کرونا تمام شده است؟ / دیگر ماسک نزنیم؟

0 3,763

نباید از یاد برد که ماسک زدن ضروری است، اما مراسم‌های متعددی در این بازه زمانی برگزار شده و همین امر چرخش ویروس را زیاد کرده است؛ فراموش نکنیم برگزاری مراسم عروسی و عزا با جمعیت زیاد و بدون استفاده از ماسک بسیر خطرآفرین است.

ایسنا: یک متخصص و استاد بیماری‌های عفونی گفت: براساس مصوبات کمیته علمی کرونا، در مکان‌های بسته استفاده از ماسک توصیه شده که اکنون می‌بینیم در ادارات و مکان‌های سربسته ماسک استفاده نمی‌شود و عدم استفاده از ماسک انتقال را افزایش می‌دهد.

مسعود ضیایی اظهار کرد: پس از فروکش کردن کرونا موارد بیماری کاهش یافته و حتی چند هفته موارد بستری نیز نداشتیم؛ اما در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح استان هستیم.

این متخصص عفونی بیان کرد: در استان‌های دیگر نیز این اتفاق افتاده و مشخصا در شهر بیرجند موارد مراجعات سرپایی و مراجعات به بیمارستان افزایش یافته است.

ضیایی با بیان اینکه موارد ابتلا در حال زیاد شدن است، افزود: مبتلا شدن در بسیاری افراد سبک بوده و جدی نیست و از طرفی بسیاری راضی به انجام آزمایش نیستند؛ در حالی که انجام آزمایش از ضروریات جلوگیری از شیوع و انتقال بین تمام افراد جامعه است.

وی در موردد علل زیاد شدن شیوع بیماری، ادامه داد: دلیل اینکه موارد افزایشی بوده، اما آمار کرونایی که اعلام می‌شود کم است، این است که بسیاری از افراد آزمایش را ضروری نمی‌بینند و دلیل دیگر جدی نگرفتن بیماری است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه کمتر جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر علت‌هاست، افزود: در مورد پروتکل‌های بهداشتی باید گفت براساس مصوبه کمیته علمی کرونای کشور، افراد باید در مکان‌های باز ماسک نزنند.

وی با بیان اینکه موارد بیماری اکنون زیاد شده است، افزود: نباید از یاد برد که ماسک زدن ضروری است، اما مراسم‌های متعددی در این بازه زمانی برگزار شده و همین امر چرخش ویروس را زیاد کرده است؛ فراموش نکنیم برگزاری مراسم عروسی و عزا با جمعیت زیاد و بدون استفاده از ماسک بسیر خطرآفرین است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه از سویی دیگر فرآیند واکسیناسیون لازم است تکمیل شود، بیان کرد: خوشبختانه مواردی که اکنون وجود دارد، بسیار سبک بوده، اما در صورت ادامه مراسمات و رعایت نکردن پروتکل‌ها، موارد شدیدتری از بیماری بروز خواهد کرد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود