ویروس کرونا در هر شرایط آب و هوایی منتقل می‌شود؟

سازمان جهانی بهداشت:

0 4,063

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کروناویروس در هر شرایط آب و هوایی قابل انتقال است و همچنین دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم هوای سرد این ویروس را از بین می‌برد.

ایسنا: بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، این ویروس عمدتا بین افراد گسترش پیدا می‌کند. همچنین بارش باران و برف ممکن است ردپای ویروس را روی نیمکت ها یا سایر اشیا در فضای بیرون رقیق کند اما این باور وجود ندارد که انتقال ویروس از روی سطوح از عوامل اصلی گسترش این بیماری همه‌گیر است.

به گفته محققان در عوض این نگرانی در مورد سرمای هوا وجود دارد که درجه حرارت پایین باعث می شود مردم بیشتر در محیط های بسته به ویژه اماکن شلوغ حضور داشته باشند و شرایطی برای گسترشِ آسان‌تر ویروس فراهم شود.

مطالعات نشان داده که درصد قابل توجهی از میزان شیوع کروناویروس در میان اعضای خانواده اتفاق می افتد که افراد از فضاهایی مانند آشپزخانه و حمام به طور مشترک استفاده می‌کنند.

همچنین سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان‌های مرتبط هشدار داده‌اند که در فضاهای داخلی با تهویه نامطلوب، انتقال ویروس به راحتی انجام می‌شود زیرا کروناویروس می‌تواند در هوا پخش شود و ذرات عفونی ممکن است برای چند ساعت در هوا معلق بمانند.

کروناویروس اغلب در فضاهای باز منتقل نمی‌شود زیرا هوای تازه، ذرات ویروس را پراکنده می‌کند و در عین حال افراد نیز راحت‌تر می‌توانند فاصله فیزیکی خود با دیگران را حفظ کنند. با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند که حضور طولانی مدت افراد در محیط های باز بدون داشتن ماسک هم گسترش کروناویروس را امکان پذیر می‌سازد.

به گزارش ژاپن تودی، کارشناسان سلامت معتقدند بهترین راه برای جلوگیری از انتقال ویروس استفاده از ماسک در محیط های عمومی، رعایت فاصله حداقل دو متر از دیگران و شستن مرتب دست‌هاست.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود