نکات کلیدی پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط‌های اداری

0 3,761

با رعایت نکات کلیدی در محیط‌ های اداری، خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.

خبرگزاری صدا و سیما: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازدکتر امیر امامی رییس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازگفت: با رعایت نکات زیر در محیط‌های اداری، خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.
۱- کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و نامه نگاری‌های اداری
۲- استفاده نکردن از کاور‌های پلاستیکی در انتقال مکاتبات و یا نگهداری اسناد در پوشش‌های پلاستیکی
۳- عدم انجام پذیرایی در جلسات و نشست‌ها
۴- برگزاری نشست‌ها به صورت وبینار و در صورت ضرورت، نشست با افراد محدود به گونه‌ای که شرایط حفظ فاصله اجتماعی (۵/۱ متر) رعایت شود، انجام شود.
۵- ایجاد تهویه کامل در تمام اتاق‌هایی که بیش از ۲ نفر حضور دارند و یا دارای مراجعات مکرر هستند.
۶- کاهش تبادل وسایل مشترک بین کارکنان مانند قلم و کاغذ
۷- عدم جابجایی وسایل و تجهیزات بین منزل و محل کار مانند خودکار، کاغذ و ظروف
۸- رعایت کامل بهداشت دست در هنگام ورود و خروج از محیط کار و منزل و پس از تماس با سطوح مانند کلید‌های برق، آسانسور، دستگیره درب و …
۹- استفاده مداوم از ماسک طبق دستورالعمل‌های ابلاغی
۱۰- عدم استفاده از دستکش‌های پلاستیکی در محیط کار غیربالینی
۱۱- رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست‌ها به ویژه پیش و پس از سرو غذا و استفاده از سرویس‌های بهداشتی
۱۲- رعایت کامل عدم تماس دست‌ها با تمامی قسمت‌های صورت از جمله چشم، گوش، بینی و دهان
۱۳- عدم استفاده از دستمال‌های مشترک برای پاکسازی سطوح مانند میز و صندلی
۱۴- کوتاه کردن مرتب ناخن‌ها

-
-
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود