آشنایی با انواع روش های درمان آسم

0 3,956

یکی از رایج ترین اختلالات تنفسی آسم است که به صورت تنگ شدن تنفس بروز می کند، علت این بیماری در ریه است که وجود التهابات در ریه منجر به ایجاد تنگی نفس، سرفه های پی در پی، خس خس می شود. که می توانیم تا  حد قابل توجهی به درمان آسم با استفاده مواد خوراکی و مفید بپردازیم.

همانطور که گفتیم آسم یک بیماری ریوی است که علائم مختلف و اشکال مختلف از خفیف تا شدید را شامل می شود. این بیماری باعث می شود تنفس برای فرد بسیار سخت شود، باید گفت که آسم هیچوقت به صورت کامل درمان نمی شود و فقط می شود تا حدی آن را کنترل کرد. پس برای آشنایی با روش های بهبود و درمان آسم با این مطلب همراه باشید.  انواع روش های درمان آسم

از جمله محرک های آسم:

  • آلودگی هوا و وجود ویروس ها و قارچ ها در هوا
  • عفونت تنفسی
  • هوای سرد
  • بوی سیگار
  • مصرف دارو های خاص مانند ایپوپروفن و آسپرین
  • استرس
  • مواد نگه دارنده غذا
  • رفلاکس معده

روش های طبیعی درمان آسم

در گام اول برای درمان آسم ابتدا شما باید خوراکی های مضر برای آسم و همچنین خوراکی های مفید برای آسم را شناسایی کرده.

نقش انجیر در بهبود این بیماری

یکی از بهترین مواد خوراکی جهت بهبود بیماری آسم انجیر است، انجیر خاصیت نرم کنندگی فراوانی دارد و منجر به بیرون آمدن اخلاط اضافی از بدن می شود اختلالات تنفسی را از بین می برد. برای استفاده از انجیر شما می توانید یک شبانه روز آن را در آب ولرم بخوابانید و بگذارید خوب خیس بخورد سپس هر روز صبح قبل از اینکه چیزی بخورید ۲ الی ۳ عدد انجیر میل کنید.

علت های مختلف بیماری آسم

مبارزه با آسم با مصرف زنجبیل

یکی از بهترین راه هل طبیعی درمان آسم استفاده از گیاه زنجبیل است که خاصیت ضد التهابی دارد. استفاده از زنجبیل باعث می شود التهابات که در ریه وجود دارد کاهش یابد و باعث می شود تا مجاری تنفسی حالت انقباضی نداشته باشد در عوض باعث آرام سازی عضلات شده که این باعث می شود عمل تنفس کشیدن به راحتی صورت گیرد.

یکی از ترکیبات بسیار سودمند ترکیب زنجبیل با عسل است که باید در طول روز دو الی سه مرتبه از آن استفاده کنید. شما می توانید به روش های مختلف دیگر از زنجبیل استفاده کنید، هم از آب آن، هم به صورت خام، و هم به صورت دم نوش.

بهترین درمان آسم

نقش قهوه در درمان آسم

استفاده از مواد خوراکی دارای کافئین در درمان آسم و کاهش حملات موثر است مانند قهوه و چای سیاه، زمانی که این دو نوشیدنی را به صورت داغ استفاده کنید گرفتگی های تنفسی کمی بهتر می شود و راه تنفسی باز تر می شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف چای و قهوه نباید زیاده روی کرد.

خوراکی های مفید جهت درمان آسم

روغن خردل

مالیدن روغن خردل به قفسه سینه در هنگام حملات آسم کمک زیادی می کند تا به راحتی تنفس کنید. سعی کنید قبل از استفاده از روغن خردل کمی آن را گرم کنید و در قسمت قفسه سینه به آرامی ماساژ دهید.

راه های درمان و کنترل آسم

لیمو ترش

یکی از دلایل تنگی نفس کمبود ویتامین C است. همانطور که می دانید لیمو سرشار از این ویتامین است و همچنین به دلیل بالا بودن مقدار آنتی اکسیدان های مفید در درمان آسم و کاهش علائم بسیار سودمند است، البته باید گفت که تمام مرکبات این خاصیت را دارند، برای استفاده از از آن کافیست آب آن را گرفته و با آب مخلوط کرده و سپس میل کنید.

درمان طبیعی آسم

بهبود و درمان بیماری آسم با مصرف سیر

مصرف سیر می تواند کمک زیادی در برطرف کردن گرفتگی ها ریه داشته باشد. این ماده خاصیت سم زدایی دارد و تمام آلودگی ها را از مجاری تنفسی از بین می برد. برای استفاده از سیر باید ۲ الی ۳ حبه را پوست کرده و در یک فنجان شیر بجوشانید سپس بعد از خنک شدن آن را میل کنید.

درمان های مختلف بیماری اسم

عصاره اکالیپتوس

اکالیپتوس به دلیل ترکیبات شیمیایی در کم شدن اخلاط کمک فراوانی می کند. برای کاهش اثرات آسم و برای استفاده از اکالیپتوس می توانید با چکاندن چند قطره از روغن آن بر روی یک دستمال آن را مقابل بینی خود قرار داده و استشمام کنید.

شما می توانید برگ های گیاه اکالیپتوس را تهیه و آن را بخور دهید.

خواص بینظیر اکالیپتوس برای درمان آسم

نقش دارویی عسل برای بهبود بیماری آسم

یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین روش های درمان آسم استفاده از عسل طبیعی است. علاوه بر خوردن عسل بو کردن آن تاثیر شگفت انگیزی در بهبود آسم دارد همچنین می توانید به اندازه ۱ قاشق عسل را در آب ولرم مخلوط کرده و سپس میل کنید. این کار را ۳ بار در طول روز انجام دهید. شما می تونید قبل از خواب هم یک قاشق عسل میل کرده این کار باعث می شود تا تنفس بهتری هنگام خواب داشته باشید.

آشنایی با روش های درمان آسم

درمان بیماری آسم با پیاز

از جمله راه های درمان آسم استفاده از فواید بی نظیر پیاز است، پیاز به دلیل دارا بودن گوگرد در کاهش التهاب ریه بسیار موثر است و همچنین باعث کاهش انقباض های مجاری تنفسی می شود و در نتیجه کنترل حملات آسم می شود. از پیاز می توانید هم به صورت و هم به صورت پخته استفاده کنید.

درمان آسم به روش مختلف

امگا ۳

از جمله مواد غذایی دارای امگا ۳ انواع دانه های روغنی از جمله تخم کدو، مغز گردو، انواع ماهی و… سرشار از این ماده مغذی هستند. کسانی که مبتلا به بیماری آسم هستند باید این ماده غذایی پر ارزش را در برنامه غذایی خود جای دهند چرا که این ماده رابطه مستقیمی در جهت بهبود آسم دارد.

توصیه های مهم برای بیماران آسمی

مکمل B6

داشتن رژیم غذایی سرشار از ویتامین b6 برای بیماران آسمی بسیار ضروری است از جمله خوراکی های سرشار این ویتامین می توان به گوشت قرمز، ماهی، انواع حبوبات، مغر ها و دانه های روغنی، سیب زمینی و غلات اشاره کرد.

راهکار های گوناگون برای درمان آسم

درمان های دارویی آسم

داروی هایی که جهت درمان آسم از آن استفاده می شود به ۳ دسته کلی تقسیم می شوند.

۱. تسکین دهنده : با مصرف این نوع از دارو موجب می شود که عضلات تنفسی شل شوند در نتیجه دم و باز دم  به سادگی اتفاق می افتد، این دارو به صورت استنشاقی قابل استفاده است. در صورت شدت نوع آسم فرد باید به صورت روزانه از آن استفاده کند. این دارو به صورت اسپری است .

۲. پیشگیری کننده : این نوع از دارو به صورت کاهش دهنده التهابات ریه و مجاری تنفسی عمل می کند، این دارو را باید دو بار در روز استفاده کرده .

۳.اورژانسی : زمانی که فرد دچار حمله آسم می شود معمولا برای درمان آن از دو روش  استفاده می شود، یکی استفاده از دارو های تسکین دهنده و دیگری استفاده از دارو های ضد التهاب.

توصیه های مهم

  • افرادی که دچار بیماری آسم هستند باید از دستگاه های مخصوص تهویه هوا استفاده کنند.
  • محل زندگی و کار خود را به صورت مرتب تمیز کنند طوری که از هر گونه گردو غبار عاری شود.
  • سعی کنید با گذاشتن یک کاسه آب در روی شعله بسیار کم رطوبت کافی در منزلتان به وجود بیاورید.
  • سعی کنید زمان زیادی در معرض هوای بسیار خشک قرار نگیرید.
  • سعی کنید همیشه سرویس بهداشتی تان را از از گونه میکروب و باکتری پاک سازی کنید.
  • هفته ای یکبار منزلتان را از وجود گردو غباری عاری کنید.
  • زمانی که هوا سرد است حتما دهان و بینی خود را بپوشانید تا هوای سرد را تنفس نکنید.
  • به هیچ عنوان از دخانیات مانند سیگار و قلیان استفاده نکنید و در معرض دود این دخانیات هم قرار نگیرید.
  • در داخل منزل به هیچ عنوان از خوشبو کننده ها، حشره کش ها چیز های معطر استفاده نکنید چرا که باعث تحریک و شروع حملات آسم می شود.
  • در زمان هایی که هوای شهرتان آلوده است از بیرون رفتن خودداری کنید.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود