راههای درمان گودی کمر

0 4,432

درمان گودی کمر با ورزش ممکن است؟ چه ورزش هایی برای درمان گودی کمراست؟ آیا درمان گودی کمر با ورزش کافی است؟ چه روش هایی برای درمان گودی کمر توصیه میشود؟

کمر در حالت طبیعی قوس دارد و ستون فقرات شکلی شبیه به حرف S دارد، که اگر این گودی بیش از حد طبیعی باشد، مشکلات جدی را به وجود خواهد آورد، از این رو در این نوشتار از آرگا، به معرفی عوارض گودی کمر و روش های درمان افزایش گودی کمر خواهیم پرداخت.

گودی کمر ممکن است، به دلایل مختلفی به وجود آید. افزایش وزن بدن (چاقی)، عوامل ارثی، کفش های پاشنه دار غیر استاندارد، چرخش لگن و ضعف عضلات شکمی از دلایل موثر در افزایش گودی کمر می باشد. همچنین پوکی استخوان در مراحل اولیه و برخی مشکلات مادرزادی همچون جابه جای ستون فقرات و دررفتگی لگن از علت های به وجود آمدن گودی کمر است. که در ادامه می توانید، با عوارض گودی کمر و روش های پیشگیری و درمان این عارضه آشنا شوید.

علائم گودی کمر

از عوارض گودی کمر چه می دانید؟

گودی کمر یکی از اختلالات و مشکلات ستون فقرات می باشد، که باعث ایجاد آسیب های جدی در ناحیه کمر و ستون فقرات می شود. که درد کمر از شایع ترین عوارض گودی کمر می باشد، علاوه بر این مشکل، آسیب دیدن ستون فقرات و اندام ها، ایجاد قوز کمر، فرورفتگی ستون مهره های گردن و همچنین آسیب دیدن استخوان لگن نیز به عنوان برخی دیگر از مشکلات افزایش گودی کمر به شمار می آیند.

در صورت حاد بودن مشکلات ناشی گودی کمر در فرد ممکن است، ستون مهره ها آسیب ببینند و بافت های عصبی تحت فشار قرار گیرند و حالت های همچون بی حسی، کاهش کنترل ادرار، مورمور شدن، احساس ضعف و بی حالی، اختلال در عملکرد مجرای ادرار و درد ناگهانی(تیر کشیدن) ایجاد گردد، که در این صورت بهتر است، هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کند.

عوارض گودی کمر

روش های پیشگیری و درمان گودی کمر

بهترین روش ها برای پیشگیری از افزایش گودی کمر، اصلاح نحوه ایستادن و نشستن به خصوص در هنگام قرار گرفتن روی صندلی می باشد، که در این حالت، فاصله مابین صندلی و کمر باید با بالشت کوچکی پر گردد و  همچنین شکل طبیعی انحنای ستون فقرات حفظ شود. علاوه بر آن، کم کردن وزن بدن، تقویت عضلات و انجام حرکات اصلاحی به منظور کاهش خطر چرخش لنگن می تواند در پیشگیری از این عارضه بسیار موثر باشد.

عوارض قوس کمر

بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی از عوارض گودی کمر، هر گونه درد در ناحیه کمر را ناشی از افزایش گودی کمر می دانند و به دنبال راه های درمانی موثر برای رفع گودی کمر می باشند. اولین قدم برای مطلع شدن از علت درد کمر مراجعه به پزشک متخصص می باشد. که پس از تشخیص پزشک متخصص به داشتن گودی کمر می توانید، با انجام تمرینات و ورزش های مناسب زیر نظر متخصص، این عارضه را درمان نمایید. دقت داشته باشید، که این ورزش ها و تمرینات زمانی موثر واقع خواهند شد که با کاهش وزن و تقویت عضلات بدن همراه باشد.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود