تا ۳ هفته آینده حتی المقدور از خانه خارج نشوید

متخصص بیماریهای عفونی:

0 4,075

یک متخصص بیماریهای عفونی به افراد توصیه کرد، با توجه به گسترش شیوع کرونا، تا سه هفته آینده حتی المقدور از خانه خارج نشوند.

ایسنا: دکتر سیاوش وزیری با بیان اینکه شرایط بلحاظ گسترش شیوع کرونا وخیم است، گفت: واریانتی که امروزه به نام واریانت بریتانیایی در جامعه در حال چرخش است، قدرت سرایت بیشتری دارد و چسبندگی آن به مجاری تنفسی قوی‌تر است و به این لحاظ می تواند خطرناکتر باشد.

وزیری افزود: این بیماری خصوصا برای افراد دارای بیماریهای زمینه ای همچون بیماران دیابتی، سرطانی و بیماران مزمن کبدی و کلیوی خطرناکتر است. زنان باردار نیز در صورت ابتلا شرایط وخیم تری نسبت به دیگران خواهند داشت، لذا در دوران بارداری باید پروتکل های بهداشتی قوی‌تر رعایت شود.

وی در خصوص نگهداری بیماران مبتلا به کرونا در منزل نیز گفت: چنانچه این بیماران دچار تنگی نفس، افت سطح هوشیاری، افت فشار و یا کبودی دست و پا شدند، اینها از نشانه های پیشرفت بیماری است و باید سریعا جهت بستری به مراکز درمانی منتقل شوند.

وزیری در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: تا سه هفته آینده شرایط وخیمی داریم و توصیه این است افراد حتی‌المقدور از خانه خارج نشوند. در صورت اجبار به خروج از منزل هم باید حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود