پنج خوارکی که سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنن / پیشگیری از سرماخوردگی

چیا بخورم دیگه سرما خوردگی نمیگیرم

0 3,755

اگر از همین حالا داری به این فکر می کنی که چطور با اولین وزش باد سرد سرما نخوری بیا تا بگم چیا بخوری که سرماخوردگی رو کلا ببوسی بگذاری کنار.

این یک واقعیت است که غالب ما در فصول سرد سال مستعد سرماخوردگی هستیم و ممکن است که بدنمان به راحتی تحت تاثیر ویروس ها و باکتری های مختلف قرار بگیرد، از طرف دیگر از آنجایی که همچنان احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 بسیار شایع می باشد مهم است که با مراقبت از خود از ابتلا به این بیماری اجتناب کنیم. پیروی از رژیم غذایی سالم و خوردن برخی مواد غذایی خاص می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند.

اگر به دنبال راهی برای پیشگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و سایر عفونت ها هستید اولین قدم شما باید این باشد که برنامه غذایی خود را تغییر دهد، البته فراموش نکنید که هیچ خوراکی ای نمی تواند باعث پیشگیری صد در صدی بیماری شود اما با همه این اوصاف اصلاح سبک زندگی می تواند در حفظ سلامت نقش چشمگیری داشته باشد. در ادامه ما به شما چند نمونه از بهترین مواد خوراکی ای را که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند به شما معرفی می کنیم.

پنج خوراکی ای که باعث تقویت سیستم ایمنی میشود:

1.فلفل دلمه ای قرمز

ممکن است با خودتان فکر کنید که مرکبات بیشتری میزان ویتامین Cرا در بین میوه ها و سبزی ها دارند اما این فقط یک باور غلط است که ما از قدیم به شنیده ایم؛ جالب است بدانید که فلفل دلمه ای قرمز تقریبا 3 برابر بیشتر از یک پرتقال ویتامین C دارد به علاوه این که منبع فنی ای از بتاکاروتن نیز می باشند. همان طور که می دانید ویتامین C علاوه بر سیستم ایمنی برای حفظ سلامت پوست نیز مفید می باشد و بتاکاروتن، در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود که به سلامت چشم و پوست شما کمک می کند.

فلفل دلمه قرمز

2.سیر

سیر از جمله موادی است که می توان آن را تقریبا به تمامی غذاها اضافه کرد و فقط مقدار کمی از آن هم کافی است تا به سلامت شما کمک نماید. سیر در مبارزه با عفونت نیز موثر عمل می کند. از طرف دیگر سیر می تواند در مواردی از گرفتگی رگ ها جلوگیری نماید و باعث کاهش فشار خون شود. این طور که به نظر می رسد خواص تقویت کننده سیستم ایمنی سیر ناشی از غلظت زیاد ترکیبات حاوی گوگرد آن است.

3.زنجبیل

زنجبیل یکی از آن مواد غذایی ای است که خیلی از افراد پس از بیمار شدن به سراغ آن می روند. همان طور که احتمالا می دانید زنجبیل می تواند با کاهش التهاب باعث بهبود و کاهش گلو درد و بیماری های التهابی شود و حالت تهوع را رفع کند. جالب است بدانید که زنجبیل حتا در برخی موارد می تواند باعث کاهش درد مزمن نیز بشود.

زنجبیل

4.اسفناج

اسفناج نه تنها سرشار از ویتامین C می باشد بلکه منبع قابل توجهی از آنتی اکسیدان و بتاکاروتن نیز می باشد که هر دو آن ها می توانند توانایی سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عفونت ها افزایش دهند. اسفناج هرچه کمتر پخته شود مواد مغذی خود را بیشتر حفظ می کند و به این ترتیب می تواند خواص بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. با این حال مقدار کمی پختن آن نیز می تواند جذب ویتامین A را برای بدن آسان تر کند.

5.بادام

وقتی بحث پیشگیری و مبارزه با سرماخوردگی است، ویتامین E و ویتامین C هر دو می توانند به طرز باور نکردنی ای تاثیر گذار باشند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که می تواند به تقویت سیتم ایمنی بدن شما کمک نماید و  بادام نیز سرشار از آن می باشد.

بادام

منبع:شایانیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود