انفجار کرونایی با ترکیب دلتا، آلفا، بتا ،گاما و لامبدا!

0 3,801

ویروس شناسان ژاپنی می گویند برگزاری رقابت های المپیک توکیو آنچنان خطرناک است که می تواند منجر به ترکیب کروناهای جهش یافته کنونی شود.

جام جم آنلاین: به نقل از تایمز ، هم اکنون جهش یافته های متعددی از ویروس کرونا در گوشه و کنار جهان مدام در حال تکثیر هستند که البته مهم ترین آنها دلتا (هندی)، دلتا پلاس (نپال)، آلفا (انگلیس) ، بتا (آفریقا) و گاما (برزیل) نام دارند.

هم اکنون نوعی که در هند جهش یافته و به دلتا موسوم است خطرناک ترین و مسری ترین نوع ویروس کرونا معرفی می شود.

در حالی که کمتر از 19 روز به آغاز رقابت های المپیک توکیو باقی مانده گروهی از دانشمندان و ویروس شناسان ژاپنی می گویند جمع شدن اشخاص، ورزشکاران و مربیان مختلف از ملیت ها و کشورهای مختلف در ژاپن به معنای این است که احتمال دارد آنها ویروس هایی جهش یافته را با خود به ژاپن بیاورند. این ویروس جهش یافته می تواند دلتا باشد و یا آلفا. می تواند بتا باشد و یا گاما و لامبدا.

از آنجایی که سرعت انتقال این ویروس ها به خصوص دلتا بسیار بسیار زیاد است این امر می تواند منجر به این شود که این واریانت های خطرناک و به شدت مسری با یکدیگر ترکیب شوند و ویروس بسیار خطرناک دیگری را به وجود بیاورند. احتمال ترکیب این واریانت ها خود تنها دلیل برای تعطیلی المپیک است.

ویروس شناسان ترکیب این واریانت ها را به انفجار کرونایی تعبیر کرده اند.

در این گزارش آمده که قدرت انتقال ویروس کرونای دلتا بین جمعیت ورزشکاران تیمی در جریان المپیک بیشتر از ورزشکاران رشته های تیمی خواهد بود.

ویروس دلتا از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان ویروس غالب در سراسر جهان معرفی شده است.

در آمریکا این ویروس روز به روز گسترش بیشتری می یابد.

البته خطرات زیادی در رابطه با دلتاپلاس و لامبدا نیز گفته می شود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود