مواد رایجی که ویروس کرونا را غیر فعال می‌کنند

0 3,806

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، شستشوی بینی و دهان با موادی مانند دهان‌شویه می‌تواند ویروس‌ کرونا را غیرفعال کند.

خبرگزاری فارس: به نقل از استادی‌فایندز، محققان کالج ایالتی پزشکی پن ( دانشگاه پنسیلوانیا ایالات متحده) در پژوهش‌های اخیر خود دریافتند، شستشوی بینی و دهان با موادی مانند دهان‌شویه می‌تواند ویروس‌ کرونا را غیرفعال کند.

در حالی که دنیا منتظر واکسن کووید ۱۹ است، یک مطالعه جدید نشان داده که ممکن راهی برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا وجود داشته باشد و بتوان به کمک آن همه گیری بیماری مذکور را مهار کرد.

محققان کالج پزشکی پن می‌گویند، شستشوی بینی و دهان با دهان‌شویه می‌تواند ویروس‌های کرونا را غیرفعال کند. مطالعه آنها نشان می‌دهد که این محصولات رایج و بدون نسخه تأثیر مثبتی بر غیر فعال کردن SARS-CoV-۲، ویروس ایجاد کننده کووید ۱۹ دارند.

پژوهش دانشمندان نشان می‌دهد، بیشتر این محصولات در کمتر از دو دقیقه ذرات ویروس را به‌طور موثر از بین می‌برند. محققان امیدوارند که با استفاده از این محصولات احتمال ابتلا به کووید ۱۹ از طریق افراد مبتلابه دیگران نیز کاهش یابد.

ریگ مایرز، استاد میکروب‌شناسی و ایمونولوژی می‌گوید: دهان‌شویه و شامپوی کودک ۹۹.۹ درصد ویروس‌های کرونا را غیرفعال می‌کنند، ضمن اینکه محصولاتی که ما آزمایش کردیم به راحتی در دسترس هستند و اغلب بخشی از برنامه روزمره مردم هستند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود