سردرد سینوسی را با بهترین روش درمان کنید

0 3,941

به دلیل این که سردردها انواع مختلفی دارند، گاهی اوقات افراد سردردهای میگرنی و عصبی را با سردردهای سینوسی اشتباه می گیرند، سردردهای سینوسی در نتیجه مسدود شدن حفره های سینوسی با موکوس(چرک) می باشد و دارای علائمی همچون درد و فشار در حفره های سینوسی(سینوس پیشانی، سینوس فکی، سینوس پارنازال، شب پره ای و پرویزنی)، تب، خستگی و گرفتگی بینی می باشد. که برخی روش های خانگی برای درمان سردرد سینوسی را می توانید، در این بخش مشاهده نمایید.

تسکین سردرد سینوسی

درمان سردرد سینوسی را با این روش ها تجربه کنید

هر چند مطمئن ترین روش برای تشخیص و بهبود سردرد سینوسی مراجعه به پزشک می باشد، اما پس از مراجعه به پزشک و تشخیص آن می توانید، با انجام یک سری راهکارهای طبیعی سردردهای سینوسی را درمان کنید، که این راهکارها عبارتند از:

اسپری یا سرم محلول نمک:

یکی از روش های که موجب درمان سردرد سینوسی می شود، شستشوی بینی با اسپری یا سرم محلول نمک می باشد. زیرا با استفاده از آن مجرای بینی تخلیه می گردد و مسیرهای تفس باز می شوند. در صورت عدم دسترسی به اسپری و سرم محلول نمک می توانید، ۲ قاشق چایخوری نمک و مقدار بسیار کمی نشاسته را داخل ۱ لیوان آب بریزید و استفاده کنید.

بهبود سردرد سینوسی با اسپری محلول نمکی

مکمل های بروملین:

آنزیم بروملین به دلیل خاصیت ضد درد، ضد التهاب، ضد تورم و … برای درمان سردرد سینوسی مفید می باشد و سبب کاهش درد و علائم التهابی می گردد، همچنین موجب تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. بروملین از ساقه و هسته میوه آناناس بدست می آید.

نکته:

۱. زنان در طول بارداری و شیردهی بهتر است، از این مکمل ها استفاده نکنند و برای درمان سردرد در بارداری راهکارهای طبیعی دیگری را به کار گیرند.

۲. بروز اختلالات دستگاه گوارشی همچون اسهال و ناراحتی های معده از عوارض احتمالی مصرف این مکمل ها می باشد.

درمان سردردهای سینوسی با کمپرس سرد و گرم

کمپرس گرم و سرد:

روش دیگر برای بهبود سردرد سینوسی، استفاده از کمپرس گرم و سرد می باشد، که سبب از بین رفتن مخاط بینی می گردد. برای انجام این روش بهتر است، حوله را گرم نماید و روی پیشانی قرار دهید، مدت زمان لازم برای آن سه دقیقه می باشد. پس از برداشتن حوله گرم، حوله سرد را روی آن بگذارید و بعد از گذشت سی ثانیه حوله را بردارید. برای مشاهده بهبودی با این روش توصیه می شود، در طول روز ۳ الی ۴ مرتبه این عمل را تکرار نمایید، البته در هر مرتبه ۳ بار این کار را انجام دهید.

غذاهای تند:

استفاده از غذاهایی حاوی ادویه های تند(فلفل) به دلیل داشتن کپسایسین برای تسکین دردهای سینوسی مفید می باشد. دقت داشته باشید که مصرف فلفل برای افراد با معده های ضعیف توصیه نمی گردد.

درمان سردرد سینوسی

بخور اکالیپتوس:

نرم شدن مخاط بینی با استفاده از بخور اکالیپتوس روشی دیگر برای تخلیه مخاط بینی و باز شدن مسیر حفرهای سینوسی و در نهایت باعث درمان سردرد می شود، همچنین مصرف زیاد مایعات گرم و قرار نگرفتن در معرض هوای خشک و سرد نیز می تواند، به تسکین سردرد سینوسی کمک کند.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود