بالاخره معلوم شد کرونای انگلیسی چند درصد مرگبارتر است؟

0 3,876

همچنان نگرانی ها درباره گونه های جهش یافته ویروس کرونا وجود دارد و حالا پژوهشی جدید از نرخ مرگ و میر گونه انگلیسی ویروس کرونا میگوید.

خبرگزاری علم: فناوری و به نقل از ساینس الرت، براساس ارزیابی جدیدی که دانشمندان دولت انگلیس در روز جمعه منتشر کرده‌اند، نوع ویروس کووید-19 که از انگلستان نشات گرفته است، احتمالا کشنده‌تر از نوع اصلی ویروس است.

در این گزارش درحقیقت ارزیابی چندین مطالعه است، دانشمندان تخمین زده‌اند که سویه معروف به «بی.1.1.7» می‌تواند 30 تا 70 درصد مرگبارتر از ویروس اصلی باشد.

شواهد جدید گزارش داده‌اند که گونه جدید انگلیسی ویروس کووید-19 می‌تواند تا 70 درصد کشنده‌تر باشد

مطالعات پیشین درباره این سویه نشان داده بودند که قدرت سرایت آن بیشتر از سویه‌های دیگر است و «بوریس جانسون» نیز نخست وزیر انگلستان نیز ماه گذشته اعلام کرد که ممکن است این سویه جدید کشنده‌تر باشد. اکنون این ارزیابی نگرانی‌های پیشین را تایید کرد، بااینحال دانشمندان تاکید کردند که لازم است مطالعات گسترده‌تری در مورد احتمال مرگ و میر بیشتر این سویه انجام شود.

این سویه که مسری‌تر بودن و قدرت سرایت بیشترش تایید شده در سراسر جهان و ایالات متحده در حال گسترش است. به گزارش نیویورک تایمز، حداقل این سویه در 82 کشور کشف شده است. مطالعه دیگری که در اوایل ماه جاری منتشر شد، نشان داد که نوع انگلیسی ویروس کووید-19 به سرعت در ایالات متحده در حال گسترش است به طوری که تعداد موارد ابتلا در هر ده روز دو برابر می‌شود.

در بخشی از این مقاله آمده است: « یافته‌ها نشان می‌دهد که سویه «بی.1.1.7» احتمالا تا ماه مارس سال 2021 به یک نوع غالب در بسیاری از مناطق ایالات متحده آمریکا تبدیل خواهد شد. این امر منجر به افزایش شیوع بیشتر ویروس و موارد ابتلا در آمریکا خواهد شد، مگر اینکه اقدامات پیشگیرانه‌ای سریعا اعمال شود.»

کروناویروس‌ها در کلاس (خانواده) ار ان ای داران تک رشته‌ای خطی ای هستند که زنوم آن‌ها مستقیماً به‌صورت ام ار ان ای عمل می‌کنند. بنابر این از لحاظ خانوادگی و عملکرد ژنومی، شباهت بسیاری با خانواده پیکورناویروس‌ها دارند که از خانواده پیکورناویروس‌ها می‌توان به رینوویروس (ویروس سرماخوردگی) اشاره کرد. اما، آنها تفاوت‌های زیادی نیز دارند. تفاوت عمده و چشمگیر کوروناویروس‌ها با پیکورناویروس‌ها، در داشتن پوشش می‌باشد.

با توجه به اینکه نوع ژنوم کروناویروس‌ها مستقیماً بعنوان ام ار ان ای عمل می ککند، پس برای بیان شدن نیازی به پیرایش و رونوشت ترجمه (نوع یک-دی ان ای به ار ان ای) ندارند، از این رو سریعتر می‌توانند مورد رونوشت قرار گیرند، بدون آنکه واسطه ای وجود داشته باشد. این سرعت زیاد در سرماخوردگی معمولی و تمامی زیرگروه‌های کلاس مذکور (ssRNA، عمل مستقیم به‌صورت mRNA) نیز مشاهده می‌شود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود