شیب تند موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور/ لزوم همبستگی حاکمیت و شهروندان

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

0 4,002

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه شیب موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در کشور در حال صعود است، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما نیازمند تقویت عزم ملی برای شکست بیماری هستیم.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در کشور همچنان با شیب تند صعودی رو به امتداد است و متاسفانه در تمامی استان‌های کشور با افزایش جدی بیماران بستری و موارد سرپایی مواجه هستیم. از طرفی میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی کماکان پایین و نگران کننده بوده و طبق گزارشات ۵۶ درصد است.

وی افزود: با توجه به رابطه مستقیم معنی‌دار میان کاهش عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش موارد بیماری و همچنین با عنایت به شیوع گسترده ویروس جهش یافته در تمامی استان‌ها و قدرت سرایت بالای آن در صورت پایین بودن میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می‌بایست همچنان شاهد افزایش تعداد موارد بیماران بستری و افزایش موارد مرگ و میر ناشی از بیماری باشیم.

لاری تاکید کرد: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما نیازمند تقویت عزم ملی برای شکست بیماری هستیم و امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌های مصوب و همراهی مردم شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری باشیم.‌

منبع: خبرگزاری ایسنا

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود