع تبخال، درمان تبخال بینی مطلب نوشته ایم و در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده ایم و در این مقاله به راه های درمان تبخال چشم می پردازیم.

علائم تبخال چشم:

عفونت چشمی که از ویروس تبخال ایجاد می شود معمولا یک طرفه است و تنها یک چشم را درگیر می کند که نشانه های زیر را به همراه دارد:

  • احساس درد
  • قرمزی در اطراف قرنیه چشم
  • ریزش اشک
  • حساسیت به نور
  • کاهش دید و بیناییتبخال چشم، علائم و درمان

تشخیص عفونت تبخال چشمی:

عفونت تبخال چشم را به وسیله slit lamp  انجام می دهند. این امکان که برای تشخیص دقیق تر پزشک از قطره های چشمی هم استفاده کند، وجود دارد. در این عفونت یک زخم بسیار کوچک به شکل شاخه شاخه در چشم دیده می شود.

راه های درمان تبخال چشم

راه های درمان عفونت تبخال چشمی:

برای درمان تبخال چشم، بسته به شدت آن راه های متفاوتی وجود دارد. عفونت های اولیه ناشی از این ویروس به وسیله قطره ها، پماد های چشمی و گاهی داروهای ضد ویروسی خوراکی درمان می شود. همچنین امکان دارد پزشک با استفاده از یک اپلیکاتور که انتهای آن از کتان است، نواحی آسیب دیده را از روی چشم بردارد.

تبخال چشم چیست؟

در اشخاصی که به طور مکرر به این عارضه دچار می شوند، قرنیه شفافیت خود را از دست می دهد و کدر می شود که امکان دارد برای بهبود دید مجبور به انجام عمل پیوند قرنیه بشوند.

اگر لایه های عمقی قرنیه دچار این ویروس و بیماری شده باشند امکان دارد پزشک از قطره های کورتیکواستروئیدی استفاده کند. لازم به ذکر است که استفاده از این قطره ها تنها تحت نظر پزشک مجاز بوده و استفاده سرخود آسیب های جدی به همراه دارد.

راه های تشخیص تبخال چشم

توجه داشته باشید که اگر ویروس تبخال سالی یک بار یا بیشتر عود می کند، پزشک توصیه به مصرف روزانه دو عدد قرص ضد ویروس خوراکی می کند. عده ای نیز اظهار داشته اند که قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب سبب عود ویروس تبخال چشم می شود که استفاده از عینک آفتابی برای این افراد ضروری است.

علائم تبخال چشم

اگر هر یک از علائم ذکر شده در این متن را در چشم خود مشاهده کردید، قبل از آسیب جدی به لایه های عمیق قرنیه برای درمان به چشم پزشک مراجعه کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود