نکات کلیدی پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط‌های اداری

0 3,773

با رعایت نکات کلیدی در محیط‌ های اداری، خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.

خبرگزاری صدا و سیما: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازدکتر امیر امامی رییس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازگفت: با رعایت نکات زیر در محیط‌های اداری، خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.
۱- کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و نامه نگاری‌های اداری
۲- استفاده نکردن از کاور‌های پلاستیکی در انتقال مکاتبات و یا نگهداری اسناد در پوشش‌های پلاستیکی
۳- عدم انجام پذیرایی در جلسات و نشست‌ها
۴- برگزاری نشست‌ها به صورت وبینار و در صورت ضرورت، نشست با افراد محدود به گونه‌ای که شرایط حفظ فاصله اجتماعی (۵/۱ متر) رعایت شود، انجام شود.
۵- ایجاد تهویه کامل در تمام اتاق‌هایی که بیش از ۲ نفر حضور دارند و یا دارای مراجعات مکرر هستند.
۶- کاهش تبادل وسایل مشترک بین کارکنان مانند قلم و کاغذ
۷- عدم جابجایی وسایل و تجهیزات بین منزل و محل کار مانند خودکار، کاغذ و ظروف
۸- رعایت کامل بهداشت دست در هنگام ورود و خروج از محیط کار و منزل و پس از تماس با سطوح مانند کلید‌های برق، آسانسور، دستگیره درب و …
۹- استفاده مداوم از ماسک طبق دستورالعمل‌های ابلاغی
۱۰- عدم استفاده از دستکش‌های پلاستیکی در محیط کار غیربالینی
۱۱- رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست‌ها به ویژه پیش و پس از سرو غذا و استفاده از سرویس‌های بهداشتی
۱۲- رعایت کامل عدم تماس دست‌ها با تمامی قسمت‌های صورت از جمله چشم، گوش، بینی و دهان
۱۳- عدم استفاده از دستمال‌های مشترک برای پاکسازی سطوح مانند میز و صندلی
۱۴- کوتاه کردن مرتب ناخن‌ها

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود